Ghid practic de construit anunțuri Google irezistibile la...click

Ghid practic de construit anunțuri Google irezistibile la...click

Thumbnail

De multe ori prima interacțiune pe care un potențial client o are cu business-ul tău  este în motorul de căutare.  Din acest motiv, ar trebui să îți tratezi anunțurile ca pe cartea ta de vizită.  Anunțurile campaniilor tale te reprezintă, iar dacă sunt făcute corect îți pot aduce potențiali clienți. Totul începe cu setările campaniei, cuvintele cheie potrivite,  matchtypes și în final cu anunțurile potrivite pentru căutările utilizatorului.

Când vorbim despre anunțuri, ele sunt de mai multe tipuri:

  • Anunțuri de tip text (în motorul de căutare sau statusul care însoțește ad-ul sponsorizat de pe Facebook)

  • Anunțuri de tip imagine (bannerele din Google Display Network sau ad-urile din Facebook Ads)

  • Anunțuri responsive (o variantă hibridă între anunțuri text și anunțurile de tip imagine)

Înainte să vorbim despre CUM ar trebui să arate anunțurile tale să vorbim puțin despre CE ar trebui să conțină anunțurile tale. În funcție de etapa de achiziție în care vrei să targetezi utilizatorul ar trebui să ai alte lucruri pe care le comunici:

  • Awareness: comunică valorile brandului, USP-ul, diferențiatorul tău vs. competiție;

  • Consideration: elemente de încredere în brand și de ce ar trebui să cumpere de la tine vs. competiție;

  • Conversion: comunică mesaje de sale și răspunde la întrebarea utilizatorului ‘what’s in it for me’;

  • Loyalty: utilizatorul care a cumpărat de la tine trebuie să se simtă special și să ai un mesaj de comunicare dedicat pentru el.

CE comunicăm. Înainte de toate, puțină ordine în mesaje. Poți să testezi cele 6 principii de persuasiune ale lui Cialdini - “reciprocity, commitment and consistency, social proof, authority, liking, scarcity.”

Pentru a vedea ce principiu performează cel mai bine pentru tine, crează anunțuri pentru fiecare tip de principiu și testează-le în paralel pentru a vedea are principiu performează cel mai bine pentru magazinul tău.

Acum să vorbim de câteva best practice-uri pentru fiecare din cele 3 categorii de anunțuri.

Anunțurile text:

  1. Crează o conexiune clară între căutarea utilizatorului și anunțul tău. Folosește un anunț cât mai relevant pentru căutarea acestuia.  Dacă utilizatorul caută pantofi galbeni, folosește aceast cuvânt în Headline.

  2. Folosește inserția dinamică pentru un anunț și mai relevant.

  3. Adaugă în anunț principalul tău diferențiator. Este prețul motivul principal pentru care utilizatorul comanda de la tine? Folosește-l în anunț.

  4. Folosește diacritice în fiecare anunț și extensii de anunț.

  5. Mesajul ar trebui să fie scurt și la obiect. Less is more.

  6. Nu face exces de semne de punctuație și evită să folosești capitalizarea excesivă.

  7. Folosește extensiile de anunț. Acestea te vor ajuta să îți crești vizibilitatea pe pagină și să îți faci anunțul mult mai relevant pentru utilizator.

  8. Folosește un Call To Action puternic și relevant pentru căutarea utilizatorului. “Cumpără acum!”, “Programează o vizionare!“ sau “Contactează-ne!“

  9. Folosește anunțuri speciale pentru mobile și call to action potrivite. Poți folosi chiar extensii de Apel sau Mesaj pentru a simplifica și mai mult traseul utilizatorului.

  10. Folosește diferite tipuri de sitelinks pentru a scoate în evidență cele mai importante aspecte. Încearcă promotion extensions pentru promoții, price extensions dacă prețurile tale sunt cele mai bune sau structured snippet extensions pentru a specifica tipul de produse sau servicii disponibile.

  11. Nu folosi repetiții excesive.

Anunțuri de tip imagine (bannere)

  1. Less is more. Bannerul este cel care ar trebui să facă utilizatorul curios, nu să îl facă să fugă. Transmite mesajul cât mai scurt și la obiect.

  2. Logo-ul magazinului tău trebuie să fie prezent pe fiecare banner (cât mai vizibil)

  3. Buton de Call to Action este foarte important și pe banner. Un Call to Action potrivit te va ajuta să obții o rată de click mai bună.

  4. Mesaj lizibil. Prima impresie este că textul de pe banner este foarte ușor de citit, dar în realitate bannerul este mult mai mic. Cu cât avem mai mult text, cu atât de greu va fi pentru utilizator să îl citească.

  5. Păstrează o unitate între cum arată site-ul tău și bannerele pe care le faci. Este important să existe elemente comune între cele două. Același logo, aceeași paletă de culori și mesaje cât mai apropiate.

Anunțuri responsive: (mix între anunțurile text și imagine)

  1. Logo vizibil și neapărat în PNG.

  2. CTA-uri puternice, cele mai potrivite pentru tine/ cele care au performat cel mai bine

  3. Imagine cât mai sugestivă (Dacă vorbim despre un produs, să ai produsul în prim plan)

  4. Unitate între ads și brand. De multe ori ele se pot afișa doar ca text. Poți personaliza culorile ad-ului și poți folosi culorile brandului tău, astfel încât să fie mai ușor de văzut.

Pentru anunțurile din Facebook, lucrurile sunt puțin diferite. Anunțurile din facebook sunt și ele în categoria hibrid pentru că au atât elementul vizual cât și text. Ce trebuie să știi despre anunțurile de pe Facebook ?

  • Nu este nevoie de buton de Call to Action pe banner.  Facebook are by default buton de call to action pe care îl poți folosi. Dacă vrei să pui buton de CTA în banner, poți scoate butonul de la Facebook.

  • Text foarte puțin, aproape deloc pe banner.  Cel mai important pe Facebook este vizualul, textul vine în descriere și poți spune tot ce îți dorești acolo.

  • Poți folosi toate informațiile extra pe care le dorești în partea de jos a ad-ului (în link description)

  • Logo-ul este important atât pe bannerele 1200x628, dar și pe cele de tip carusel. Trebuie să ai în vedere și faptul că logo apare deja în partea stângă (la pagină) și nu este nevoie să fie foarte mare.

Și, în încheiere, încă un îndemn la testare. Ce înseamnă testarea anunțurilor? Nu doar construirea mai multor anunțuri sau bannere ci și analiza lor.

Pentru anunțurile de tip text analizează:

  • Ce principiu de persuasiune a funcționat mai bine

  • Ce call to action a avut rezultate mai bune

  • Dacă a funcționat mai bine anunțul cu sau cel fără inserție dinamică

Pentru anunțurile de tip imagine analizează:

  • Ce mesaj a funcționat cel mai bine

  • Ce dimensiune a funcționat cel mai bine

  • Care e dimensiunea de banner care are cele mai multe click-uri

După analiza datelor, îmbunătățește anunțurile. Nu te opri niciodată din procesul de îmbunătățire a anunțurilor.

 

Parallax

Vizualizari
465
Conţinut
Parerea ta despre articol
2.74
Just for testing :

interaction: 0.75

popularity: 2.17

publishing: 2.89

expertise: 5

rating: 2.74

PPC
Performance Media Coordinator la Mavericks. The Agency.
Articole publicate : 1
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings