Cum să vinzi mai bine de Black Friday 2019, online: Calitate înainte de preț (studiu)
Claudiu Zamfir

Cum să vinzi mai bine de Black Friday 2019, online: Calitate înainte de preț (studiu)

Thumbnail

Magazinele online care vor pune accent pe calitate mai degrabă decât pe prețul produselor vor avea vânzări mai bune de Black Friday 2019, relevă un studiu publicat, vineri, de o firmă de consultanță.

„Creșterea veniturilor unei bune părți din populație, a nivelului de trai în general, tinde să ducă cererea de produse și servicii într-o zonă superioară celei din anii trecuți. După ani de zile în care au cumpărat exclusiv în funcție de preț, ignorând calitatea, focusul va fi în 2019 pe produse și servicii durabile, pe brand, calitate și garanție”, susțin consultanții Frames, citați de Mediafax.  

Potrivit studiului, Comerțul românesc ar urma să aibă în anul 2019  „cel mai spectaculos Black Friday” de până acum, cu peste 10 milioane de produse vândute în numai câteva zile și încasări de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie.

Astfel, încasările totale ale magazinelor online vor crește de Blac Friday 2019 cu cel puțin 50 de milioane de euro față de ediția de anul trecut.

Conform sursei citate, în 2018, Black Friday a adunat, în numai cîteva zile, vânzări de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco și FashionDays în prim-plan. eMAG, a înregistrat vânzari cu 28% mai mari decât în 2017, acestea ajungând la nivelul de 460 mil. lei. Platforma de e-commerce a adunat, în numai o zi, 9,5 milioane de vizite și a atras peste 55.000 de clienți noi.

Cea de-a 9 ediție a Black Friday a început deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toți marii jucători din piață, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anunțat campanii speciale în care reducerile de prețuri vor merge până la 80-90%.

Extinderea vânzărilor din zona de online este completată de avansul vânzărilor din magazine, mare parte dintre retailer pregătind zone speciale destinate Black Friday, precum Flanco, care a început deja campania de reduceri.

Totuși, cumpărările din magazinele fizice rămân, în continuare, în prim-plan, mai ales în zona de electronice și electro-casnice. „Să butonezi un televizor, laptop sau telefon, să deschizi ușile unui frigider înainte să îl cumperi, să testezi cum funcționează un aspirator continuă să reprezinte o experiență relevantă pentru mulți dintre clienți”, mai afirmă analiștii.

Black Friday: reducerile sunt reale?

„Sunt sau nu prețurile mai bune de Black Friday?”, se întreabă consultanții.  „Nu există un răspuns general valabil. În economia românească, la fel ca și în alte țări, există companii care practică reduceri reale și altele care încearcă să își păcălească clienții” - tot ei răspund.

Investigațiile Consiliului Concurenței, din ultimii ani, au arătat că, în medie, pentru 30% din produsele monitorizare, prețul tăiat a fost mai mare chiar decat prețul maxim practicat in ultimele 30 de zile, semn care indică o creștere/menținere artificială a prețului de referință de Black Friday. Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre prețuri au fost mai bune decât în alte momente ale anului - se mai arată în studiul Frames.

Consultanții Frames îi îndeamnă pe consumatorii care cumpără pe e-commerce să ia numai de la marile magazine online, de Black Friday 2019.

„Sunt, din păcate, în continuare, foarte multe site-uri capcană, oferte false și prețuri cu multe asterix-uri. Te poți trezi că achiziționezi un televizor de la un site no-name și vei plăti, de exemplu, pentru un produs care a stat aprins non-stop într-un magazin sau cu unul cu alte specificaţii tehnice decât cele declarate. Nu cumpărați produse care nu au trecute detaliile complete, care nu dețin certificate de garanție și nu precizează costurile de livrare” - se arată în studiu.

Ofertele capcană pot fi regăsite și în magazinele fizice. „În unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianți «uită » să prezinte fișa tehnică a produsului la achiziție, mizând pe faptul ca mulți clienți intră în “febra” cumpărăturilor și omit să se informeze. O altă stratagemă estea cea de reambalare a produselor folosite în magazine pentru prezentare și vânzarea acestora ca produse noi. Este esențial de verificat, astfel, dacă un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, înainte de desfacere, element esențial pentru aproape toate produsele achiziționate din zona de IT&C”- afirmă analiștii.

Indiferent de canalul de achiziție, online sau offline, este esențială verificarea produselor și în alte magazine.

Vizualizari
198
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

Cookie Settings