Cum să construiești lista de cuvinte cheie pentru un magazin online - Marketing - StartupCafe.ro
Luminita Pirvu

Cum să construiești lista de cuvinte cheie pentru un magazin online

Thumbnail

Construirea unei liste cu cuvinte cheie este primul pas pentru o strategie de marketing de succes. Cuvintele sau expresiile folosite în căutările online rezumă intenția - gândurile, întrebările sau nevoile utilizatorilor iar dezvoltarea și menținerea unei liste de cuvinte poate ajuta o afacere să înțeleagă cumpărătorii, să se promoveze mai bine și să-ți crească profitul.

Motoarele de căutare precum Google, Bing și Yahoo au succes când interpretează corect cuvintele cheie și le oferă utilizatorilor răspunsuri sau soluții online.

Pentru comercianți, cuvintele cheie înseamnă o ocazie de a afla ce caută clienții, accesul la informații utile de la cuvintele pe care cumpărătorii le aleg, accesul consumatoriilor la produsele sau serviciile pe care le doresc și obținere de profit după acest întreg proces. 

Cu cât un antreprenor înțelege mai bine limbajul pe care îl folosesc consumatorii atunci cand caută produsele sau serviciile dorite, cu atât cresc șansele de a vinde mai mult. 

Idee și scop

Pentru a-ți dezvolta lista de cuvinte cheie pornește de la ideea principală a afacerii tale online. Care este propoziția simplă care descrie ceea ce sau oferă afacerea ta.

Magazinul tău vinde "unelte de pescuit cu discount" sau, "îmbrăcăminte pentru bărbați"? Este site-ul tău un loc pentru parinți pentru  a "descoperi jucării și jocuri noi" sau pentru a găsi ultimele gadgeturi ?

Poți apela la prieteni sau familie să te ajute să identifici  la cele mai bune cuvinte pentru a descrie afacerea ta. De asemenea, poți iniția discuții cu clienții tăi cei mai fideli. Fă-ți o listă cu cuvintele identificate. 

Produse și categorii

La lista pe care o ai deja adaugă cuvinte cheie și expresii pentru categoriile importante de produse. Pentru început, care sunt titlurile pe care afacerea ta le folosește pentru a descrie categoriile de produse? De exemplu, uită-te la departamentele de pe Amazon. Veți găsi categorii de produse, cum ar fi "Casa, grădina și uneltele", care au liste lungi de subcategorii, inclusiv "Bucătărie și mese", "Mobilă" și "Paturi și băi".

Fiecare subcategorie de produse Amazon poate avea, de asemenea, mai multe categorii detaliate sub ea. Sub "mobilier" un cumpărător poate căuta mobilier pentru dormitor, mobilier de cameră, mobilier pentru copii sau mobilier pentru holul de la intrare. Adăugă toate aceste tipuri de termeni de produs în lista inițială de cuvinte cheie.

Redefinește cuvintele cheie

Conectează-te motorul de căutare Google și începe să testezi cuvintele cheie inițiale, asigurându-te că utilizezi modul "privat" sau "incognito" al browserului  (altfel obiceiurile de navigare personale ar putea influența rezultatele căutării). Vezi modul în care motorul de căutare interpretează un anumit cuvânt cheie sau o expresie și ce cuvinte sau combinații de cuvinte utilizează concurența ta.

Observă modul în care cuvântul tău cheie corespunde rezultatelor pe care le-a oferit Google. Acest test te ajută să adăugi cuvinte cheie pe listă sau să le eliminați.

Pentru a te decide care expresie este mai bună sau dacă trebuie să adăugi în plus un cuvânt cheie sau să îl înlocuiești, poți folosi și Google Trends. Acest instrument îți permite să compari interesul (numărul de interogări) pentru două sau mai multe cuvinte pe perioade de timp.

Tool-uri (instrumente) pentru cuvintele cheie

Există platforme bune de cercetare de cuvinte cheie, cum ar fi SEMrush, Raven Tools, Wordtracker, Linkdex și Ubersuggest. Tool-urile de la Google sau Bing includ, de asemenea, soluții care ajută la identificarea cuvintelor cheie din conținutul site-ului tău

De asemenea, Google Analytics pentru a descoperi ce trafic are site-ul tău în motoarele de căutare. Verifică care sunt cuvintele cheie care funcționează deja pentru a genera trafic sau dacă există cuvinte cheie diferite pentru traficul pe mobil. Folosește Keyword Planner care poate identifica cuvintele cheie cele mai populare pe nișa ta. 

Pașii următori

La sfârșitul acestui proces, ar trebui să ai o listă extinsă de cuvinte și expresii care descriu afacerea și produsele/serviciile pe care le vinzi. Redefinește cuvintele și frazele, luând în considerare și prefixele și sufixele. Poți analiza și trage câteva concluzii despre clienții pe care îi ai și din cuvintele pe care aceștie le folosesc pentru a defini afacerea și produsele/serviciile pe care le vinzi.
Folosește lista de cuvinte cheie pentru a-ți construi campania de marketing. În funcție de această listă poți modifica conținutul site-ului, să editezi descrierile produsului și să cumperi PPC 
 

Sursa: practicalecommerce.com   supportgoogle.com

Parerea ta despre articol
Vizualizari
1150
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.