Șocarde Paul, Fondator The Social Performance | Agenție De Marketing Online
Facebook Pixel este un instrument util în crearea campaniilor publicitare relevante pentru utilizatori. În acest articol îți arăt cum te poți folosi de acest fragment de cod ca să poți atrage mai mulți clienți pentru afacerea ta.
În lumea marketing-ului digital s-a conturat o nouă modalitate prin care se pot depista preferințele consumatorilor în privința unor produse sau servicii.
Este vorba despre pixeli și despre urmărirea lor, instrument care ajută marketerii să cunoască îndeaproape preferințele și dorințele utilizatorilor.
Aceasta este o metodă inteligentă de a face reclama întrucât utilizatorilor li se afișează conținut relevant în conformitate cu preferințele lor și / sau căutarile recente pe web sau pe rețelele de socializare.
Pentru a fi mai specifici, sigur ți s-a întâmplat să vorbești despre cât de mult ți-ai dori să cumperi un anumit produs sau să accesezi un serviciu și ți-au apărut în newsfeed-ul Facebook reclame care ar putea să îți îndeplinească dorințele.
Acești pixeli de marketing sunt fragmente de coduri care permit colectarea informațiilor despre vizitatorii unui website (comportament de accesare al paginilor, tipuri de reclame accesate, etc.). Toate aceste date ajută specialiștii să trimită utilizatorilor reclame care pot să prezinte un interes mai mare in comparație cu altele, mai puțin relevante.
Monitorizarea pixelilor este un proces folosit adeseori pentru a măsura eficiența campaniilor publicitare dar și pentru construirea unei audiențe care are un real interes față de informațiile prezentate pe un website sau o pagină a unei rețele de socializare.
Acum, având aceste informații de bază despre utilitatea acestui instrument de marketing, trebuie să vorbim puțin și despre diferitele tipuri de pixeli folosiți pentru depistarea comportamentului utilizatorului în mediul online.
Pixel-ul de retargeting se focusează în mod direct pe comportamentul vizitatorilor unui website.
Să presupunem că dorești să îți cumperi un frigider nou și pe web cauți oferte ale magazinelor în scopul de a lua o decizie în acest sens. În momentul în care accesezi Facebook, constați că majoritatea reclamelor care apar sunt la magazinele de electrocasnice sau reclame la oferte pentru frigidere. Așa funcționează retargeting-ul.
Practic monitorizează comportamentul utilizatorului pentru a croi reclamele care vor capta atenția către alte website-uri/oferte relevante pentru cătarile sale.
Pixelii de conversie intră în rol în momentul în care s-a realizat deja o achiziție. Aceștia sunt responsabili pentru a urmări vânzările realizate din rularea unei campanii.
Pentru colectarea corectă a datelor, pixelii de conversie trebuie să fie plasați în codul unei pagini de confirmare a comenzii, cum ar fi pagina de “Thank you!” către care este redirecționat utilizatorul după ce s-a realizat achiziția.
Pixelii, așa cum am mai menționat, sunt valoroși pentru a identifica în mod corect comportamentul utilizatorilor dar și obiceiurile de achiziționare al produselor si serviciilor din mediul online. Însă, din păcate, această modalitate de a face publicitate în mediul online nu este ceva cu care toți marketerii sunt familiarizați.
Ai nevoie de ajutor pentru a-ți seta pixelul / pentru a creea campanii de retargeting?
Contactează-mă folosind formularul de contact de la finalul acestui articol sau folosește contact@socardepaul.ro, office@thesocialperformance.com