A.M.

Cum sa trimiti newsletterul perfect pentru a-ti creste vanzarile

Imagine principala
Cum sa trimiti newsletterul perfect pentru a-ti creste vanzarile

In ciuda cresterii retelelor sociale ca medii de promovare pentru magazinele online, batranul newsletter ramane in continuare unul dintre cele mai eficiente canale de vanzare. In 2014, e-mailul s-a dovedit cea mai eficienta metoda de crestere a vanzarilor, depasind comenzile plasate de vizitatorii veniti din motoare de cautare sau media sociale.


Potrivit unui studiu de anul trecut, 68% dintre companiile care au participat la sondaj arata ca e-mailul este excelent sau bun, cu doar 16% din bugetul de marketing, urmat indeaproape, ca performanta, de motoarele de cautare (67%). Pentru a descoperi “secretele” unui newsletter de succes, anul acesta, Retention Science a derulat propriul studiu pe aceasta tema.


Compania a analizat date din peste un miliard de e-mailuri promotionale trimise in ultimii doi ani, incheiate cu peste 60 milioane de comezi. Ce au descoperit? Modul in care e scris textul si cuvintele folosite fac o diferenta semnificativa in ratele de deschidere, de click si de conversie.


Procentaj in loc de pret


In cazul promovarii reducerilor, cititorii sunt cu 38% mai predispusi sa dea click pe o formulare care include procentajul reducerii in defavoarea pretului si cu 47% mai predispusi sa cumpere un produs a carei reducere este exprimata in procente.


Noutatile sunt interesante, dar nu cresc vanzarile


Studiul arata ca anuntarea in titlul e-mailurilor a unor produse noi creste rata de deschidere cu 6% insa nu garanteaza si cresterea vanzarilor. Dimpotriva, plasarea unor produse obisnuite in corpul e-mailului au o rata de click cu 10% mai mare decat noutatile. Explicatia: consumatorii sunt interesati de evolutia preturilor produselor noi mai mult decat de achizitionarea lor imediata, preferand sa astepte un pret mai bun pentru a da click. In schimb, produsele obisnuite, eventual consumabile, se vand mai bine.


Semne de punctuatie!


Folosirea semnelor de punctuatie, de la virgula pana la semnele exclamarii si intrebarii, cresc cu 9% rata de citire a newsletterelor. In plus, folosirea semnului intrebarii este cu 44% mai eficienta decat folosirea semnului exclamarii.


Subiectul e-mailului, cat mai scurt


Lungimea optima a unui titlu de newsletter este de sase pana la zece cuvinte si garanteaza cea mai mare rata de deschidere a mesajelor, 21%. Pe locul al doilea, cu o rata de 16%, sunt titlurile de pana in cinci cuvinte. Se recomanda formularile scurte si descriptive.


Dezabonarile, mai ales vara


Daca e un moment al anului in care nu vrei sa-ti stresezi abonatii, e in august. 28% din totalul dezabonarilor se intampla in aceasta luna. Cele mai putine dezabonari se inregistreaza in noiembrie si decembrie, cand sunt asteptate ofertele de sarbatori.


Click-uri mai multe in octombrie, vanzari mai mari in decembrie


Daca ratele de deschidere ale newsletterelor sunt relativ constante pe tot parcursul anului, ratele de click cele mai mari se inregistreaza in octombrie – 30% – si in noiembrie – 27%. Cele mai marirate de conversie se inregistreaza insa in decembrie, cu peste 10% fata de medie.

Parallax

Vizualizari
104
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri