Magazinele online își pot crește veniturile cu până la 20% prin vânzările în afara țării
Luminita Pirvu

Magazinele online își pot crește veniturile cu până la 20% prin vânzările în afara țării

Thumbnail

Comerțul transfrontalier are un potențial enorm pentru magazinele online iar unul dintre factorii-cheie care pot atrage creșterea acestuia este îmbunătățirea ofertelor și condițiilor pentru cumpărături. De altfel tot mai mulți consumatori din Uniunea Europeană fac cumpărături online, iar nivelul de încredere al acestora a crescut cu 21%  în cazul achiziţiilor din alte state membre UE .

În ultimii zece ani, aproape că s-a dublat numărul celor care fac achiziţii online la nivel european. Astfel, de la 29,7% din totalul consumatorilor, în 2007, procentul celor care cumpără online a urcat, în prezent, la 55% potrivit unui raport al Comisiei Europene.

La nivel european, cele mai căutate produse în procesul de achiziţie cross-border sunt electronicele şi cele din gama fashion, urmate de cosmetice şi produse de înfrumuseţare, de îngrijire a animalelor, cele din categoria food & beverage şi produsele sportive.

 "Am primit în ultima perioadă mai multe solicitări din partea clienţilor noştri de a integra în platformă şi servicii de curierat care să permită livrarea produselor în afara României. Doar prin extinderea portofoiului de produse şi către clienţi din afara ţării, magazinele online îşi pot creşte vânzările, în medie, cu până la 15 - 20%.

Evident că procentul poate fi mai mare în măsura în care magazinele online vor alege să investească în promovare, în localizarea magazinului etc.”, sustine Sandu Băbăşan, CEO Blugento (companie specializată în furnizarea de soluţii de ecommerce bazate pe platforma Magento), adăugând că o astfel de decizie generează şi o creştere mai rapidă a vânzărilor.

De precizat este că piaţa de comerţ electronic din România a înregistrat în 2016 cea mai mare creştere din Europa (38%), depăşind pentru prima oară pragul de 2 miliarde de euro, având un avans mai mult decât dublu faţă de media europeană, de 15%, potrivit unui studiu al organizaţiei Ecommerce Europe.

Contextul este unul favorabil şi la nivel regional, întrucât piaţa de comerţ online avansează mult mai rapid faţă de restul Europei, ţările din Europa Centrală şi de Est obţinând cele mai mari creşteri ale vânzărilor online în 2016 (comerțul electronic în Slovacia și Estonia a crescut cu 35%, Ucraina a înregistrat o creștere de 31%, iar în Polonia și Bulgaria vânzările s-au majorat cu 25%).

 

Parallax

Vizualizari
411
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri