Cât au combătut „hate-ul” Facebook, YouTube, Twitter, Microsoft și alți giganți online - Marketing - StartupCafe.ro
Claudiu Zamfir

Cât au combătut „hate-ul” Facebook, YouTube, Twitter, Microsoft și alți giganți online

Thumbnail

Facebook, YouTube, Twitter, Microsoft și alte companii IT globale au combătut discursul urii (hate speech) pe rețelele sociale, dar mai trebuie luate măsuri - relevă o analiză a Comisiei Europene, prezentată luni, privind aplicarea Codului de conduită al UE în domeniul eliminării hate speech-ului de pe internet.

În prezent, companii din domeniul IT evaluează 89 % din conținutul semnalat în decursul a 24 de ore, iar 72 % din conținutul considerat a fi un discurs ilegal de incitare la ură este eliminat - spune Comisia Europeană.

Situația este îmbunătățită față de anul 2016, când a fost lansat Codul de conduită al UE, procentajul fiind atunci de 40 % și, respectiv, de 28 %. „Cu toate acestea, companiile trebuie să își îmbunătățească feedbackul către utilizatori” - spune Comisia.

În același timp, „codul funcționează deoarece respectă libertatea de exprimare, oamenii folosesc internetul pentru a-și comunica opiniile și a găsi informații prin simpla apăsare a unui buton”, mai consideră CE.

De la lansarea sa, în 2016, Codul de conduită a continuat să dea roade, iar evaluarea sa recentă confirmă faptul că societățile din domeniul IT iau imediat măsuri când li se semnalează discursuri rasiste și xenofobe de incitare la ură.

Cu toate acestea, companiile IT trebuie să își îmbunătățească feedbackul către utilizatorii care fac notificări asupra unor conținuturi și să asigure mai multă transparență privind conținuturile notificate și cele suprimate, crede Comisia Europeană.

În anul 2016, Comisia Europeană a semnat codul de conduită cu 4 mari companii de IT, care s-au angajat să ia măsuri pentru combaterea postărilor rasiste și xenofobe de pe rețelele de scializare pe care le dețin: Facebook, Microsoft (care deține LinkedIn), Twitter și YouTube (deținut de Alphabet, compania-mamă a Google).

Și alte rețele sociale și platforme online au aderat la Codul de conduită al UE, în anul 2018: Instagram (deținut de Facebook), Snapchat și Dailymotion (platformă video online deținută de companiile franceze Vivendi și Orange).

Luni, 4 februarie 2019, platforma franceză de jocuri video Webedia (jeuxvideo.com) și-a anunțat aderarea la Codul de conduită UE împotriva hate-speech-ului.

Codul de consuită al UE are la bază o Decizie-cadru adoptată de Consiliul UE, în anul 2008, pentru combaterea rasismului și a xenofobiei.

Aceasta incriminează incitarea publică la violență sau la ură împotriva unui grup de persoane sau a unui membru al unui astfel de grup definit pe criterii de rasă, culoare, religie, descendență sau origine națională ori etnică.

Discursurile de incitare la ură, așa cum sunt definite în decizia-cadru menționată, constituie o infracțiune și atunci când sunt formulate în mediul online.

UE, statele sale membre și societățile care gestionează platforme de comunicare socială sau de alt tip au responsabilitatea colectivă de a promova și de a facilita libertatea de exprimare în mediul online. Însă, în același timp, toți acești actori au responsabilitatea de a se asigura că internetul nu devine un refugiu pentru violență și ură.

Citește și:

​VIDEO Tipul asta cauta "haterii" de pe Facebook si a strans peste 4 milioane de dolari in afacerea asta

Vizualizari
1473
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu