Optimizarea SEO în 2018. 12 factori esențiali care vor conta în clasificare
Luminita Pirvu

Optimizarea SEO în 2018. 12 factori esențiali care vor conta în clasificare

Thumbnail

SEO este un domeniu în continuă schimbare care nu se oprește în evoluție. Cele mai bune practici din cursul acestui an ar putea să nu mai fie valabile în 2018. Este foarte important să fii la curent cu schimbarea zilnică a algoritmilor Google, cu toate actualizările majore și minore iar pentru a vă face vizibilă afacerea trebuie să țineți cont de 12 factori esențiali.

1. Căutarea vocală și asistenții digitali

Tehnologia de căutare vocală reprezintă o mare oportunitate pentru schimbarea modului în care comunicăm și procesăm informațiile. Creșterea numărului de asistenți digitali a prezentat o piață tot mai mare, care poate schimba modul în care se efectuează interogările de căutare.

Potrivit Google, 1 din 5 căutări provine deja din interogări vocale. Când vine vorba de crearea unei strategii SEO, creșterea volumului de căutări vocale scoate în evidență necesitatea de a vă concentra pe mai multe cuvinte cheie de căutare lungă scrise într-un limbaj natural care se potrivește cu tonul conversației utilizatorului.

Pe măsură ce se îmbunătățește acuratețea asistenților digitali, vor fi mai mulți utilizatori care utilizează căutarea vocală de pe dispozitivele mobile, căutând răspunsuri rapide și relevante. Devine important să cercetăm intenția utilizatorului vocal care să ofere rezultate mai precise, ajutând algoritmii să ofere cel mai bun răspuns.

În plus, se așteaptă ca, volumele de căutare vocală să crească și mai mult prin integrarea comenzilor vocale în hub-urile inteligente de acasă ceea ce va ajuta companiile să acceseze date noi, în timp ce utilizatorii se vor putea bucura de o experiență fără probleme folosind zi de zi dispozitivele inteligente.

Dat fiind că asistenții digitali merg dincolo de dispozitivele smartphone, există o mare oportunitate atât pentru SEO, cât și pentru conținut, profitând de o piață în creștere care conectează marca cu un utilizator într-un mod unic, dar încă relevant și util.

2. Conținutul face regulile

Calitatea conținutului. Conținutul trebuie să ofere utilizatorilor o valoare reală și ar trebui să includă conținut vizibil care să completeze conținutul scris. Amintiți-vă, calitatea bate cantitatea de fiecare dată. Concentrați-vă pe valoare, nu pe număr de cuvinte.

Lungimea conținutului. Nu există o regulă clară cu privire la numărul optim de cuvinte pentru un articol, deoarece variază de la un subiect la altul. Cu toate acestea, observăm că un conținut relativ mai lung, mai cuprinzător, ajuge în mod obișnuit mai sus în clasamentele de ranking. Un studiu realizat de Neil Patel relevă o corelație între lungimea conținutului și pozițiile de căutare de top în Google.

Utilizați rezultatele de căutare sugerate de Google pentru a optimiza cuvintele cheie din articolele dvs. Interogările semantice pot fi găsite navigând în rezultatele căutării corelate, în partea de jos a paginii cu rezultatele căutării Google.

De exemplu, o căutare pentru "marketingul de conținut" dezvăluie o listă de căutări similare. Dacă scrieți un articol informativ privind marketingul de conținut, puteți utiliza aceste interogări semantice pentru a înțelege mai bine cuvintele cheie asociate.

3. Link-urile

Link-urile rămân unul dintre cele mai puternice semnale de clasare din algoritmul de căutare Google. Cu cât există mai multe link-uri pe care le aveți de la mai multe domenii de autoritate înaltă, cu atât mai bune sunt șansele dvs. de a clasifica bine articolul, pentru cuvintele cheie dorite.

Comercianții online ar trebui să acorde o atenție deosebită așa numitelor backlink-uri (linkurile din alte site-uri care face trimitere la continutul de pe site-ul dvs.), mai ales dat fiind actualizările recente de algoritm Google, cum ar fi "Penguin 4.0", care au curățat și au filtrat site-uri cu profiluri de backlink de calitate scăzută.

4. Optimizarea pentru mobil

2018 este mai mult decât probabil să fie anul în care brandurile își dau seama de potențialul de a pune mobilul pe primul loc, mai degrabă decât de a folosi versiunile pentru mobil ca pe o soluție ulterioară. Acest lucru este valabil mai ales dacă Google decide să facă din anul 2018 anul în care își desfășoară, în sfârșit, primul său index mobil.

Site-urile cu AMP (Accelerated Mobile Pages) sunt încă un alt factor important.  Compatibilitatea unui site web cu un telefon mobil va afecta deci, în mod direct, clasamentul de căutare. Astăzi, cu utilizarea mobilă care depășește desktopul, site-urile web ar trebui să acorde prioritate versiunilor mobile pentru a oferi o experiență mai bună pentru utilizatori.

Abordarea Google privind dispozitivele mobile afectează deja rezultatele de căutare, mai ales atunci când vine vorba de rezultate locale - utilizatorii primesc acum rezultate care țintesc mai bine locația lor curentă.

5. Creșterea căutării vizuale

Căutarea vizuală este o zonă interesantă, iar combinația dintre inovația tehnologică și experiența utilizatorului poate duce la următorul nivel. Pe măsură ce internetul devine mai ”vizibil”, există o mare oportunitate de a explora puterea de căutare vizuală. Companiile majore de tehnologie, inclusiv Bing, Pinterest și Google, au investit deja în dezvoltarea motoarelor puternice de căutare vizuală în încercarea de a valorifica această nouă tendință.

O strategie SEO în 2018 trebuie să ia în considerare modul în care consumăm conținutul vizual și modul în care motoarele de căutare depășesc acum textul pentru a explora obiceiurile în schimbare ale căutării. Imaginile bogate devin acum mai angajante, iar utilizarea neuroștiinței și inovării aduce o piață interesantă și competitivă.

Pe măsură ce concurența crește, mai multe companii par să recunoască potențialul unei căutări vizuale de succes, în timp ce brandurile trebuie să se concentreze și mai mult pe optimizarea conținutului lor vizual în scopuri SEO.

6. Viteza de încărcare a paginii

Cu o abordare de indexare mobilă de la Google, viteza paginii a devenit mai importantă decât oricând. Site-urile web cu viteză lentă a paginilor vor avea o clasare mai slaba, în timp, în rezultatele de top. Obiectivul Google cu aceste actualizări este de a oferi utilizatorilor rezultate de căutare care includ site-uri ce oferă cea mai bună experiență a utilizatorilor.

7. Securitatea site-ului

Indiferent dacă rulați un magazin online sau un simplu blog, Google a confirmat că un site securizat va fi mai bine privit. De fapt, Google a anunțat că va identifica site-ul ca fiind nesigur. Dacă nu ați făcut-o încă, vă recomandăm să vă adaptați domeniul la HTTPS.

8. Structura site-ului

Deși un studiu realizat de Brian Dean de la backlinko.com a arătat că schematizarea structurii site-ului nu a afectat clasamentele cu rezultate de căutare, considerăm că oferirea unei experiențe online mai bune pentru utilizatori vă va ajuta să obțineți o rata de click (CTR) mai bună.

Codurile de marcare a structurii (de tipul schema.org, de exemplu) ajută motoarele de căutare să înțeleagă mai bine textele specifice, cum ar fi adrese, numere de telefon, rețete, recenzii și multe altele.

În special pentru afacerile locale, implementarea unui cod de schemă la nivel de site poate fi extrem de benefică. De exemplu, este important să vă asigurați că spuneți companiei Google unde se află compania dvs. prin implementarea unui cod de schemă corect.

9. Puterea brandului și social media

Căutările brandului oferă un semnal puternic pentru algoritmul de căutare Google. Cu cât este mai mare traficul pe care un site îl primește din căutările brandului sau mărcii, cu atât mai mult va fi recunoscut de algoritm.

În plus, semnalele sociale de pe Facebook, Reddit, Quora, Pinterest și alte site-uri sociale se corelează, de asemenea, cu clasamentele de căutare. Acest lucru înseamnă că o puternică prezență în social media poate aduce creșteri organice. Site-urile care combină vizualizările brandului cu cele din social media și le corelează cu toate celelalte canale SEO pot obține o vizibilitate mai mare a căutării.

10. Importanța domeniului

În trecut, domeniile de potrivire exactă au fost o modalitate sigură de a spori vizibilitatea căutării organice. În timp domeniile au păstrat o oarecare influență. Cu algoritmul Google mai inteligent, vedem încă două verticale majore ale puterii domeniului:

Domeniile cu potrivire exactă încă mai au greutate. De exemplu, pentru căutările "mașini", ne-am aștepta să găsim branduri populare legate de mașini la rezultatele de căutare de top (Ford, BMW, Top Gear etc.). În schimb, obținem o potrivire exactă, în cazul unor domenii precum "masini.com”.

Vechimea domeniului. Vârsta domeniului este un alt factor major de clasificare. Domeniile noi au o clasare mai bună de timp pentru topul cuvintelor cheie, în timp ce domeniile cu un istoric extins par să dețină poziții de top pentru un timp mai îndelungat.

11. Structura URL-ului

Asigurați-vă că structura site-ului web este cât se poate de simplă pentru 3 motive:

  1. O adresă URL scurtă precum flori.ro/cadouri speciale este mai ușor de înțeles pentru Google decât flori.ro/1/12/2017/buchete/categorie/buchet-oferta.

  2. Simplitatea face ca adresa URL să fie mai ușor de citit, astfel încât utilizatorii să înțeleagă mai bine ce se află cu adevărat în spatele acelei adrese URL. Acesta îi va ajuta să ia decizia de a da click pe linkul tău.

  3. Adresele URL lungi înseamnă, de obicei, o cale spre pagini aflate la câteva click-uri distanță de pagină principală. Și, din moment ce autoritatea se pierde pe măsură numărul paginilor crește, este mai bine să facem calea mai scurtă.

12. Rata de respingere scăzută

Faceți tot posibilul pentru a reduce cât mai mult rata de respingere, deoarece s-a constatat că afectează clasarea în rezultatele de căutare. Nu există niciun anunț anume potrivit căruia rata de respingere este direct legată de absența din partea superioară a clasamentul superior, dar credem că este direct legată de calitatea conținutului, structura site-ului, ușurința de utilizare a interfeței, adică - în cele din urmă - de experiența utilizatorului.

Sursa: traducere și adaptare din invisiomarketing.com și searchenginewatch.com

Vizualizari
1793
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
Olivian
Breda
Termenul "SEO" înseamnă "Search Engine Optimization", prin urmare exprimarea "Optimizare SEO" este pleonastică.

De asemenea, linkul de pe homepage-ul HotNews.ro către acest articol dă eroare.

Numai bine!

- Ultimele știri -

Cookie Settings