Redacția StartupCafe.ro
ANAF a publicat, vineri, două noi proiecte de ordin care privesc firmele de transport alternativ, dar și pe cele care au automate comerciale doate cu aparate de marcat electronice.
Primul proiect de ordin urmează să modifice Ordinul ANAF nr. 4156/2017 pentru aprobarea informaţiilor conţinute în registrul naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate, precum şi metodologia şi procedura de înregistrare a acestora.
Modificările aduse ordinului constau în:
Al doilea proiect de ordin face referire la documentele care pot fi solicitate suplimentar de către organele fiscale pentru „verificarea modului de îndeplinire a condițiilor pentru atribuirea numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale”.
Astfel, în cazul activității de transport alternativ cu autoturism și conducător auto se va putea solicita:
Atât în cazul activității de transport alternativ, cât și în cazul activității de transport în regim de taxi, organul fiscal poate solicita copia contractului de comodat sau de închiriere al autovehiculului.
De asemenea, „în cazul persoanelor fizice care închiriază în scop turistic, camerele situate în locuințe personale, organul fiscal poate solicita o dovadă a deținerii în proprietate a spațiului sau a dreptului de a subînchiria imobilul”, se arată în proiectul de ordin.
Totodată, în cazul în care utilizatorul aparatului de marcat a decedat, iar moștenitorul de drept al aparatului de marcat depune cerere pentru atribuirea numărului unic de identificare, organul fiscal va solicita acestuia, certificatul de moștenitor care atestă includerea în masa succesorală a aparatului de marcat electronic fiscal.