Claudiu Zamfir

Bolt are stocuri de alimente, în România

Thumbnail

Compania Bolt, de transport și livrări prin aplicație, lansează și în România noul său serviciu Bolt Market, prin care face livrări de produse alimentare și non alimentare din stocurile proprii.

Un „atac frontal” asupra spaniolilor de la Glovo, noul serviciu al companiei estoniene poate fi accesat de către consumatorii români prin aplicația Bolt Food.

Pregătirea comenzilor și livrarea produselor se face din puncte de lucru  „plasate strategic” în interiorul orașelor, aproape de locurile în care clienții trăiesc, muncesc și își petrec timpul liber - spune Bolt, într-un comunicat transmis marți StartupCafe.ro.

Prin această rețea de microdepozite, Bolt Market asigură viteza de livrare și prospețimea produselor comandate.

Echipa locală de experți formată special pentru a coordona noul serviciu este condusă de Eduard Nagy, Country Manager Bolt Market România:

  • „Am decis să lansăm noul serviciu datorită experienței și competențelor noastre în operațiunile de livrare și logistică, dar și datorită infrastructurii IT pe care o avem deja la dispoziție. Adăugăm la toate acestea și baza de utilizatori a platformelor noastre, care folosesc deja Bolt pentru transport și Bolt Food pentru livrare de mâncare, și curierii existenți care lucrează deja pentru noi. Toate aceste atuuri vor face ca Bolt Market să se dezvolte rapid, în beneficiul tuturor actorilor din ecosistemul nostru: clienți, curieri, parteneri și furnizori.
  • Ne propunem ca în urma finalizării primei etape de expansiune să putem livra comenzile plasate în 15 minute pentru cea mai mare parte a clienților noștri. Sortimentația va acoperi toate principalele grupe de produse precum fructe, legume, produse congelate, băcănie, brutărie, băuturi alcoolice și non-alcoolice, dulciuri, lactate, produse dedicate îngrijirii bebelușilor și pentru animalele de companie”.

Cum se folosește Bolt Market

Serviciul Bolt Market are multe puncte comune cu serviciile aplicației Bolt Food. Utilizatorii care au deja instalată aplicația, trebuie doar să caute categoria „Magazine” - unde vor vedea lista magazinelor disponibile - să selecteze magazinul dorit, să plaseze o comandă online și să confirme adresa de livrare. Înainte de a confirma comanda, aplicația va afișa prețul și timpul estimat de livrare. Plățile se realizează online, prin card bancar

Cei care nu au instalată aplicația Bolt Food, o pot descărca gratis de pe Google Play sau App Store, apoi trebuie să introducă datele cardului bancar, adresa de livrare și să plaseze o comandă, urmând pașii de mai sus.

Faptul că Bolt furnizează deja mai multe servicii (ride-hailing, micromobilitate și livrare de alimente) în cele mai mari orașe din România, fiind lider de piață, permite Bolt Market să valorifice o serie de sinergii la nivel de portofoliu și de acoperire națională.

Bolt Market a fost anunțat încă din luna august, România fiind una dintre cele 10 țări europene în care compania estoniană de sharing economy lansează acest serviciu în prima fază.

Cine este Bolt, gigantul ride-hailing cu prezență puternică în România

Aplicația Bolt a fost lansată în anul 2013, la Tallinn, sub numele de Taxify, de către un tânăr programator estonian, Markus Villig, care avea 19 ani atunci și era încă la liceu. După 8 ani, compania estoniană a ajuns la investiții totale de peste 1 miliard de euro, fiind evaluată la mai mult de 4 miliarde de euro.

Antreprenorul estonian ne-a acordat și un interviu, în exclusivitate pentru cititorii StartupCafe.ro, în anul 2017, la Tallinn.

Inițial, compania oferea doar servicii de transport în sistem ridesharing, pe modelul lui Uber, din SUA. Ulterior, Bolt s-a extins cu servicii de livrare de mâncare de la restaurante, închirieri auto, închirieri de trotinete electrice pe aplicație, precum și cu un sistem de francizare.

În România, aplicația estoniană a intrat în anul 2016, când încă se numea Taxify. A început cu Bucureștiul, dar acum serviciul de ride-hailing este prezent în 19 orașe românești, în total. La noi, în unele orașe, startup-ul oferă și servicii de închiriere de trotinete electrice, precum și de livrări. În România, Bolt are și un centru de dezvoltare IT, foarte important pentru creșterea companiei. 

Firma locală Bolt Services RO SRL a avut în anul 2020 un număr mediu de 78 de angajați. Operațiunile Bolt din România sunt coordonate de Cristian Sălceanu, country manager.

În anul 2020, subsidiara românească Bolt Services RO SRL a avut venituri totale de 31,47 milioane de lei (circa 6,4 milioane euro), în creștere cu 52% față de anul 2019.

Cheltuielile firmei românești deținute de Bolt au fost de 29 de milioane de lei (5,9 milioane de euro), în creștere cu 44% față de anul 2019.

Bolt România a terminat anul 2020 cu profit de 2 milioane de lei (aproape 410.000 de euro), în creștere cu 62% față de anul 2019.

La nivel internațional, Bolt spune că are, în prezent,  75 de milioane de utilizatori în 45 de țări din Europa și Africa.

----

Citește și:

Parallax

Vizualizari
488
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri