Claudia Timis

7 pași de început în marketing online

Thumbnail

Dacă ai deja o afacere sau ești la început de drum și te gândești cum să pătrunzi în online, o să îți prezint câteva sfaturi generale care te vor pune pe gânduri. Cele mai multe întreprinderi din România fac marketing online bun, însă hai să vedem cum e oare atunci când știi cu adevărat ce faci și unde îți dorești să ajungi? Mai exact când știi să profiți de tot ceea ce îți oferă internetul, la capacitate maximă.

Marketingul evoluează aproape la fel de repede ca și industria IT, am trecut de la lipirea de afișe sau completarea de chestionare și formulare cu pixul la un mediu complet diferit unde clienții află de afacerea ta de la prietenul nostru Facebook.

De aceea, cel mai indicat ar fi ca, atunci când îți construiești o prezență online, să ții cont de părerea unui specialist în domeniu. Și pentru un proprietar de business este important să dețină câteva noțiuni de marketing, pentru a ști cum să evidențieze ceea ce oferă firma sa ori cum să își coordoneze un specialist. Cu cât afacerea evoluează cu atât este mai prețios timpul petrecut și calitatea operațiunilor de aceea un om din domeniu contribuie mult la maximizarea eforturilor și costurilor.

Dar dacă totuși vrei să experimentezi singur și ești pasionat de partea acesta atunci cu siguranță îți va face plăcere să înveți.

Iată câțiva pași de la care poți să începi:

   1. Stabilește-ți obiectivele. Acestea trebuie să fie SMART adică:

  • specifice și cât mai clare;
  • măsurabile: ceea ce vei desfășura se va putea cuantifica;
  • accesibile:  trebuie să te asiguri că obiectivele pot fi într-adevăr atinse (să evitam cazul în care ne supraevaluăm);
  • relevante: ce obținem noi ca firmă de pe urma acțiunii pe care o întreprindem, este sau nu importantă pentru noi
  • în timpul potrivit: gestionarea timpului și stabilirea unui deadline (termen limită) de care să ținem cont și care ne va ajuta să fim mult mai eficienți

    2. Analizează-ți competiția. Fii informat, vezi unde te situezi și urmărește competitorii îndeaproape, asta te va ajuta să crești și să identifici unele probleme pe care e posibil să le ai. Și pe care nu le-ai fi văzut altfel sau să îți găsești exact acel atu care de diferențiază și te pune în lumină.

    3. Orientează-te spre client. Pleacă de la nevoile pe care le au clienții și construiește produsul în jurul acestora. Apoi gândește-te la ceea ce îți  dorești să le transmiți și care e imaginea pe care vrei ca ei sa o aibă în minte atunci când îți cumpără/interacționează cu produsul/serviciul tău și mai ales cu echipa ta. Comunică cu clienții și gestionează cât mai “profi” răspunsurile negative, deoarece inclusiv din acestea poți să vezi criticile constructive și să identifici aspecte noi ce pot fi aduse.

    4. Mergi acolo unde sunt utilizatorii tăi. Fă cât mai bine o diferențiere a ceea ce oferi tu în raport cu competitorii și caută-ți publicul în platforma în care activează. Mesajul pe care îl oferi trebuie să fie unul adaptat audienței, de exemplu nu vei posta același conținut pe toate platformele prin care comunici, ci îl vei personaliza, fiecare dintre acestea adună anumite persoane și idei.  

   5. Nu uita de mobil. Privind numărul mare de persoane care activează de pe telefonul mobil, prezența pe oricare platformă de comunicare (facebook, instagram, twitter, pinterest etc.) cât și optimizarea site-ului tău pentru mobil sunt aspecte ce nu mai pot fi neglijate. Cu atât mai mult în situația în care ceea ce oferi tu sunt servicii/produse de la care consumatorul se așteaptă să aibă posibilitatea de a efectua un apel direct și rapid către tine ca și firmă.

   6. Optimizează site-ul pentru motoarele de căutare. Pentru acestă optimizare trebuie să insiști pe ceea ce numesc specialiști SEO, adică Search Engine Optimization și care trebuie să fie de o calitate cât mai ridicată. Cu cât îți crești calitatea site-ului cu atât vei obține o poziție favorabilă în căutări și vei ajunge la acele persoane cu care îți dorești să interacționezi.  

Câteva referiri pentru un SEO mai bun: aici trebuie să ții cont de partea de SEO on Page care face referire la folosirea de Google Search Console, cuvintele cheie (plasarea și calitatea lor) utilizate în site, tag-uri titluri/heading-uri și descrieri. A doua parte cea de off page SEO face referire la performanță, popularitate, calitatea legăturilor către pagină și mențiuni. Pentru a te menține într-o poziție trebuie să păstrezi eforturile SEO constante.

   7. Poți lua startul printr-o rețea de socializare.  În unele cazuri poți începe de la construirea unei prezențe în rețelele de socializare urmată apoi de un site, dacă este necesar. Platformele de socializare au evoluat atât de mult încât sunt afaceri care câștigă fără a avea un site, însă din nou depinde de ceea ce oferi. De exemplu, mai nou, și prin Facebook îți poți monitoriza rezultatele obținute din campanii de promovare sau poți să vezi statistici cu privire la activitatea din pagină.

Trebuie să ne gândim ca mediul online ne oferă astăzi mai multe variante de a ne promova afacerea decât o făcea în trecut; fiecare acțiune pe care o facem acum poate fi măsurată inclusiv în unele platforme de socializare. Iar datele de care dispunem ne asigură conturarea unui profil al așteptărilor pe care le au consumatorii de la noi, și unde îi putem găsi.

Așadar, profită de ceea ce îți oferă internetul pentru că afacerea ta trebuie să fie acolo sau să ajungă unde sunt și potențiali tăi clienți.

Parallax

Vizualizari
2265
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.754
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 1.9

publishing: 2.56

expertise: 1

rating: 1.754

Marketing
Articole publicate : 5
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri