Denisa Crăciun

Tot mai multe companii din România încep să le ofere angajaților abonamente la sală ca beneficiu extrasalarial (studiu)

sala-fitness-dreamstime

Deși românii fac mai puțin sport pe perioada verii, din ce în ce mai multe companii din România încep să le ofere angajaților lor abonamente de fitness sau alte facilități legate de activitatea fizică ca beneficii extrasalariale, arată un studiu din 2023.

Principalele orașe în materie de cerere a serviciilor de fitness rămân București, Cluj, Brașov, Craiova și Iași, românii fiind dispuși să investească în sport un buget mediu lunar de 190 lei, conform unui studiu SanoPass by MedLife.

„Cifrele din portofoliul nostru arată că Brașovul este un oraș în care oamenii consumă servicii de fitness peste media națională, înregistrând aproximativ 10 intrări în medie per abonat versus 7.5 – 8 la nivel național”, a declarat Andrei Vasile, fondatorul SanoPass by MedLife.

Conform analizei SanoPass arată că există o scădere de aproape 20% a activității fizice în timpul verii, vârful sezonalității fiind înregistrat în lunile ianuarie, februarie și martie, pe fondul stabilirii rezoluțiilor pentru noul an, urmat de perioada de toamnă, cu precădere în lunile octombrie și noiembrie.

Această tendință poate avea un impact asupra stării generale de sănătate și condiției fizice a oamenilor, întrucât o pauză prelungită în exercițiile regulate poate duce la deteriorarea condiției fizice și a stării generale de bine, potrivit studiilor recente publicate în revista „Journal of Sports Science & Medicine”, conform analizei.

În plus, creșterea activității fizice ar putea preveni mii de decese premature în UE și ar economisi anual miliarde de euro din cheltuielile cu asistența medicală, conform unui raport comun al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) și al Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), citat în analiza. 

„Dorim să subliniem că bunăstarea noastră nu intră în vacanță. Pe parcursul sezonului estival, există o varietate de opțiuni pentru a face mișcare, cum ar fi exercițiile în sala de fitness, yoga, înotul și drumețiile în aer liber. Încurajăm fiecare individ să mențină un nivel de activitate constant, astfel încât să își păstreze sănătatea și vitalitatea”, a declarat Andrei Vasile.

Comunitatea SanoPass by Medlife este formată din 33% femei și 67% bărbați cu o medie de vârstă de 29 de ani. Utilizatorii se mențin activi, mergând în medie de 8 ori pe lună la sala de fitness.

SanoPass are o rețea de aproape 400 de săli de fitness partenere. Startup-ul românesc SanoPass, care digitalizează serviciile de prevenţie medicală, a fost achiziționat de MedLife în 2022. 

Studiul a fost realizat în perioada ianuarie - iulie 2023 pe un eșantion de peste 2.000 de persoane active din comunitatea de 50.000 de persoane a SanoPass by Medlife.

Parallax

Vizualizari
210
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri