Denisa Crăciun

Studiu: Aproape 260 milioane EUR, valoarea pieței de publicitate online din România în 2021

online-publicitate-Romania-2021

Valoarea pieței de publicitate digitală din România a ajuns la aproape 260 milioane de euro (1,28 miliarde de lei) în 2021, în creștere cu 42% comparativ cu anul 2020, potrivit unui studiu.

Cel mai mare procent al veniturilor din publicitatea online este alocat de Mobile Advertising, 65% (comparativ cu 61% în 2020), iar Programmatic advertising reprezintă 14% din totalul pieței (la același nivel cu anul precedent), conform studiului Romanian Online Advertising Adspend Study.

Al doilea semestru din 2021 a înregistrat o scădere de 3% față de primele 6 luni, însă valoarea (629,635,118 lei) a fost cu 9% mai mare decat aceeasi perioadă a anului 2020.

Top industrii cu cele mai mari investiții în publicitate online în 2021

  1. Cosmetice;
  2. Auto;
  3. Produse de uz casnic;
  4. Industria farmaceutică și sănătate;
  5. Online retail.

industrii cu cele mai mari investiții în publicitate online

Traditional Mobile își alocă cel mai mare segment al investițiilor și raportează cea mai mare rată de creștere în 2021 față de 2020 (57%).

publicitate online

Conform studiului, pe plan european piața de publicitate online a înregistrat cel mai bun an de până acum - cu o creștere de 30,5% față de 2020 până la o valoare totală de 92 miliarde de euro. 

piata-publicitate-online-europa

Studiul ROADS analizează piaţa de publicitate din România în funcție de trei criterii: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. 

Parallax

Vizualizari
360
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri