Black Friday 2018, trenduri de căutare în Romania. UPDATE - Marketing - StartupCafe.ro
Ovidiu D. Popica

Black Friday 2018, trenduri de căutare în Romania. UPDATE

Thumbnail

La fiecare nouă campanie de Black Friday e interesant ce termeni de căutare se impun înainte și în ziua deschiderii oficiale a campaniei. Am urmărit, miercuri, joi și vineri dimineața – din oră în oră - cu ce termeni se caută în Romania (cuvinte cheie și branduri asociate căutarilor) și iată cum stau lucrurile pentru Black Friday 2018:

UPDATE 2: după prânz Vodafone și Orange s-au instalat în topul termenilor, cu peste 20.000 de căutări. Cu peste 10k a intrat în top Libris (carte) CEL dar și telefonul Huawei P20 Lite. La ora 15.00 mai erau populare căutări precum Masina de Spalat, sau Samsung Galaxy S9 

UPDATE 1: pe alerta Google Trends de la 9.30 au apărut căutarile Vodafone și Vodafone Black Friday dar și De Purtat - denumirea unui magazin online cu încălțăminte de damă al cărui site se încărca deja foarte greu.

  • Interesul de căutare pentru termenul eMag a început să crească încă de miercuri și a atins scorul maxim de 100 în dimineața zilei de vineri la ora 6.00. Google Trends contoriza la finalul zilei de miercuri un volum de peste 1 milion de căutări, rar întâlnit în cifrele calculate pentru Romania. În aceeași zi greva Metrorex era la mare distanăță în urma, pe locul 2.

  • Joi, termenul Black Friday Romania avea peste 2.000 de căutări și era abia pe locul 12 la finalul zilei. Pe parcursul întregii zile, consumatorii au început să indice mai clar către ce magazine se îndreaptă interesul lor: Fashion Days s-a instalat pe primul loc ca popularitate, cu peste 100.000 de căutari, urmat de Elefant, PC Garage și evoMAG contorizate la categoria peste 50.000 de căutari.  La categoria zeci de mii de căutari au mai marcat Vivre (decorațiuni și mobilier pentru casă) Cel, F64 (foto-video) și Answear (fashion) dar și Flanco Black Friday.

  • O notă de informare trimisă redacției StartupCafe.ro de comunicatorii Vivre, de pildă, arată că după 12 ore de la începerea campaniei de clienții retailer-ului online comandaseră peste 22.000 de produse, adică trei sferturi din comenzile campaniei din 2017 iar în două ore magazinul făcuse deja traficul primei zile de campanie de anul trecut. 75% din trafic a venit de pe telefoanele mobile, cu o treime mai mult decât anul precedent, potrivit informării trimise.    

  • E interesant cum, la primele ore ale zilei de vineri, termenii de căutare au început să arate și cam ce produse stau cel mai bine la popularitate. Telefoanele AllView aveau deja (la ora 9.00) peste 2.000 de căutari, la fel consolele Xbox One cu un volum similar de căutari și Combina Frigorifică cu peste 1.000 de căutări.

  • Pe prima alertă a dimineții de vineri, sosită la 4.34, Cel.ro adunase deja peste 5.000 de căutari după care au început să apară și Mobillisimo (telefoane și accesorii mobile)  din nou termenul Black Friday (+1K) dar și Orange Black Friday cu un volum similar.

Parerea ta despre articol
Vizualizari
777
Conţinut
Adauga comentariu