Un logo bun poate sa faca firma ta si produsele sau servicile pe care le oferi sa se distinga mai usor langa cele ale concurentilor, poate sa exprime incredere sau calitate, sa ramana in memoria cumparatorului si sa-l determine sa apeleze tot la tine, data viitoare.
"Daca iti deschizi o afacere pentru care este important ca oamenii sa se simta sexy si soficticati, probabil ca iti vei deruta clientii cu un logo verde aprins", considera Catherine Clifford, de la
Entrepreneur.com.
Aceasta pentru ca anumite culori sunt asociate cu anumite sentimente, explica site-ul american de business.
De pilda, verdele reprezinta cresterea organica, pamantul, natura sau sentimentul ca esti tratat cu grija. Doua exemple sunt logoul cafenelelor
Starbucks si cel al organizatiei ecologiste
Greenpeace.
Negrul iti tranzmite senzatia ca esti sofisticat, imaginea autoritatii sau a seductiei. Uitati-va, de exemplu, la
Chanel si la
Sony.
Pe langa culoare, fonturile si spatiile dintre literele logoului comunica foarte mult.
Infograficele de mai jos, publicate de Entrepreneur.com, explica modul in care functioneaza culorile si fonturile in construirea unui brand: 93% din deciziile de cumparare sunt luate pe baza perceptiei vizuale. 84,7% dintre consumatori mentioneaza culoarea drept principalul lor motiv pentru care cumpara un anumit produs, iar 80% cred ca brandurile sunt recunoscute mai usor datorita culorii folosite.
Foto: Entrepreneur.comCuloarea poate creste cu 73% intelegerea unui logo de catre consumatori, sustine Entrepreneur.
Foto: Entrepreneur.com
Albastrul transmite siguranta, calm, onestitate, incredere. Companii ca
Facebook,
Ford sau
Visa folosesc albastrul in logourile lor.
Rosul exprima energie, dragoste, actiune, curaj, pasiune. Companii ca
Red Bull,
Coca Cola sau
Disney utilizeaza aceasta culoare.
Foto: Entrepreneur.com
Portocaliul este asociat cu un brand prietenos sau accesibil ca pret, exprima sociabilitatea ori bucuria. Compania de telefonie mobila
Orange sau bauturile racoritoare
Fanta sunt doua exemple de utilizare a portocaliului.
Galbenul spune despre o firma ca are o logica, are incredere in sine, este optimista sau ca este vizionara. Compania petroliera olandeza
Shell, restaurantele
McDonald's sau pixurile
Bic poarta logouri cu galben.
Foto: Entrepreneur.com
Verdele este asociat cu cresterea, precum si cu produsele organice sau cu pamantul si cu natura. Verde mai poate inseman ingrijire sau prospetime. Cafenelele
Starbucks si fast-food-urile
Subway sunt doua exemple de utilizare a culorii verde.
Violet este culoarea imaginatiei, a creativitatii sau a nostalgiei.
Yahoo! foloseste aceasta culoare, de exemplu.
Foto: Entrepreneur.comNegrul este sofisticat, luxos, seducator, oficial, exprima autoritate. Parfumurile de lux
Chanel si hotelurile la fel de luxoase
Hilton folosesc negrul. De asemenea,
PlayBoy recurge la senzualitatea negrului. La randul ei, companie de radio si televiziune
BBC, a statului britanic, isi subliniaza autoritatea cu nergu.
Logourile
multicolore sunt pozitive, jucause, curajoase sau pot exprima versatilitatea. Celebrul motor de cautare
Google, site-ul de vanzari online
Ebay si televiziunea americana
NBC au logouri multicolore.
Foto: Entrepreneur.com
Fonturile - ce spune forma literelor despre firma taLiterele folosite in logoul producatorului de dulciuri
PEZ sunt o reprezentare vizuala a produselor sale. Este un logo jucaus, dar simplu, la fel ca mecanismul jucariilor gen "Hello, Kitty" din care ies bombonelele PEZ.
In schimb, banca
HSBC foloseste un font clasic, cu serif, care spune ca brandul este demn de incredere si puternic.
Foto: Entrepreneur.com
Retailerul de imbracaminte
Gap a recurs la un font larg, pentru un stil distinctiv.
In schimb, compania de curierat
FedEx foloseste caractere minimale, lipite - spatiere care vorbeste despre un serviciu punctual, care nu lasa clientul sa astepte.
Foto: Entrepreneur.comCum vorbeste designul despre firma taForma logoului este un alt element foarte important, care spune ce reprezinta si ce face compania ta. Subconstientul nostru raspunde diferit la diferite forme ale logourilor.
Liniile drepte, cercurile, curburile si muchiile zimtate au diferite semnificatii, iar un designer le poate folosi pentru a induce anumite calitati brandului pentru care deseneaza un logo.
Cercurile, ovalurile, elipsele expirma mesaje emotionale pozitive.
Un logo in forma de
cerc poate sugera prietenie, comuniune, dragoste, unitate.
Inelele sunt asociate cu casnicia si parteneriatul, sugerand stabilitate si rezistenta.
Curburile si
arcele sunt privite ca feminine.
Producatorii de masini
Hyundai si
Land Rover folosesc logouri ovale.
Conglomeratul
General Electric, dar si
Pepsi au embleme rotunde.
Foto: Entrepreneur.com
Patratele si
triunghiurile. Logourile cu forme drepte, ca triungiurile si patratele, sugereaza stabilitate intr-un sens mai practic si pot fi folosite si pentru a exprima echilibrul.
Liniile drepte si formele precise denota si forta, profesionalism si eficienta.
Un logo
triunghiular poate fi asociat cu puterea, stiinta, religia, legea.
Aceste logouri sunt privite ca avand trasaturi masculine si sunt folosite mai ales de catre companii care vand produse destinate mai degraba barbatilor.
Exemple de companii care folosesc astfel de logouri: distribuitorul de pizza la domiciliu
Domino's Pizza, producatorul celebrelor "caramizi"
Lego, constructorul japonez de masini
Mitsubishi, producatorul german de articole sportive
Adidas.
Foto: Entrepreneur.com
Liniile verticale si cele
orizontale. Subconstientul nostru asociaza liniile verticale cu masculinitatea, forta si agresivitatea.
In schimb,
liniile orizontale exprima calmul, linistea, comuniunea.
Fonturile zimtate, ascutite pot trece drept agresive sau dinamice. Pe de alta parte,
literele rotunjite si fine reflecta imaginea tineretii.
Printre cei care au aceste tipuri de logouri se numara: producatorul american de computere
IBM, constructorul nipon de masini
Honda, dar si ciocolata
Toblerone.
Foto: Entrepreneur.comReferinte citate de Entrepreneur:
thejlsagency.comcreativebloq.comwebdesignerdepot.comyouthdesigner.comhuffingtonpost.comfastcompany.comCiteste si: