Adi Iacob

Apple modifică regulile magazinului de aplicații

Thumbnail

Când Apple a schimbat regulamentul App Store la începutul acestui an, această mișcare a avut unele consecințe neintenționate, care au avut efect negativ asupra multor afaceri mici. Din fericire, Apple tocmai a anunțat un nou set de modificări a regulilor care pare să inverseze unele din aceste efecte.

Vechile reguli

În iunie 2017, politicile revizuite au fost concepute pentru a reduce sau a scăpa de aplicațiile de tip spam sau de proastă calitate. Dar au penalizat și firmele mici din multe industrii, inclusiv restaurante, magazine, cluburi și altele, scrie Small Business Trends. Acest lucru se datorează faptului că aceste companii nu și-au putut permite să construiască aplicații personalizate. În schimb, ei s-au bazat pe dezvoltatori legitimi, pe care noile reguli le-au identificat în mod eronat ca spammeri.

Piața de aplicații este o industrie de 143 miliarde de dolari, astfel că decizia Apple a fost o lovitură majoră pentru mulți dintre acești dezvoltatori - și micile companii care îi angajau. 

Potrivit unui articol al publicației Washington Post, mai mulți reprezentanți ai statului american și-au exprimat îngrijorarea cu privire la noile reguli pe care compania le-a introdus pentru a scăpa de presupușii spammeri.

Noile reguli

În conformitate cu noile reguli, dezvoltatorii care creează aplicații pentru afacerile mici trebuie să creeze conturi în App Store pentru fiecare client.

Aceasta urmează filozofia Apple de a crea relații între creatori și clienții care utilizează aplicațiile. Dacă dezvoltatorii creează sute sau mii de aplicații, este dificil să cultive aceste relații. Dar Apple speră prin asta să încurajeze firmele mici să îi oblige pe dezvoltatori să joace un rol mai activ în procesul de publicare.

TechCrunch raportează, de asemenea, că Apple va renunța la o taxă de dezvoltator de 99 dolari pentru toate aplicațiile guvernamentale și nonprofit. Un număr mare de organizații caritabile au fost afectate din cauza schimbării inițiale a politicilor.

Partea din reguli responsabile pentru crearea celor mai multe probleme a fost punctul 4.2.6.

După modificarea inițială a politicilor anunțate în iunie, secțiunea arăta astfel: "Aplicațiile create folosind un serviciu de generare a șabloanelor sau a aplicațiilor vor fi respinse."

Noua secțiune revizuită are multe detalii, oferind dezvoltatorilor mai multe informații despre ce pot și ce nu pot face. Acesta prevede: "Aplicațiile create folosind un șablon comercializat sau un serviciu de generare de aplicații vor fi respinse dacă nu sunt publicate direct de către furnizorul aplicației. Aceste servicii nu ar trebui să publice aplicații în numele clienților lor și ar trebui să ofere instrumente care să permită clienților să creeze aplicații personalizate și inovatoare care să ofere experiențe unice pentru clienți”.

 

Surse: Small Business Trends, Washington Post, Techcrunch

Parerea ta despre articol
Vizualizari
2210
Conţinut
Adauga comentariu

Atrage clienți noi

Google AdWords Express

Primești 200 de lei bonus pentru promovare online.