A.M.

De ce statisticile reclamelor pe Facebook s-ar putea sa nu fie tocmai corecte

Imagine principala
De ce statisticile reclamelor pe Facebook s-ar putea sa nu fie tocmai corecte

Numarul de click-uri contorizat de serviciul de analiza a traficului unui site si numarul indicat de Facebook, mai ales in cazul reclamelor, poate arata foarte diferit, iar cazurile nu sunt tocmai izolate. Social Media Today au identificat opt motive care ar putea reprezenta cauzele discrepantelor din statistici.


Unul dintre motivele pentru care se inregistreaza o diferenta semnificativa este folosirea conexiunilor securizate HTTPS, via certificate SSL. Scopul lor este de a preveni accesul tertilor la continutul datelor transferate intre site-uri si browser, insa uneori, previne si accesul serviciilor de contorizare a numarului de vizitatori. Diferenta de raportare poate ajunge chiar si la 40%, potrivit Facebook.


Un alt motiv este prezenta unor pluginuri de tip AdBlock, ce blocheaza mai ales serviciile care folosesc coduri speciale sau “pixelul de conversie” (un sistem prin care este incarcata o imagine invizibila, de un pixel, de obicei, pe link-urile de conversie, pentru a inregistra numarul vanzarilor generate).


Alte doua motive tin tot de blocarea unor conexiuni: asa functioneaza si firewall-urile, dar in acelasi timp, si browserele folosite. In ultimii ani, toate browserele importante au creat functii de tip “incognito” care, odata activate, nu salveaza date si nici “cookie-uri”, o tehnologie folosita inclusiv de serviciil de analiza a traficului.


In lista propusa de Social Media Today sunt incluse si serviciile de scurtare ale adreselor (URL Shortners), unele dintre ele ajungand, ocazional, sa contorizeze dublu pentru fiecare click. In plus, publicatia noteaza si faptul ca cele mai multe servicii de acest tip cresc timpii de incarcare a unei pagini.


Utilizatorul inchide pagina inainte de a fi complet incarcata, acesta este alt motiv semnalat. Nu sunt rare momentele in care utilizatorul apasa din greseala pe un link, fie în aplicatia de Facebook, fie in browser, apoi inchide pagina inainte de a se incarca. Clickul insa este inregistrat de reteaua sociala, dar nu si de sistemul de contorizare folosit.


Alt motiv este chiar tehnologia JavaScript, care fie poate fi dezactivata in browserul vizitatorului, fie este implementata gresit sau defectuos pe site-uri, si care poate produce fie conflicte intre scripturi similare, fie sa nu functioneze in parametri normali sau chiar deloc.


Ultimul motiv tine de modul de raportare a datelor. Facebook foloseste “cookies” (plasarea unui fisier cu un cod de urmarire direct pe computerul utilizatorului), pe cand alte servicii de raportare se folosesc de date legate de sesiuni deschise (practic, contorizarea accesarilor folosind un cod care nu este plasat pe computer, ci doar pe site). Desi sunt doua tehnologii care functioneaza similar, rezultatele pot sa difere, existand diferente intre modurile in care contorizeaza datele.


Concluzia este ca nu exista un sistem perfect de contorizare.

Parallax

Vizualizari
13
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri