10 tendințe pentru marketingul digital, în 2020, de la șefi de marketing și publicitate digitală din Google

10 tendințe pentru marketingul digital, în 2020, de la șefi de marketing și publicitate digitală din Google

Thumbnail

Ce schimbări vor fi vizibile în comportamentele consumatorilor care sunt noile tehnologii și tendințe cu potențial disruptiv în marketing pentru 2020? Iată 10 previziuni ale unor executivi de top în marketing și publicitate de la Google adunate de Zarina de Ruiter redactor șef Think with Google EMEA.

1.Formatele video scurte. Foarte scurte!

Durata de atenție a utilizatorilor, în special a adolescenților, este din ce în ce mai scurtă. Poate de asta, TikTok este noua redută de popularitate a celor din generația Z.

”Cel mai recent obiectiv al puștiului meu este să devină faimos pe TikTok”, scrie Martha Ivester, șeful Ads Marketing la Google Europa de Nord.

Creșterea masivă a aplicațiilor de partajare a conținutului video dezvăluie noi moduri în care consumatorii se implică în conținut - și tipul de conținut care devine popular: brut, inteligent, creativ, ușor și rapid de consumat. Care sunt implicațiile pentru marketeri?

O soluție ar fi să reimaginați narativele din anunțuri folosind formate mai scurte, precum și învățarea automată (n.r., în engleză: machine learning) pentru a livra variații de conținut personalizate, care încurajează consumatorii să se implice și îi angajează într-o călătorie de descoperire.

Unele mărci, inclusiv Lego și Nike, au folosit deja, cu succes, pe YouTube, aceste tehnici, iar în 2020 vom fi martorii unui val de reclame care explorează această nouă paradigmă”, scrie Martha Ivester.

2. Asistenții vocali și economia conversațională

Asistenții vocali vor deveni anul viitor un punct de contact și angajament mult mai proeminent pentru clienți.

”La sfârșitul anului 2021, vor fi peste 1,6 miliarde de persoane care folosesc asistenți vocali, în mod regulat, iar interesele lor nu se vor concentra doar pe verificarea orei sau trimiterea de mesaje”, scrie Manuel Roman, șeful Consumer Marketing la Google Spania.

În calitate de consumatori ne îndreptăm către o economie conversațională, una în care asistenții vocali de acasă vor juca un rol important.

”Răspunzând emoțiilor și nevoilor clienților în momentul interacțiunii, brandurile vor putea crea pentru consumatori experiențe mult mai rapide și fără efort”, adaugă Manuel.

3. Transformarea marketingului digital

Tehnologia ne-a schimbat viața în moduri pe care nu ni le-am fi imaginat. Ceea ce obișnuiam așteptăm de la servicii de top, acum așteptăm de la orice produs sau serviciu. ”Transformarea marketingului digital este esențială pentru succesul de astăzi și ne așteptăm să devină o tendință și mai puternică în 2020”, spune Julia Solovieva, Director de operațiuni pentru piețele emergente din regiunea EMEA, Google Rusia.

”Împreună cu Boston Consulting Group, am dezvoltat un cadru de evaluare a maturității digitale, astfel încât companiile să își poată măsura nivelul actual de maturitate în marketing digital și să pună la punct un plan de dezvoltare. La începutul anului am pilotat acest cadru cu Raiffeisenbank în Rusia. În altă parte a lumii, Samsonite a aplicat-o cu succes pe propriul model”.

4. Marketingul incluziv

Consumatorii de astăzi doresc de la mărci mai mult decât informații despre produse.

Ceea ce solicită ei cu adevărat este perspectiva brandului asupra subiectelor care contează - și modul în care contribuie pozitiv.

În 2020, punctul de vedere al unei mărci asupra problemelor precum diversitatea și incluziunea, schimbările climatice și dezvoltarea durabilă vor deveni și mai importante.

”De exemplu, consumatorii se așteaptă la o diversitate de voci și, prin urmare, companiile ar trebui țină cont de identitate, cultură, reprezentare. Branduri precum Axe și Gillette have au contribuit deja la o schimbare globală a mentalităților” scrie Vincenzo Riili, șeful Google Italia.

5. Experiența pe mobil

În 2020, consumatorii se vor aștepta la o experiență impecabilă pe toate canalele, inclusiv pe dispozitivele mobile.

Cu toate acestea, ratele de conversie de pe mobil rămân în urma celor de pe desktop. Marketerii care doresc să rămână în topul tendințelor de pe mobil ar trebui să se asigure că au bifat cel puțin 4 lucruri esențiale, în viziunea lui Sencer Kutlug șeful Client Solutions&Analytics la Google Turcia:

  • Investesc în noi tehnologii precum AMP (Accelerated Mobile Pages) și PWA (Progresive Web Applications)

  • Adaptează experiența utilizatorilor la diferite comportamente de căutare a consumatorilor

  • Utilizează tehnici avansate de măsurare pentru o mai bună cartografiere a călătoriei consumatorului

  • Utilizează licitarea automată pentru a maximiza valoarea sumelor licitate

6. Transparența brandurilor

60% dintre consumatorii generației Z - cei născuți între 1995-2005 - spun că vor să schimbe lumea.

Iar această nouă generație are toate instrumentele pentru a afla despre brandurile cu interacționează.

”În Franța, una din șase persoane folosește Yuka, o aplicație de scanare a codurilor de bare care evaluează beneficiile pentru sănătate ale produselor. În ce privește moda de lux, Good On You clasifică etica brandurilor.

Consumatorilor nu le pasă dacă 77% din branduri au dispărut. Deci, pentru branduri, transparența poate fi un diferențiator competitiv în 2020, în ceea ce privește rolul lor în societate și evidențierea locului în care intenționează să investească pentru o societate mai bună”, scrie Marion Bernard, șefa Ads Marketing la Google Franța.

7. Personalizarea la scară mare

Ne apropiem de o nouă eră în care marketingul tradițional este remodelat prin învățarea automată.

Marketerii sunt din ce în ce mai inteligenți în ceea ce privește experiența și personalizarea clienților la scară largă, deoarece învățarea automată poate ajuta la înțelegerea traseului clienților pentru a crește implicarea și a adăuga valoare în momentele cheie.

”Utilizarea responsabilă a acestor informații poate face marketingul mai personal, uman și omniprezent. Capacitatea de înțelegere și adaptare a algoritmilor de învățare automată permite o implicare foarte individuală și relevantă a consumatorilor.

Škoda, de exemplu, a folosit cu succes această tehnologie pentru a-și personaliza, pe scară largă, anunțurile video”, spune Magda Kotlarczyk, șefa departamentului de vânzări la Google Polonia.

8. Vizualizarea căutărilor

Anul acesta a marcat 20 de ani de la inventarea Google Images. Consumatorii se bazează tot mai mult pe imagini atunci când caută răspunsuri, decid ce servicii sau produse să cumpere sau chiar atunci când caută inspirație.

Atât de mult, încât din 2016 până în 2018 „căutarea de imagini” a crescut pe mobil cu peste 60%.

”Găsirea combinației potrivite de text și imagini poate duce la rezultate extraordinare. În 2020, vom continua experimentele de vizualizare a căutărilor pentru a ajuta marketerii și agenții de publicitate să își adapteze și să își dezvolte campaniile în această eră vizuală” spune Gemma Howley, șefa departamentului Search la Google UK.

9. Marketing bazat pe date

Marketerii se vor orienta din ce în ce mai mult spre algoritmii de învățare automată și automatizare pentru a oferi rezultate palpabile afacerilor.

”Deși în trecut a fost posibil să obținem rezultate bune cu marketingul bazat pe reguli, în zilele noastre se lucrează din ce în ce mai puțin cu acestă metodă.

Consumatorii se așteaptă la mesaje care să răspundă nevoilor lor personale.

Agenții de publicitate care utilizează învățarea automată pentru a pune în valoare propriile date pot controla mai precis strategiile de licitare prin modele predictive.

Acest lucru permite concentrarea pe cele mai valoroase conversii pentru o mai bună rentabilitate a cheltuielilor din publicitate și majorarea veniturilor. Agenții de publicitate avansate, precum Otto și Freenet, aplică deja cu succes această abordare, spune Iannika Bock, șefa Client Solution la Google, Europa Centrală.  

10. Campanii bazate pe creații

Ați văzut una dintre primele reclame din lume de la TV? Era, de fapt, o reclamă radio redifuzată la televizor.

Istoria se repetă și când vedem reclame TV lungi scurtate și transformate în videoclipuri online.

În realitate, campaniile care sunt bazate pe creații au o șansă de impact mai mare.

”În 2020, se va pune mai puternic accentul pe strategiile ce pun la loc de frunte creațiile publicitare bazate pe ceea ce știm despre consumatori. Această abordare permite o flexibilitate sporită, o mai bună măsurare și spațiu pentru creativitate.

De asemenea, creează posibilitatea afișării reclamelor relevante pentru persoanele potrivite, la momentul potrivit, cu oportunități de pre-testare și măsurare la fața locului. Pentru inspirație, puteți arunca o privire la campania video Nescafé Dolce Gusto” sugerează Tarek Abdalla, Director de Marketing Google (regiunea MENA).

Nota redactiei: Traducere și adaptare de Ovidiu Popica. Versiunea originală publicată pe Think with Google

Parallax

Vizualizari
2371
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.786
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 1.68

publishing: 3.22

expertise: 0.06

rating: 1.786

Articole publicate : 80
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings