Platformă globală pentru eCommerce: În România comerţul online se va triplă în următorii ani. Care rămâne principala problemă a domeniului
Raluca Abrihan

Platformă globală pentru eCommerce: În România comerţul online se va triplă în următorii ani. Care rămâne principala problemă a domeniului

Thumbnail

În România, comerțul digital are un imens potențial de dezvoltare atât la nivel local, cât și regional, iar în 3-5 ani acest domeniu va arăta complet diferit. Aici, comerțul online are posibilitatea de a crește de trei ori în următorii ani, o contribuție semnificativă având-o mentalitatea de business avansată – este de părere Mariano Faria, fondatorul unei platforma globală în cloud pentru eCommerce. Cu toate acestea, există câteva probleme care ar putea fi rezolvate de jucătorii din piaţă pentru ca domeniul să crească mai rapid.

 

Romania va fi liderul Europei de Sud-Est în materie de capabilităţi, aveţi foarte mulţi retailer care vor începe să vândă tot mai mult în afara ţării şi au nevoie de gândire şi de strategii globale, adaugă Mariano Faria, CEO Vitex.

El crede că acest domeniu a ajun la noi în ţară într-un punct critic. Iar acest lucru se întâmplă în condiţiile în care există foarte mult talent antreprenorial, dar în acelaşi timp sunt multe branduri importante şi firme, aflate într-o situţie destul de periculoasă, cu venitri în scădere.

Dar această situaţie, în care există talentul necesar şi s-a creat un moment de alertă care să necesite o situaţie de mobilizare este o combinaţie bună. Drept urmare, sunt convins că în următorii 3 ani se vor întâmpla lucruri importante, companiile din online ar putea sa-şi tripleze vânzările, adaugă reprezentantul companiei braziliene.

 

Cum creşti eCommerc-ul în România:

  • ar trebui ca cei din industrie să comunice mai mult. Jucători şi persoane importante din această industrie nu au dezbateri deschise legate de problemele din industrie. Sunt mandri de ce au realizat pana acum, dar o astfel de atitudine nu e sănătoasă pentru viitor. Aveţi nevoie de eveniemnte în care aceşti jucători să se întâlniească, să discute sincer, să compare date şi cifre să încerce impreună să impulsioneze industria - potrivit lui Mariano Faria
  • metoda de plata (prin cash la livrare) rămâne o provocare pentru pieţele emergente, dar este o chestiune care în timp se va rezolva, şi aceste ţări cu pieţe emergente se vor alinia celorlalte. Şi până la urmă să ne uităm la alte ţări, de peste Ocean, spre exemplu Mexic, unde nu există carduri, vă daţi seama cât de greu este să faci e-Commerce acolo? Acolo primeşte un număr al comenzii, trebuie să se ducă la bancă să achite comanda şi apoi să prezinte dovada că a achitat curierului, drept urmare, mulţi continuă să prefere cumpărăturile din magazine fizice. Aceasta este o barieră cu adevărat. România nu se confrunt cu bariere – aici există talnet, infrastructură pentru online, multe firme, marketplece-uri, totul este pregătit. Aveţi nevoie doar de un imbold.
  • “Made in Romania” trebuie să devină un brand de eCommerce. Când le spui clienţilor că echipa de marketin, spre exemplu, este formată din români să devină un lucru foarte apreciat.

Platforma Vitex a intrat recent şi pe piaţa din România, după alte câteva pieţe din regiune, precum Polonia, Chehia sau Bulgaria (pe aceasta din urmă CEO-ul companiei descriindo ca fiind încă mult sub piaţa românească). Fondată în 1999, ca o platformă de tip CRM în sistem SaaS, VTEX s-a transformat în anii care au urmat într-un furnizor de soluții eCommerce. În prezent, aceasta activează în mai multe țări din America de Sud, dar și în Statele Unite, Marea Britanie, Germania și Spania.

Parallax

Vizualizari
1449
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri