CATALIN Cringus
Vrei să vinzi mai mult online? E simplu să îți atingi obiectivele dacă știi de unde să începi! O strategie bună de marketing nu numai că te va ajuta să vinzi mai mult, ci va crește valoarea brandului tău și vizibilitatea acestuia.
Pentru început trebuie să îți alegi exact canalele potrivite business-ului tău și să răspunzi la următoarele întrebări legate de ceea ce vinzi:
După ce ai răspuns acestor întrebări extrem de importante, următorul pas este de a stabili un buget dedicat promovării și resursele de care ai nevoie pentru atingerea obiectivelor. Cunoscând aceste aspecte poți începe să-ți promovezi afacerea chiar tu, sau poți apela la o agenție de marketing care te va ajuta să te dezvolți.
Poți fi sigur că următorul element de care ai nevoie este vizibilitatea. Și cum altfel o poți obține dacă nu prin intermediul rețelelor de socializare.
Ei bine, probabil că te așteptai la acest răspuns, dar rețelele de socializare sunt extrem de importante pentru business-ul tău. Cel mai important aspect este creșterea vizibilității brandului. Cum? Cu aproape jumătate din populație care folosește rețelele de socializare zilnic, acestea au devenit unealta perfectă pentru a ajunge exact la publicul tău printr-o targetare foarte exactă. Realizează o analiză a prezenței tale pe rețelele de socializare și fă tot posibilul să ajungi exact acolo unde este publicul tău.
Conform analizei Zelist de anul acesta, Facebook-ul ocupă încă cea mai mare parte a piramidei de promovare, urmat de Youtube și de Instagram. Însă nu uita de forumuri și de blogosferă pentru a te promova, fiind la curent cu tot ce se scrie despre domeniul tău sau despre tine poți știi exact ce poți oferi publicului tău.
Cum poți crea o strategie care să funcționeze? E simplu:
Nu uita de Facebook Insights și Facebook Analytics. Poți obține date foarte interesante despre audiența ta folosind aceste două tool-uri free oferite chiar de Facebook. Dacă insight-urile Facebook îți pot oferi o privire de ansamblu asupra a ceea ce se întâmplă pe pagina ta:
Metricele oferite de Facebook Analyitics îți dau mai multe informații demografice și poți afla care sunt orele și zilele în care postările tale au cel mai mare engagement:
Social Media nu este numai despre postări inspiraționale și conversii, structurează-ți mesajul pe care vrei să-ș transmiți și comunică inteligent cu publicuș tău. Te va ajuta să-ți atingi obiectivele!
Când vorbim despre PPC lucrurile devin din ce în ce mai interesante. Vei vedea că vânzările online sunt POSIBILE și că îți poți atinge obiectivele dacă ai o campanie bine pusă la punct. Cum estimezi bugetele și cum alegi canalele pe care vei face promovare? Astfel:
O campania de Google Ads te va ajuta să crești atât traficul pe site cât și numărul de conversii. Iată un exemplu de creștere, în interval de un an, a numărului te utilizatori care au vizitat site-ul:
Și al tranzacțiilor doar din campaniile de Google Search:
Fiind folosit de aproximativ 10 milioane de utilizatori, Facebook Ads îți ca oferi audiențe extrem de targetate unde îți poți plasa reclamele. Avantajul campaniilor de Facebook nu este numai rapiditatea, ci și segmentarea extrem de specifică pe care acesta o poate oferi.
Asigură-te că ajungi exact acolo unde oamenii au nevoie de tine și îți vei atinge obiectivele de marketing.
Așa cum poate că știi deja, o campanie SEO te va ajuta să crești în Google (sau în alte motoare de căutare) pe cuvintele cheie valoroase pentru tine. Pentru a obține aceste creșteri, trebuie să ai grijă de mai multe aspecte:
Investiția într-o campanie SEO se va amortiza după primele luni de campanie. De obicei beneficiile nu apar instant, așa cum se întâmplă în cazul campaniilor pe Google Ads Sau Facebook.
Iată un exemplu de creștere organică a numărului de utilizatori pentru un site de servicii, într-un interval de 6 luni:
O campanie de promovare realizată chiar de tine poate fi o idee bună la începutul afacerii, dar cu timpul vei avea nevoie de timp pentru a te concentra pe dezvoltarea business-ului, așa că serviciile unor specialiști s-ar putea să ți se pară o idee foarte bună.
O agentie de marketing e o idee bună pentru că îți va oferi o strategie și oportunități de dezvoltare pe toate canalele, dintr-un singur loc. Comunicarea mai bună între campanii și realizarea unor planuri comune va crește rata de atingere a obiectivelor. În plus, vei economisi timp și bani alegând toate serviciile de la o singură echipă de profesioniști.
Mult succes!