Luminita Pirvu

Cum se va face comerț online în 2018 - analiză

Thumbnail

Comerțul online mizează din ce în ce mai mult pe tehnologii avansate, capabile să personalizeze experiența fiecărui client în parte. Magazinele online trebuie să țină pasul cu cele mai noi tehnologii, iar anul 2018 anunță o serie nouă de trenduri.

Dacă anul 2017 a văzut o creștere semnificativă în utilizarea asistenților virtuali, aplicațiilor web și inteligenței artificiale, anul 2018 se va concentra și mai mult pe îmbunătățirea experienței utilizatorului, potrivit unei analize RTB House. 

În 2017, inteligența artificială a câștigat mult teren, iar potențialii clienți au așteptări din ce în ce mai mari. Viitorul aparține brandurilor care folosesc servicii digitale pentru a răspunde așteptărilor clienților cât mai eficient. Nevoile acestora și istoricul de căutări reprezintă cheia personalizării eficiente, pe baza soluțiilor inteligențelor artificiale.

Prezență pe toate canalele 

85% din cumpărătorii online încep o achiziție pe un dispozitiv și o finalizează pe altul, potrivit Google. Acum cele mai folosite dispozitive sunt smartphone-urile urmate de desktopuri, iar în viitor se va migra la ecranele televizoarelor și la căștile VR. Utilizatorii folosesc deja o varietate de platforme pentru a găsi produse și servicii, pentru a compara prețuri și pentru a verifica review-uri.

Căutarea de informații este o parte esențială a procesului de cumpărare

Acest lucru se poate întâmpla în orice mediu digital. Marketerii sunt conștienți că trebuie să fie prezenți pe toate canalele, dar distribuirea bugetului pentru fiecare tip de dispozitiv este o provocare imensă, se arată în analiza citată.

Brandurile trebuie să gândească eficient investițiile, în funcție de o serie de factori

De exemplu, prezența în social media poate genera o vizibilitate mai bună. În zona magazinelor offline, tehnologia pe bază de beacon combinată cu personalizarea conținutului și campanii de retargetare pot conduce utilizatorii de pe smartphone pe desktop la o achiziție concretă in-store. O abordare multi-channel este din ce în ce mai importantă. 

Pentru a maximiza această strategie, brandurile trebuie să fie conștiente de potențialul fiecărui canal, monitorizând fiecare categorie de dispozitive. Performanța reclamelor analizată în funcție de conversie, clickuri și alte metrice din aceeași categorie ajută la distribuirea bugetului.

Previziunile menționate în Juniper Research arată că mai mult de 12 miliarde de dolari cheltuiți anual în publicitatea globală vor fi direcționați către asistenții digitali până în 2021.

"Acest lucru nu e surprinzător, luând în calcul faptul că aproape 40% din mileniali folosesc Siri, Amazon Alexa sau Google Assistant zilnic. Mulți dintre aceștia sunt dornici să poată avea un video call sau să apeleze la un chatbot înainte de a face o achiziție. Acest lucru arată o schimbare în comportamentul cumpărătorului și îi determină pe marketeri să caute noi metode de abordare a audienței", explică specialiștii RTB House.

Realitatea virtuală și realitatea augmentată

Rolul inteligenței artificiale e din ce în ce mai stabil în toate industriile, dar mai e loc de îmbunătățiri semnificative. Marketingul bazat pe analiza datelor de către algoritmii deep learning poate estima valoarea coșului de cumpărături și nu numai. Totuși, și mai promițătoare sunt realitatea virtuală și realitatea augmentată, care pot ridica la un nou nivel implicarea în viața oamenilor.

Procesele acestea nu se limitează la monitorizarea clientului, ci la îmbunătățirea experienței acestuia, astfel încât să îi fie cât mai ușor să ia decizia cea mai bună de cumpărare. De exemplu, aplicația IKEA care permite mobilarea virtuală a unei încăperi prin intermediul realității augmentate este extrem de apreciată.

"În concluzie, în marketingul digital au loc evoluții rapide și se adoptă tehnologii care depășesc restricțiile ecranelor digitale. Pe măsură ce industria e-commerce devine din ce în ce mai legată de retail, ne așteptăm să vedem tehnologii care permit exploatarea optimă a multiplatformelor", susțin specialiștii RTB House.
 

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1147
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.