Până la final de 2021, vânzările prin comerțul mobil sunt așteptate să reprezinte 54% din totalul vânzărilor online, relevă un studiu lansat de o companie de marketing care vinde serviciile unor platforme ca Facebook, Spotify, LinkedIn, Snapchat.
Compania de marketing Httpool, a lansat marți lucrarea „All of the Colours of Mobile Advertising 2021”.
Principalele informații:
- Astăzi, aproximativ 2 miliarde de oameni au acces la internet prin intermediul telefoanelor smart, echivalentul a 51% din totalul de 3,9 miliarde de utilizatori ai tehnologiilor mobile la nivel global, conform WARC. Potrivit datelor analizate de companie, mobile-ul are potențial să rămână lider în zona de tehnologie și în viitorul apropiat, cu atât mai mult în contextul digitalizării accelerate în perioada pandemiei. De altfel, specialiștii în domeniu estimează că piața globală de publicitate pe dispozitive mobile va ajunge la o valoare de 269,1 miliarde de dolari până în 2026 (IMARC Group).
- Până la final de 2021, vânzările prin comerțul mobil sunt așteptate să reprezinte 54% din totalul vânzărilor online. (Retail Emarketer)
- Suntem martori la transformarea peisajului global al retailului. Încă de la debutul pandemiei, cumpărăturile online au devenit noul normal, iar companiile lucrează continuu pentru a-și maximiza vânzările online. Astfel, este clar că m-commerce, comerțul mobil, nu este doar un trend trecător, ci un element din ce în ce mai popular în ultima decadă, pe măsură ce tot mai multe companii își dezvoltă website-urile, pentru a se asigura că se adaptează dispozitivelor mobile.
- M-commerce și publicitatea pe dispozitive mobile sunt ferm conectate. Aplicațiile mobile sunt un factor de creștere a vânzărilor și veniturilor în multiple industrii. Retail Dive a raportat că vânzările din m-commerce prin intermediul tuturor dispozitivelor, de la tablete și până la telefoane smart, au crescut cu peste 700 miliarde de dolari. Astfel, specialiștii în marketing trebuie să se asigure că practicile lor sunt cunoscute de către consumatori și că strategiile sunt permanent dezvoltate, pentru a ține consumatorii aproape și, prin urmare, pentru a crește comerțul mobil.
- Opțiunile de tip „marketplace” includ vaste colecții de produse, recomandări personalizate și baze de date cu vânzătorii înscriși pe platforme. Astfel, magazinele Facebook au fost recent lansate și implementate în noi piețe precum Marea Britanie sau Canada, iar unele brand-uri, precum Shopify, au stabilit parteneriate cu platforme ca TikTok, pentru a folosi la maximum potențialul comerțului social.
- „Pandemia ne-a forțat pe toți să ne adaptăm și a arătat brandurilor că trebuie să răspundă rapid la schimbare, pentru a rămâne conectate cu consumatorii lor”, explică Rohan Noronha, Facebook Lead, Httpool Bangladesh. “O altă opțiune eficientă este Facebook Live. Brandurile o pot folosi pentru a stârni și menține interesul consumatorilor, crescând totodată vânzările directe. Livestream shopping este deja următorul pas important”.
- Cele mai multe platforme folosesc deja puterea inteligenței artificiale (AI) și a învățării automate (ML) în cadrul rețelelor de date, pentru analize cantitative și calitative. Sistemele AI și ML folosesc mecanisme predictive, pentru a stabili acțiunile utilizatorului, corelându-le cu datele categorisite despre utilizatori și îmbunătățind altfel dimensiunea audienței.
- Rapoartele arată o creștere marginală a industriilor de AI, realitate augmentată (AR) și realitate virtuală (VR). Valoarea pieței globale a inteligenței artificiale era estimată la 39,9 miliarde de dolari în 2019, iar rata de creștere anuală compusă a fost previzionată la 42,2%, pentru perioada 2020 – 2027.
- Realitatea virtuală (VR) și realitatea augmentată (AR) au devenit două din cele mai populare tehnologii mobile lansate în ultimii ani. Industria de AR a fost, în 2020, estimată la 17,67 miliarde de dolari, cu o rată de creștere anuală compusă preconizată la 43,8% între 2021 și 2028. Piața de VR a fost, de asemenea, estimată la 10,32 miliarde de dolari, iar aceeași rată de creștere va fi de 21,6% în perioada 2020-2027.
- Snapchat, una din cele mai importante platforme digitale, a implementat chiar și voce pe filtrele sale de realitate augmentată. Acest trend oferă specialiștilor în marketing oportunități de a vinde produse, valorificând aceste opțiuni și oferind o experiență de tip “încearcă și cumpără”.
- “Utilizarea AR a devenit o obișnuință pe Snapchat – în medie, aproximativ 200 milioane de utilizatori folosesc filtrele AR, în fiecare zi”, a subliniat Diana Coman, Regional Client Partner, Snapchat, Httpool. Imaginați-vă că vă căutați tricoul perfect și că puteți să vedeți cum vă stă, folosind tehnologia AR, înainte de a alege să îl comandați.