Luminita Pirvu

Consiliul Concurenței investighează eMAG pentru posibilă discriminare a micilor magazine online

Thumbnail

Consiliul Concurenţei a declanșat o investigație privind un posibil abuz de poziţie dominantă de către Dante International SA pe piața serviciilor de intermediere prin platformele online din România. 

eMag a anunțat că va pune la dispoziţia Consiliului Concurenţei toate informaţiile necesare precizând că pe platforma marketplace, comercianţii îşi stabilesc singuri politicile comerciale.

„Colaborăm cu autoritatea de concurenţă şi punem la dispoziţie toate informaţiile necesare pentru clarificarea specificului activităţii de comerţ online prin platforma marketplace. Platforma marketplace reprezintă o opţiune suplimentară pentru comercianţii care vor să acceseze un nou canal de vânzare. Aceştia pot fi comercianţi online sau magazine tradiţionale care vând deja prin canale proprii sau alte platforme de tip marketplace. Pe platformă, comercianţii îşi stabilesc singuri politicile comerciale. Investim constant în tehnologia platformei marketplace în beneficiul clienţilor, care astfel au acces la o diversitate mare de produse”, se arată în răspunsul eMag, citat de agenția news.ro.

Investigația vizează un posibil comportament discriminatoriu al Dante în raport cu comercianţi cu amănuntul de produse de larg consum, care reprezintă concurenţi direcţi ai companiei, în calitate de comerciant de produse de larg consum, se arată în comunicatul de presă al Consiliului Concurenței remis StartupCafe.ro  

În cadrul investigaţiei s-au efectuat inspecţii inopinate la sediul companiei Dante International SA, iar documentele ridicate se află în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice. 

Inspecţiile inopinate sunt autorizate de Curtea de Apel Bucureşti şi sunt justificate de necesitatea obţinerii tuturor informaţiilor şi documentelor necesare clarificării posibilelor practice anticoncurenţiale analizate.

Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă importantă în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial, efectuarea acestora nereprezentând o antepronunţare în ceea ce priveşte vinovăţia companiilor Dante International este o companie specializată în comerţul cu amănuntul de produse de larg consum. Pe de altă parte, societatea deţine şi administrează o platforma de tip "marketplace", prin care se derulează intermedierea între comercianţii cu amănuntul şi clienţii acestora.

Grupul sud-african Naspers deține 77,2% , mai mult de trei sferturi din compania Dante Internațional iar omul de afaceri Iulian Stanciu restul. 
 

Parallax

Vizualizari
456
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri