Madalina Macsim
Cu secțiunea de Page Insights poți vedea ce funcționează pentru pagina ta de Facebook și cum poți să îți îmbunătățești strategia pentru social media. Pentru că nu poți să te bazezi mereu pe intuiție ca să creezi conținut care să fie plăcut de public, cu Page Insights știi ce vrea publicul tău să vadă.
Dacă ai o pagină de business pe Facebook și încă nu ai vizitat secțiunea de Page Insights, uite cinci motive să o faci:
Din secțiunea Posts poți vedea când sunt fanii tăi online. Aceste grafice îți pot răspunde la întrebarea: Când trebuie să postez pe Facebook ca să am un engagement mai ridicat?
Dacă decizi să postezi în perioadele în care majoritatea publicului tău este online, trebuie să ții cont și de modul în care Facebook-ul afișează post-urile în News Feed. În orele de „vârf” va trebui să concurezi cu mai multe postări, iar dacă în trecut utilizatorul nu a avut nicio interacțiune cu conținutul tău, Facebook s-ar putea să nu afișeze postarea ta în News Feed.
Pages to Watch este una dintre cele mai utile funcții din Facebook. Poți vedea când postează competiția ta, care este engagementul, care postări au mai mult succes, câte like-uri au primit etc.
De ce este important să știi ce face competiția? Poți vedea trendurile, ce funcționează pentru publicul din nișa ta, când și cât de des e bine să postezi și ce fel de conținut este mai agreat de public.
Din Pages Insights poți vedea câte like-uri si unlike-uri ai primit într-un interval de timp. Pe lângă segementarea pe intervale de timp, poți segementa like-urile pentru a sti de unde vin (Page Suggestions, Ads and Sponsored Content, On Your Page). Acest insight îți este util pentru a posta mai des articole care ți-au adus mai multe like-uri sau sau să mai construiești campanii care au avut succes.
Reach-ul îți arată câte persoane au văzut postarea ta. Chiar dacă numărul de fani de pe pagina ta este mare, reach-ul nu va fi egal sau la fel de mare. Facebook spune că în jur de 16% dintre fanii tăi îți vor vedea postările, în news feed fiind favorizate postările prietenilor.
Ce poți vedea din secțiunea de Reach e ce reacție au avut fanii tăi la conținutul postat (like, comment, share) sau dacă au dat unlike paginii din post, dacă au raportat post-ul ca spam sau au ascuns post-ul.
Dacă faci și campanii plătite pe Facebook poți compara reach-ul organic cu cel plătit.
Actions on Page îți arată statistici despre click-urile pe care le-au dat fanii tăi pe pagină. Vezi dacă ți-au accesat site-ul din pagina de Facebook, dacă te-au sunat sau au apăsat butonul de call-to-action.
Pentru fiecare acțiune poți vedea detalii despre profilul utilizatorilor. Poți vedea datele în funcție de vârstă și gen, oraș, țară sau dispozitiv.
Facebook Page Insights îți oferă numeroase informații despre pubicul tău și mai ales, cum reacționează la conținutul postat de tine. Cu o strategie de social media bazată pe statisticile oferite de Facebook poți să îți păstrezi clienții fideli și să atragi clienții potențiali, care nu au ajuns încă la pagina ta.