Luminita Pirvu

7 reguli esențiale pentru a alege un domeniu web potrivit

Thumbnail

Dacă vrei să-ți deschizi o afacere online unul dintre cei mai importanți factori pe care trebuie să-i ai în vedere este numele domeniului. Mai exact, ai nevoie de un nume relevant care să te ajute sa creezi o identitate a brand-ului în mediul online. Pentru a alege un nume bun de domeniu care să definească afacerea și ceea ce reprezintă ea trebuie să știi câteva reguli esențiale.

1. Cuvintele cheie sunt foarte importante

Înainte de a înregistra domeniul trebuie să-ți faci o listă care să conțină câteva cuvinte cheie. Este util să ai mai multe variante  4 până la 5 cuvinte legate de produsul sau afacerea ta. Acestea ar trebui să explice în mod clar ceea ce vrei să faci, să creeze imaginea afacerii tale. Amestecă cuvintele, joacă-te cu ele și alege-le pe cele care sună bine împreună.Utilizează prefixe și sufixe care să te ajute să creezi un domeniu bun și care atrag atenția. De exemplu: timbrefiscale.ro sau timbrefiscaleieftine.ro

2. Creează un nume unic de domeniu 

Numele domeniului este o parte importantă a afacerii tale. Asigură-te că iese în evidență. Să nu alegi nciodată un nume de domeniu care să semene cu al unui brand renumit pentru că poate crea confuzie. Poți să:

  • inventezi cuvinte noi cum au făcut cei de la Facebook sau Google
  • folosești un dicționar de sinonime să poți defini cât mai bine activitatea tea
  • folosești programul celor de la Google Keyword Planner

3. Să fie ușor de scris 

Dacă numele domeniului este dificil de scris, utilizatorii nu îl vor scrie. Cuvintele dificile de pronunțat și cele lungi pot fi intimidante pentru utilizatori. 

4. Să fie ușor de reținut 

Metoda de branduire prin tactica recomandării din gură în gură este cea mai bună dintre toate. Dacă într-adevăr vrei ca brandul tău să se răspândească mai repede, asigură-te că numele domeniului tău e ușor de reținut. Construirea unui site web unic nu va conta dacă nimeni nu își poate aminti numele lui

5. Să fie scurt

Numele de domenii mai scurte sunt mai ușor de memorat și permit, de asemenea, ca mai multe nume de domeniu să apară în paginile cu rezultate ale motorului de căutare (SERP). De asemenea pot să se potrivească frumos pe cărțile de vizită și să arate excelent în alte medii offline.

6. Să trezească curiozitate 

Pune-ți întrebarea ce așteptări are cineva care aude pentru prima oară numele sau îți vede adresa URL? Dacă din numele domeniului nu se întelege ce face afacerea ta atunci ai o problemă. 
Domenii precum Amazon și Google sună minunat, cu toate acestea au avut nevoie de eforturi de marketing și branding pentru a fi cunoscuții la nivel mondial. Pe de altă parte, domenii precum casa.ro sau auto.ro sunt ușor de intuit de către utilizatori dar în același timp trezesc interesul acestora.. 

7. Atenție la mărcile înregistrate 

Ai grijă să verifici dacă numele domeniul nu este deja folosit. Ca să te asiguri că alegi un nume unic și că nu există deja o marca înregistrată verifică acest lucru pentru că altfel riști conflicte care te pot afecta din punct de vedere juridic. De asemenea riști să ți se confiște un domeniu internet daca exista o marca inregistrata cu acel nume. Pentru pentru branding (logo in acest caz) te poti inregistra si la OSIM – Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci.

 

Sursa: invsiomarketing.com

Parerea ta despre articol
Vizualizari
997
Conţinut
Adauga comentariu
poza de profil
Olivian
Breda
O resursă foarte OK pentru numele de domenii este și aici:
https://moz.com/blog/how-to-choose-a-domain-name-whiteboard-friday

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.