Claudiu Zamfir
Facebook avertizează că ia măsuri împotriva paginilor și a profilurilor care distribuie, pe bani, în mod repetat și sistematic, reclame mascate sau de clickbait.
Din mai 2018 și până acum, Facebook și-a tot modificat politica față de conținutul de brand de pe rețea, interzicându-le paginilor și profilurilor să practice un gen de afacere din promovarea unor produse în social media.
Măsurile se referă la cei care iau bani pentru distribuirea sistematică a unui volum mare de conținut de la terți, în scopuri de reclamă sau clickbait - postări mincinoase sau exagerate care au rolul de a păcăli oamenii să dea clic.
Așa-numitele „fabrici de conținut” online, pe care le denunță Facebook, produc cantități mari de conținut pentru site-uri.
Aceste conținut este axat de obicei pe subiecte de stil de viață superficiale și creat cu intenția de a atrage comentarii, distribuiri și, cel mai important, clicuri. De exemplu, aceste fabrici produc pe bandă rulantă „listicole” sau articole deplasate cu titluri senzaționale. În situațiile tipice, aceste „fabrici de conținut” (care adesea se prezintă drept editori de conținut digital de înaltă calitate) abordează Paginile cu un număr mare de urmăritori, folosindu-le pentru a distribui cantitățile mari de articole și clipuri video pe care le produc.
În context, Facebook somează administratorii de pagini să nu mai posteze conținut de la furnizorii de clickbait și să înceteze orice relație cu aceștia, dacă vor să fie siguri că nu le vor fi afecatte negativ postările și Pagina și că nu le va fi redusă posibilitatea de a distrbui postări proprii.
Totuși cum se vor mai putea face bani pe facebook, fără să se „supere” rețeaua socială? „Modul optim de a-ți poziționa Pagina sau profilul pentru a câștiga venituri semnificative din programele noastre de monetizare precum Conținut de marcă și Pauze de publicitate este să distribui conținut care să-ți reflecte propriul mesajul și să-i determine pe utilizatori să revină. În acest sens, am lansat recent în pagina noastră Facebook for Creators o secțiune educațională destinată monetizării”, spune rețeaua lui Mark Zuckerberg.
Monetizarea clupurilor video pe Facebook se poate face prin: