Claudiu Zamfir
Startup-ul românesc SanoPass, care digitalizează serviciile de prevenţie medicală, și-a încheiat cea mai recentă campanie de multifinanțare la 845.000 de euro, peste ținta inițială.
În martie 2021, SanoPass a început o campanie de finanțare pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink, prin care își propunea să obțină în total de la investitori 800.000 de euro, din care 200.000 de euro îi avea deja asigurați de la fondul de investiții Cleverage Venture Capital.
Până la urmă, startup-ul a strâns 845.000 de euro în total, finalizînd astfel campania de finanțare. Finanţarea era prevăzută sub forma unui acord de tip SAFE (Simple Agreement for Future Equity), cu o evaluare maximă a startup-ului de 8 milioane de euro.
În 2020 SanoPass a mai atras o investiție de tip equity de 400.000 de euro, oferind în schimb 20% din capital. Lead Investor a fost tot fondul Cleverage Venture Capital care s-a implicat cu 150.0000 de euro. De asemenea, fondul Founders Bridge a participat cu 150.000 de euro, un alt pachet de 100.000 de euro fiind atras prin SeedBlink. Seedblink permite implicarea activă a celor interesați să devină angel investors în startup-uri locale dinamice.
Cleverage Venture Capital este un fond de investiții rezultat din asocierea antreprenorilor Wargha Enayati, fondator Regina Maria și președinte Enayati Group, Georgios Sofianos, antreprenor în industria de sănătate și CEO Sofmedica, Sergiu Neguț - business angel și co-fondator Fintech OS și Voicu Oprean, fondator AROBS Transilvania Software.
Planurile SanoPass pentru acest an includ extinderea rețelei de clinici partenere, integrarea unor soluții de inteligență artificială, crearea unor soluții personalizate de nutriție și dezvoltarea unei rețele de săli de sport.
Startup-ul a fost înregistrat în decembrie 2018 cu sediul central la Târgoviște, județul Dâmbovița. Firma a fost fondată de doi tineri antreprenori: Andrei Vasile și Mihai Vădan (foto). S-au mai alăturat, ca acționari, Petra Sîntejudean și Nicolae Bogdan Asprițoiu, conform datelor oficiale colectate de Termene.ro.
Lansat în anul 2019, serviciul digital emite abonamente medicale de prevenție oferite de angajatori ca beneficii pentru angajați. Abonații SanoPass sunt angajați ai companiilor din domenii precum transporturi, productie, IT, financiar, retail.
În anul 2020, marcat de pandemia de coronavirus COVID-19, SanoPass spune că a făcut afaceri de 1 milion de lei (circa 200.000 de euro), în urma unor parteneriatele cu firme ca Mastercard, Dr. Max sau NN România. În prezent, aplicaţia SanoPass are peste 15.000 utilizatori, decontând servicii medicale în valoare de peste 500.000 lei pentru clinicile partenere, în 2020.