Smile Media

[P] Ai o agenție digital marketing? Și dacă nu te pricepi la CRO de ce nu ceri ajutor?

Thumbnail

Vine clientul la un moment dat și te întreabă: De ce nu îmi merg vânzările? Am costuri foarte mari de Ads. S-au schimbat foarte multe de anul trecut. Ce facem? Ceva nu e ok.

Ce îi răspunzi? Ce decizii să iei în astfel de situații? Riști să pierzi clientul într-un termen foarte scurt. Am discutat cu Daniel Stănică, consultant digital marketing cu 25 ani experienta pe piețe din SUA și Europa, specializat în creșterea Sales & Leads din același trafic sau buget de Ads

Ne-am întâlnit la un whiskey irlandez bun și o cafea pe o terasă din Centrul Vechi, într-o după-amiază însorită din mai 2022. Am sintetizat câteva idei mai jos.

Acționezi într-o piață în schimbare accelerată

  • Cresc anual costurile cu Ads & SEM & SEO & more
  • Apar noi competitori pentru clientul tău în mediul online
  • Apar noi agenții care pot aborda clientul tău

Da, s-au dus vremurile când puneai un site online, alocai buget campaniilor și începeau să curgă Sales & Leads către client.

Acceptă că nu te pricepi chiar la toată bucătăria din digital marketing

Poți crea site-uri, campanii Ads și social media impecabile pentru clientul tău. Și totuși clientul tău să aibă rezultate mediocre în Sales & Leads. Undeva ai cel puțin o eroare. 

Identificarea erorilor necesită o experiență multi-specializată în digital marketing. Erorile pot fi oriunde: UX design, SEO, campanii Ads PPC, Conținut sau Social media. Pe tot parcursul Customer Journey și până la butonul "Trimite comanda".

Nu poți să vezi “the big picture” al întregului digital, ci doar pe segmente, acolo unde ai competențe.

Vrei un simplu exemplu concret?

Un caz clasic și despre care nu se prea vorbește

Este posibil să ai o rată de abandon a coșului de cumpărături de 85% în pagina de checkout a clientului. Și nici măcar să nu știi. Da, rata de abandon a coșului de cumpărături în procedura de checkout poate fi între 70% și 95%. Ce rată de abandon are clientul tău? 

Eroarea de abordare a checkout-ului nu ți-o poate identifica nici specialistul în Ads, nici cel de SEO sau social media, nici webdeveloper-ul.

Ai în agenție specialiști în UX și în Conversion Rate Optimization (CRO)? Nu mai întrebăm și de Conversion strategist.

Ce poate să facă un consultant CRO sau un Conversion strategist?

Să presupunem că ai un client ce are o rată de conversie Sales & Leads de 1% (reușește o vânzare la 100 de vizite în site / 1 lead generat la 100 vizite în site). Vine consultantul, descoperă erori și oferă o soluție care “convinge” încă 1 vizitator din 100 să cumpere /contacteze clientul. Rata de conversie urcă la 2%.

Pentru tine este statistică, pentru client înseamnă +100% în Sales & Leads. Poate urca Sales de la 50.000 EUR/luna la un potențial de 100.000 EUR/luna fără să majoreze bugetul pentru Google Ads, Facebook, etc. 

Bate orice statistică de likes, engagements, bounce rate, CTR, SEO rankings,  pe care o prezinți de obicei clientului. Nu cred că ai dubii, nu-i așa? 

Îți poți permite un astfel de specialist?

Cu statut de angajat permanent cel mai probabil că nu. Cu excepția cazului în care ești o foarte mare agenție. Totuși, nimic nu te împiedică să apelezi la serviciile specializate oferite de consultanți sau contractori de tip “white label”.

Cum tarifeaza consultanții și ce este “white label”

Unii consultanți tarifează cu ora de consultanță. Consultanții cu mare experiență pot oferi Success Fee (tarife diferențiate în funcție de rezultatele Sales & Leads pe care le obțin pentru clientul tău). 

Consultanța se poate realiza clasic sau în regim de white label. În România conceptul de white label nu este foarte cunoscut de către agenții. Consultanții sau contractorii:

 ✓ Operează sub brandul agenției tale. 

✓ Clientul tău interacționează doar cu agenția ta.

✓ Rezultatele (creșterile Sales & Leads obținute de consultant pentru clientul agenției tale) vor face parte exclusiv din portofoliul agenției tale.

Clientul tău își dorește Sales & Leads profitabile. Va migra către o altă agenție dacă nu i le livrezi. Și nu durează mult până o face.

Acest articol a fost susținut de Profitabil, echipa de consultanti cu 25 de ani experienta in digital marketing.

 

Parallax

Vizualizari
18
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.458
Just for testing :

interaction: 0.91

popularity: 0.48

publishing: 2.9

expertise: 0.1

rating: 1.458

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 818
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri