Ghidul culorilor in afaceri: Ce le spune clientilor logoul firmei tale

de Claudiu Zamfir 22 februarie 2016
Logoul firmei tale le transmite potentialilor clienti si parteneri de afaceri primele impresii despre serviciile si marfurile pe care le vinzi. Culoarea emblemei poate transmite optimism, seriozitate sau forta, spun specialisti americani in psihologia designului de logo.

Simon McArdle, brand strategist al studioului online The Logo Company, a publicat pe blog un ghid grafic de psihologie a culorii atunci cand vine vorba de emblemele de firma. Modele de logouri importante servesc ca exemple pentru emblemelor firmelor mici si mijlocii.


(Clic pentru a extine)
Ghidul Culorilor in Crearea Logourilor (Foto: The Logo Company)

Galben - optimism

Galbenul prezent in logoul firmei tale ii poate transmite un sentiment de optimism clientului, crede McArdle.

Galben este culoarea soarelui. Ca atare, este usor de inteles de ce galbenul evoca sentimente de optimism, claritate, si caldura.

Foto: Wikipedia
Tot galbenul este o culoare bogata - duce cu gandul la aur.

Un alt avantaj a galbenului este ca scoate in evidenta logoul firmei tale, atunci cand se afla intr-o aglomerare de embleme, sa zicem pe un panou de prezentare a sponsorilor sau a partenerilor la o conferinta de afaceri.

De exemplu, arcele galbene din emblema McDonald's sunt vesele si prietenoase cu copiii.

Foto: Wikipedia
In schimb, gigantul american din curierat si transport de marfuri UPS - prezent si el in Romania - foloseste altfel galbenul: scutul auriu cu negru este demn si direct.

Producatorul de utilaje pentru constructii CAT utilizeaza galbenul intr-un mod diferit: culoarea semnifica siguranta si atentie - calitati atat de importante pe santiere. Castile de protectie ale constructorilor sun galbene, la fel si semnele de atentionare.


Portocaliu - nu da inapoi!

Portocaliul este culoarea increderii in sine, a curajului, a indraznelii.

Oranjul nu ramane neobservat, se distinge in multime si transmite:  "Nu ma tem sa fiu in centrul atentiei".

Foto: Wikipedia
Portocaliul este si creativ, tineresc, entuziast.

Motocicletelen-embelema ale Americii, ale libertatii si ale indraznelii, Harley-Davidson, folosesc portocaliul in logo.

Asocierea portocaliu - negru - alb vorbeste despre dorinta de competitie si de sfidare a adversarului. In final, forma plus culori, rezulta un logo dur si atragator.

Pe de alta parte, portocaliul este si o culoare prietenoasa cu copiii, iar reteaua de jocuri si distractie pentru copii Nickelodeon  - prezenta pe cablu si in Romania - foloseste cu succes aceasta culoare.

La fel si sucul de portocale Fanta atrage atentia tinerilor de pe tot mapamondul. 

Rosu - energie

Rosul poate fi o infuzie de sange tanar, poate fi o incaractura de energie.

Foto: Wikipedia
Tot rosul poate creste pulsul privitorului.

Este o culoare puternica si calda totodata, incitanta, sexy, si poate exprima urgenta.

Rosu este culoarea sangelui si a dragostei, a clasicilor trandafiri, dar si a indicatorului STOP sau INTERZIS.

Aceasta culoare energica merge bine in industria de divertisment.

Foto: Wikipedia
Logoul companiei nipone de jocuri Nintendo are un font simplu si aproape nici o imagine, dar utilizarea culorii rosii il scoate in evidenta.

Reteaua online de divertisment Netflix, sosita anul acesta in Romania, face uz de rosu: un dreptunghi simplu, cu litere ingrosate.

Si Coca-Cola profita de alura primitoare a culorii rosii si exprima pozitivism si atasament.

Mov - imaginatie

Movul si nuantele sale stimuleaza imaginatia si invita la explorarea universului.

Violet este culoarea regalitatii, evoca imagini de grandoare, opulenta si misticism.

Foto: Wikipedia
Nu degeaba masonii folosesc violetul in anumite procesiuni, simbolizand pentru ei, printre altele, doliul.

Movul activeaza imaginatia si subjuga ochii privitorului.

Brandurile care valorifica violetul transmit mesajul "orice este posibil" si atrag atentia clientilor care cauta o experienta cu un pas peste normalitate.  

Foto: Wikipedia
In America se prinde un canal de televiziune, Syfy, de showuri si filme cu teme supranaturale, fantastice, science-fiction, horror. Logoul sau este un model de emblema in care se foloseste violetul.

Violetul si purpuriul simbolizeaza si intelepciunea. Brandul de carti postale Hallmark, prezent in Romania cu divizia TV de seriale pentru femei si familie, are logo violet. Cand ii oferi unui copil o felicitare Hallmark, ii oferi, de fapt, intelepciune si joci rolul unui mentor sau al unei persoane intelepte, dornice sa se cufunde in activitati noi.


Albastru - forta

Un logo de firma albastru poate semnifica forta, dar si calm.

Tot ce trebuie sa faci este sa te asezi la malul marii intr-o zi frumoasa sau sa te uiti la cer si vei intelege ca albastrul este o culoare calmanta.

Foto: Wikipedia
Intr-adevar, albastrul transmite sentimente de putere, trainicie  si liniste.

Marci de tehnologie, cum ar fi Dell, IBM sau Intel, uzeaza de acest mesaj al increderii in albastru.

Aceste branduri spun ca pe produsele lor lumea se bazeaza zi de zi.

Si companiile de masini si aparatura folosesc albastrul. Doua modele de logo: Ford si General Electric.


Verde - crestere

O fi Pamantul "Planeta Albastra", dar exista o gramada de verde aici.

Verdele este linistit si pasnic si transmite ideea de crestere.

Foto: Wikipedia
Multe branduri ale caror produse se ocupa cu mediul si agricultura folosesc verdele.

Producatorul de utilaje agricole John Deere, postul TV Animal Planet, precum si cercetasii utilizeaza verdele in logourile lor.

Verdele mai exprima si sanatate, iar companiile care produc, de exemplu, alimente pentru slabit folosesc verdele in logourile lor.


Alb - negru inseamna clasic si elegant

Tehnic vorbind, albul si negrul sunt non-culori. Negrul inseamna, de fapt lipsa culorii (a luminii), iar albul este suma tuturor culorilor de pe discul cromatic.

Foto: Wikipedia
In tehnica logourilor, combinatiile de alb si negru ofera embleme impresionante.

Negrul este profesionist si credibil, dar poate fi la fel de bine iesit din tipare, indraznet, avangardist.

Albul este curat si pur.

Abul si negrul se folosesc impreuna la logouri atemporale si furmoase.

Foto: Wikipedia
Nike si Puma utilizeaza negru pentru o nota indrazneata, in timp ce ziarele de prestigiu folosesc in logo albul si negrul  pentru a exprima simplitate si echilibru.

Griul este iportant mai ales atunci cand este luminat cu un finisaj argintiu. Companii auto, cum ar fi Mercedes-Benz si Honda, folosesc logouri argintii.

Mai multe pe blogul The Logo Copany

Citeste si:

INFOGRAFICE Cum sa-ti faci un logo bun pentru afacerea ta. Notiuni de baza cu exemple





Citeste mai multe despre:   
11966 vizualizari
adauga comentariu 1 comentariu
Românii nu vor să gîndească, să creeze, iau de bună tot ce fac americanii. Este vorba doar de USA. Nu, Canada sau alte state americane. Adică, recunoaștem că suntem colonizați și importăm rezultatele gîndirii altora.
stos [utilizator]