A.M.

​BUNE PRACTICI E-mail marketing: cinci reguli pentru ca newsletterul tau sa dea rezultate

Imagine principala
​BUNE PRACTICI E-mail marketing: cinci reguli pentru ca newsletterul tau sa dea rezultate

Campaign Monitor, una dintre cele mai mari companii specializate pe e-mail marketing, a realizat o lista de bune practici adaptate la tendintele din 2016, pentru a creste eficienta promovarii prin newsletter. De la design, la optimizare pentru mobil, iata ce trebuie sa iei in calcul inainte de a trimite urmatoarea serie de e-mail-uri catre clientii tai.


Designul conteaza


Dupa analizarea unor date analitice, Campaign Monitor evidentiaza trei lucruri legate de designul e-mail-urilor trimise catre abonati pentru a avea rezultate mai bune. Primul este latimea: nu mai mult de 600 pixeli. Motivul pentru care un e-mail nu ar trebui sa fie mai lat de atat e reprezentat de constrangerile aplicatiei de e-mail sau a browserului folosit si a interfetei un serviciu de webmail.


De cele mai multe ori, spatiul dedicat mesajului este limitat de coloane cu foldere, butoane, contacte sau calendar. Pentru a rezolva aceasta problema, se recomanda fie folosirea unui sablon gratuit, fie crearea unui design de la zero.


Al doilea sfat despre design se refera la plasarea logoului pentru a evidentia brandul, dar si pentru a fi mai usor de recunoscut de catre destinatarul mail-ului. In plus, pentru ca citim de la stanga la dreapta, amplasarea logoului in stanga sus atrage imediat atentia. O alta varianta este aceea de a centra logoul in partea de sus a mesajului.


Nu in ultimul rand, mesajul prin care-i inviti pe clienti sa dea click sau sa cumpere, call-to-action, adica partea cea mai importanta a e-mail-ului, trebuie sa fie clar, concis, cat mai vizibil, pe cat posibil, in primul ecran. De altfel, potrivit statisticilor, continutul plasat in primul ecran al e-mail-ului primesc cu 84% mai multa atentie decat celelalt.


Creeaza o relatie personala cu abonatul


Desi e mai simplu sa incepi mesajul cu un salut generic, ideal este sa folosesti informatiile din baza de date in favoarea ta. Astfel, e recomandat sa te adresezi direct potentialului client, spunandu-i pe nume inca din subiectul mesajului. “Buna, Alina!” e de preferat unei formulari de tipul “Buna ziua”. Cifrele arata ca mail-urile cu titluri personalizate cu prenumele abonatului sunt deschise cu 26% mai mult decat cele obisnuite, iar veniturile ajung sa fie cu 760% mai mari din astfel de e-mail-uri.


Un alt lucru de retinut este ca, in functie de serviciul de livrare a e-mail-urilor folosit, poti segmenta o campanie in functie de datele demografice ale abonatilor. Astfel, e ideal sa te adresezi diferit audientei in functie de preferinte, localizare etc. E-mail-urile cat mai personalizate ajung sa vanda chiar si de sase ori mai bine, insa 70% dintre branduri ignora folosirea acestei strategii, inregistrand vanzari mai mici.


Optimizeaza pentru mobil


Din 2010 pana in 2015, numarul e-mail-urilor deschise de pe telefonul mobil a crescut cu 30%. In prezent, peste 53% dintre mesaje sunt citite de pe mobil. Prin urmare, optimizarea designului pentru scalare in functie de rezolutia ecranului telefonului mobil devine obligatorie.


De altfel, potrivit statisticilor Campaign Monitor, 69% dintre e-mail-urile primite pe mobil, care nu se scaleaza automat, sunt sterse imediat. Desi suna banal, doar 19% dintre campanii sunt trimise folosind designuri responsive.


Include promotiile in mesaj


Daca scopul principal este acela de a creste vanzarile si prezenta pe site, ajuta foarte mult sa precizezi promotiile si reducerile inca din subiectul e-mail-ului. Toti consumatorii se bucura atunci cand gasesc oferte bune.


Automatizeaza campaniile


Chiar daca trimiterea newsletterelor sau a e-mail-urilor de informare nu fac parte din strategia obisnuita a afacerii, e important de retinut ca tehnologia de automatizare a acestor procese evolueaza constant. Astfel, te poti folosi de automatizare campaniilor pentru a trimite e-mail-uri in functie de actiunile pe care le face utilizatorul pe site-ul tau.


Mai exact, dupa ce si-a facut cont, ii poti trimite un mesaj cu bune practici sau ponturi de folosire. Existe foarte multe resurse despre cum poti implementa acest proces de automatizare, inclusiv cu sfaturi legate de perioadele optime de comunicare. De exemplu, ii poti trimite un e-mail dupa ce si-a creat cont, poti reveni cu un e-mail dupa trei zile, explicand cum sa foloseasca serviciul tau, si inca unul, dupa o saptamana, cu ponturi. Nu toate e-mail-urile trebuie sa fie despre promotii.


Automatizarea include atat personalizarea e-mail-urilor, cat si trimiterea de informatii relevante, ceea ce conduce la cresterea ratelor de conversie. Practic, automatizarea rezolva o buna parte din targetarea unui client.


Sursa: Campaign Monitor

Parallax

Vizualizari
102
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri