Adi Iacob

Au emoticoanele loc în comunicarea din mediul de afaceri?

Thumbnail

Emoticoanele (sau emoji) sunt foarte folosite în comunicarea informală, dat fiind faptul că exprimă o serie de emoții, cum ar fi bucuria, furia și teama. 

O bună parte din utilizatorii de internet dau mai multă atenție emoji-urilor în timpul chat-urilor informale decât cuvintelor. Dar, au emoticoanele loc în comunicarea formală din mediul de afaceri?

Aceste imagini digitale pe care oamenii le transmit reciproc prin text, reflectă natura schimbătoare a comunicării, atât pentru indivizi, cât și pentru afaceri, scrie CNBC. Gândiți-vă: am trecut de la telefon la e-mail; apoi, de la e-mail la mesajele text; acum, mergem de la limbajul actual la imagini.

Unele studii afirmă că introducerea ocazională a unui zâmbet emoji face întregul procesul de comunicare mult mai ușor pentru clienții plini de plângeri și îi ajută să aibă mai multă încredere în reprezentantul afacerii, precizează publicația dedicată micilor afaceri Small Biz Daily.

92% din consumatorii online folosesc emoji, în timp ce 30% dintre persoanele care aparțin generației millennials folosesc acest tip de comunicare zilnic, scrie Forbes.

De ce ți-ar păsa? Fenomenul emoji are implicații reale pentru afaceri. Cu millennials care posedă o bună parte din puterea de cumpărare, atragerea acestor clienți este acum mai importantă ca niciodată.

Dacă dorești să îi atragi, va trebui să vorbești limba lor - din care emoticoanele sunt o parte importantă. Dar, cu peste 1800 de simboluri emoji existente pe platformele actuale, sarcina este mai ușor de zis decât de făcut. 

Iată câteva exemple de utilizare a emoticoanelor în mediul de afaceri:

Pune emoji în subiectul e-mailului

Mărcile care folosesc emoji în subiectul e-mailurilor lor au o rata de deschidere a acestora cu 56% mai mare decat brandurile care nu fac acest lucru, notează Forbes. Emoticoanele ies în evidență într-o agendă aglomerată, sunt convingătoare și captivante. În plus, pot transmite emoții și pot economisi spațiu în textul care precizează subiectul e-mailului, ajutându-vă să vă încadrați în 49 de caractere sau mai puțin pentru a crește rata de clik (click-through) cu 75%. Asigurați-vă că emoticoanele pe care le utilizați sunt relevante pentru subiect.

Creează o “chemare la acțiune” folosind emoji

Acum câțiva ani, Domino’s Pizza a dat clienților americani posibilitatea de a plasa o comandă prin trimiterea unui emoticon în formă de pizza, campanie care a devenit virală.

 

 

Poți copia succesul avut de Domino’s Pizza introducând un emoji într-o “chemare la acțiune” (Call to Action) pentru marca pe care o reprezinți. Asociază un emoji cu un produs popular pe care îl vinzi și permite clienților să comande rapid produsul, trimițând firmei un text prin telefon mobil sau Facebook Messenger.

Feedback rapid 

Emojis sunt "date rapide" - ele te pot ajuta să înțelegi ce simte clientul într-o clipă. 

Rob Pace, fondatorul platformei tehnologice HundredX, care a lansat recent o aplicație care colectează feedback-ul clienților prin emoji, spune că datele din jurul acestora pot fi folosite în mai multe feluri în ajutorul afacerilor.

Poți valorifica emoticoanele folosindu-le în sondaje bazate pe emoție pentru a afla cum poți îmbunătăți produsele sau serviciile pe care le oferi.

Emoticoanele nu sunt universale

Chiar și în situațiile în care utilizarea emoticoanelor poate fi potrivită, acestea nu funcționează întotdeauna așa cum a fost intenționat, scrie Business.com

Washington Post citează un studiu realizat de compania de sondaje YouGov care a dezvăluit diferențe de opinie cu privire la ceea ce ar trebui să reprezinte anumite emoticoane. 

În timp ce un emoji ar putea însemna "șocat" din perspectiva unei persoane, acesta ar fi putut exprima defapt "surprins" altei persoane. Interesant, chiar și atunci când cei mai mulți dintre cei chestionați au convenit asupra sensului unui emoji, nu a fost în acord cu intenția reală a utilizării acestuia.

 

Surse: CNBC, Small Biz Daily, Forbes, Business.com, Washington Post

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1161
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.