Adi Iacob
Afacerile și-au schimbat modul de abordare a strategiilor de marketing de la apariția social media. Cu toate acestea, fiecare platformă social media necesită tactici diferite pentru ca acesta să aibă succes.
Ca atare, devine din ce în ce mai important să înțelegi metodele prin care funcționează fiecare platformă, astfel încât afacerea ta să poată beneficia pe deplin de rețelele de socializare. Ceea ce funcționează pentru Facebook, de exemplu, nu înseamnă că va funcționa și pentru Instagram, scrie publicația dedicată micilor afaceri Small Business Trends.
Pentru a profita de această oportunitate de marketing pe care Instagram o oferă afacerilor, contul trebuie să respecte câteva reguli generale.
Indiferent cât de bun este conținutul, va exista întotdeauna o concurență puternică pe Instagram. Există peste 800 de milioane de utilizatoriai ai platformei de social media, toți aceștia fiind potențiali clienți pe care alte firme îi vizează deja. Deci, pe măsură ce îți creezi profilul și audiența crește, trebuie să știi clar modul în care vei atrage potențialii clienți.
Află și înțelege cine sunt acești utilizatori și ce fel de conținut caută. În general, utilizatorii de Instagram sunt destul de tineri și urmează tendințele pieței. Dacă poți crea conținut care este atrăgător pentru acești utilizatori, probabilitatea ca ei să devină clienții afacerii crește.
Deși există sute de milioane de utilizatori pe Instagram în prezent, sunt și mai mulți utilizatori pe alte platforme și rețele de socializare. Asigură-te că ai conectat toate conturile de social media, astfel încât să poți atrage acești utilizatori pe pagina de Instagram a afacerii.
Platformele de planificare, cum ar fi Hootsuite și Buffer, funcționează bine pentru aceste nevoi și vin cu opțiunea de a monitoriza analizele. Acest lucru te va ajuta să afli unde este publicul și la ce răspunde.
O modalitate ușoară de a obține mai multă expunere este de a posta atunci când cea mai mare parte din audiență este online. Odată cu pagina de Instagram a afacerii, vei avea acces la analize, care sunt o sursă bună de informații. Acordă atenție analizelor care indică perioada în care urmăritorii sunt cei mai activi, cine sunt, unde sunt și la ce postări răspund. Hootesuit, de exemplu, recomandă postarea în timpul dimineții și în seara zilei de miercuri, pentru că atunci este momentul în care cei mai mulți utilizatori din întreaga lume sunt activi.
Hashtag-urile sunt un alt mod foarte simplu de a ajunge direct la publicul țintă. În primul rând, trebuie puțină cercetare pentru a determina ce hashtag-uri sunt cele mai relevante pentru brand și industrie. Apoi, începe să utilizezi aceste cuvinte cheie în postările tale pentru difuza conținutul direct pe ecranele persoanelor din piața vizată.
Răspunde la comentarii pentru a cunoaște cine sunt urmăritorii și pentru a crea o legătură cu ei. Aceștia sunt oameni adevărați cărora le place brandul, așa că oferirea de răspunsuri la întrebările lor va aduce valoare imaginii afacerii. Urmăritorii trebuie să știe că prețuiești angajamentul lor și vor crea o comunitate activă și primitoare pe pagina de Instagram a afacerii.
Există multe modalități diferite de a obține urmăritori pe Instagram. Una dintre cele mai bune modalități de a obține followers este prin utilizarea unui serviciu de automatizare, cum ar fi Growr.
Aceste servicii se vor implica automat cu publicul, prin utilizarea și urmărirea conturilor care utilizează hashtaguri desemnate. Ținând legătura cu publicul țintă în permanență, crești expunerea. Această expunere automată are ca rezultat mai mulți urmăritori care sunt interesați cu adevărat de conținutul paginii.
Share for share este o tactică prin care distribui și promovezi alte conturi/produse/servicii pe pagina de Instagram, scrie Inc.com.
Uită-te la alți jucători din industrie, cu conturi de dimensiuni similare (sau puțin mai mari) și propune colaborări.