Alex Mihaileanu
Cat mai repede, cat mai usor, cat mai multa tehnologie. Asta vor consumatorii europeni cand intra intr-un magazin sau, dimpotriva, pe site-ul unui magazin. Potrivit unui studiu Epson realizat in cinci tari europene, clientii urasc cozile si vor sa puna mana pe produse cat mai repede.
20% dintre respondenti spun ca, in prezent, sunt inacceptabile cozile lungi, data fiind tehnologia existenta, iar 29% din totalul celor intrebati afirma ca asteptarea ii face sa renunte la cumparaturi si sa aleaga alt magazin. Mai exact, 25% prefera sa mearga la competitie decat sa stea la coada.
Modalitatile rapide de plata sunt foarte importante pentru cumparatori, peste 90% dintre ei considera ca perceptia lor asupra unui brand e influentata in mod decisiv de existenta unor modalitati rapide de plata si de timpul de asteptare in magazin.
In ceea ce priveste modalitatea de plata, 59% prefera plata in numerar din motive de siguranta a tranzactiilor, iar 40% cred ca asa isi pot administra mai bine finantele proprii.
Cumparaturile se muta in online datorita serviciilor mai bune
Unu din cinci consumatori europeni spune ca, de cele mai multe ori, cumpara online un produs dupa ce l-a observat si studiat cu atentie intr-un magazin clasic. Potrivit studiului, din acest motiv, retailerii offline pierd aproximativ 20% dintre potentialii cumparatori in favoarea magazinelor concurente, care au si o prezenta online sau oferte omni-channel mai bune.
Studiul Epson arata ca 38% dintre cumparaturile facute in Europa sunt online. Aproape 90% dintre cumparatorii online spun ca apeleaza la aceasta modalitate pentru ca li se pare distractiv si pentru ca gasesc produsele la un pret mai bun. In ceea ce priveste faptul ca 62% dintre tranzactii raman “offline”, motivul principal este posibilitatea de a vedea si atinge produsul si de a-l avea imediat dupa plata.
Goana dupa promotii
Conform aceluiasi studiu, 72% dintre europeni considera importante ofertele personalizate si promotiile brandurilor. 64% dintre ei spun ca acestea cresc loialitatea fata de brand. Totodata, 67% dintre respondenti prefera ca ofertele sa tina cont de informatiile oferite de ei retailerilor si nu de istoricul cumparaturilor.
In ciuda avantajelor date de tehnologie si a experientei de shopping pe care o ofera marile magazine, 79% dintre respondenti considera calitatea produsului foarte importanta pentru loialitatea lor fata de brand.
Studiul a fost efectuat de compania de cercetare Coleman Parkes pentru Epson Europe, pe un esantion de 5.002 consumatori, cate o mie din Franta, Germania, Marea Britanie si Spania si 1.002 din Italia. Au fost vizati consumatori din toate grupele de varsta pentru a oferi o perspectiva reala si completa. Studiul a tinut cont si de venituri, folosindu-se branduri standard specifice pentru fiecare tara pentru a putea evidentia eventuale tendinte si provocari regionale.