Adi Iacob
Ca antreprenor trebuie să fii conștient de noțiunea de concurență, deoarece competitorii încearcă, și ei ca și tine, să își asume o cotă de piață, dar cheia pentru dominație este să te concentrezi asupra afacerii pe care o dețineți și a lucrurilor care te diferențiază, scrie publicația americană dedicată micilor afaceri Entrepreneur.com.
Majoritatea afacerilor se luptă și nu reușesc să reziste deoarece încearcă să copieze concurența, sau nu reușesc să explice de ce produsul sau serviciul lor este mai bun.
Dacă nu puteți depăși concurența cu moneda reală, faceți-o cu moneda socială.
Într-un articol publicat de Entrepreneur, este dat exemplul ului antreprenor care deține o firmă de curse de mașini cu sediul în Las Vegas. Principalii săi concurenți cheltuiesc aproximativ 100.000 de dolari pe lună pe anunțurile Google. Asta înseamnă că anunțurile Google nu-l vor ajuta în acest moment, deoarece nu poate depăși concurența.
Bedros Keuilian, consultant de afaceri l-a sfătuit să găsească 10 “influenceri” (persoane cu o audienta mai mare decat cea medie) pe Instagram și Facebook cu 200.000 sau mai mulți urmăritori care se potrivesc cu demografia clientului ideal. Apoi, consultantul i-a spus să-i invite să iasă la drum și să beneficieze de toată experiența. Acum, el trebuie doar să filmeze un videoclip cu fiecare dintre acei influenceri și să-i ceară să-l împărtășească cu adepții lor, încurajându-i să-i viziteze afacerea.
Asta înseamnă un trafic organic de mii de dolari, fără a cheltui bani suplimentari. Puteți folosi aceeași tactică în afacerea pe care o dețineți și funcționează pentru orice afacere și orice industrie.
Există un decalaj în industria în care activați, precum un decalaj de prețuri sau o nișă pe care industria a ignorat-o sau o lacună în ceea ce privește nivelul serviciilor furnizate.
De exemplu, uitați-vă la costumele bărbaților. Puteți să vă duceți la magazinul local și să obțineți un costum decent pentru câteva sute de lei. Sau puteți obține un costum personalizat pentru câteva mii de dolari. Puteți vedea diferența acolo?
Bedros Keuilian dă exemplul firmei b.spoke care au găsit diferența de prețuri și au umplut golul cu un nou model de afaceri. Un croitor personal, care este un magazin cu o singură persoană, poate lucra doar la un costum. Cei de la b.spoke trimit angajați acasă sau la birou, iau măsurătorile și apoi trimit toate aceste informații unei companii de croitorie separate pentru a obține costumele.
Acest lucru le permite să perceapă un costum de aproximativ 3.000 de dolari (costul mediu al unui costum personalizat în SUA fiind de 7-8000 de dolari), ceea ce duce la scăderea cu 50% a costului unui costum personalizat. De asemenea, permite obținerea mai multor costume personalizate simultan. Dacă puteți găsi același spațiu de prețuri mai mici și un volum mai mare de vânzări, puteți crea o creștere rapidă pentru afacere.
Influencerii primesc tot felul de expuneri și oportunități exclusive. Imaginați-vă ce ar face afacerea dvs. să aibă același acces.
Pentru asta trebuie să oferiți conținut consistent în aria dvs. de expertiză, unde împărtășiți cele mai bune sfaturi.
Keuilian oferă ca exemplu că nimeni nu a revendicat franciza ca pe primul lor subiect. El a învățat acest subiect prin construirea Fit Body Boot Camp la o franciză internațională cu aproape 600 de locații. Acum, împărtășește ceea ce a învățat prin Facebook Live, YouTube și alte platforme media, făcându-și efectiv autoritate.
Firma americană Western Dental este lider în industria sa chiar acum, chiar dacă există mai mulți oameni cu asigurare dentară decât oricând. Iată de ce: îi angajează pe dentiști direct din școala și le oferă o experiență în afacere pentru salarii mai mici, ceea ce le permite să-și mențină costurile scăzute.
Puteți să vă mențineți propriile costuri scăzute prin angajarea de talente chiar din școală? Probabil, dar există o lecție mai profundă aici: există idei inovatoare în alte industrii pe care le puteți adopta în propria afacere.
În plus, atunci când adaptați o tehnică sau o strategie dintr-o altă industrie, veți deveni primul. Vei deveni prima persoană din industrie care rulează cu acea idee, ceea ce înseamnă că vei ajunge să beneficiezi cel mai mult de ea.
De asemenea, puteți învăța la fel de mult din eșecurile din alte industrii, după cum puteți din succese.