Claudiu Zamfir

INFOGRAFICE Cum sa-ti faci un logo bun pentru afacerea ta. Notiuni de baza cu exemple

Imagine principala
INFOGRAFICE Cum sa-ti faci un logo bun pentru afacerea ta. Notiuni de baza cu exemple
Un logo bun poate sa faca firma ta si produsele sau servicile pe care le oferi sa se distinga mai usor langa cele ale concurentilor, poate sa exprime incredere sau calitate, sa ramana in memoria cumparatorului si sa-l determine sa apeleze tot la tine, data viitoare.

"Daca iti deschizi o afacere pentru care este important ca oamenii sa se simta sexy si soficticati, probabil ca iti vei deruta clientii cu un logo verde aprins", considera Catherine Clifford, de la Entrepreneur.com.

Aceasta pentru ca anumite culori sunt asociate cu anumite sentimente, explica site-ul american de business.

De pilda, verdele reprezinta cresterea organica, pamantul, natura sau sentimentul ca esti tratat cu grija. Doua exemple sunt logoul cafenelelor Starbucks si cel al organizatiei ecologiste Greenpeace.

Negrul iti tranzmite senzatia ca esti sofisticat, imaginea autoritatii sau a seductiei. Uitati-va, de exemplu, la Chanel si la Sony.

Pe langa culoare, fonturile si spatiile dintre literele logoului comunica foarte mult.

Infograficele de mai jos, publicate de Entrepreneur.com, explica modul in care functioneaza culorile si fonturile in construirea unui brand:
 
93% din deciziile de cumparare sunt luate pe baza perceptiei vizuale. 84,7% dintre consumatori mentioneaza culoarea drept principalul lor motiv pentru care cumpara un anumit produs, iar 80% cred ca brandurile sunt recunoscute mai usor datorita culorii folosite.




Foto: Entrepreneur.com

Culoarea poate creste cu 73% intelegerea unui logo de catre consumatori, sustine Entrepreneur.






Foto: Entrepreneur.com

Albastrul transmite siguranta, calm, onestitate, incredere. Companii ca Facebook, Ford sau Visa folosesc albastrul in logourile lor.

Rosul exprima energie, dragoste, actiune, curaj, pasiune. Companii ca Red Bull, Coca Cola sau Disney utilizeaza aceasta culoare.






Foto: Entrepreneur.com

Portocaliul este asociat cu un brand prietenos sau accesibil ca pret, exprima sociabilitatea ori bucuria. Compania de telefonie mobila Orange sau bauturile racoritoare Fanta sunt doua exemple de utilizare a portocaliului.

Galbenul spune despre o firma ca are o logica, are incredere in sine, este optimista sau ca este vizionara. Compania petroliera olandeza Shell, restaurantele McDonald's sau pixurile Bic poarta logouri cu galben. 




Foto: Entrepreneur.com

Verdele este asociat cu cresterea, precum si cu produsele organice sau cu pamantul si cu natura. Verde mai poate inseman ingrijire sau prospetime. Cafenelele Starbucks si fast-food-urile Subway sunt doua exemple de utilizare a culorii verde.

Violet
este culoarea imaginatiei, a creativitatii sau a nostalgiei. Yahoo! foloseste aceasta culoare, de exemplu.





Foto: Entrepreneur.com

Negrul este sofisticat, luxos, seducator, oficial, exprima autoritate. Parfumurile de lux Chanel si hotelurile la fel de luxoase Hilton folosesc negrul. De asemenea, PlayBoy recurge la senzualitatea negrului. La randul ei, companie de radio si televiziune BBC, a statului britanic, isi subliniaza  autoritatea cu nergu.

Logourile multicolore sunt pozitive, jucause, curajoase sau pot exprima versatilitatea. Celebrul motor de cautare Google, site-ul de vanzari online Ebay si televiziunea americana NBC au logouri multicolore.
 


Foto: Entrepreneur.com

Fonturile - ce spune forma literelor despre firma ta

Literele folosite in logoul producatorului de dulciuri PEZ sunt o reprezentare vizuala a produselor sale. Este un logo jucaus, dar simplu, la fel ca mecanismul jucariilor gen "Hello, Kitty" din care ies bombonelele PEZ.

In schimb, banca HSBC foloseste un font clasic, cu serif, care spune ca brandul este demn de incredere si puternic.






Foto: Entrepreneur.com

Retailerul de imbracaminte Gap a recurs la un font larg, pentru un stil distinctiv.

In schimb, compania de curierat FedEx foloseste caractere minimale, lipite - spatiere care vorbeste despre un serviciu punctual, care nu lasa clientul sa astepte.





Foto: Entrepreneur.com

Cum vorbeste designul despre firma ta

Forma logoului este un alt element foarte important, care spune ce reprezinta si ce face compania ta. Subconstientul nostru raspunde diferit la diferite forme ale logourilor.

Liniile drepte, cercurile, curburile si muchiile zimtate au diferite semnificatii, iar un designer le poate folosi pentru a induce anumite calitati brandului pentru care deseneaza un logo.
 
Cercurile, ovalurile, elipsele expirma mesaje emotionale pozitive.

Un logo in forma de cerc poate sugera prietenie, comuniune, dragoste, unitate.

Inelele sunt asociate cu casnicia si parteneriatul, sugerand stabilitate si rezistenta.

Curburile si arcele sunt privite ca feminine.

Producatorii de masini Hyundai si Land Rover folosesc logouri ovale.
Conglomeratul General Electric, dar si Pepsi au embleme rotunde.
 


Foto: Entrepreneur.com

Patratele si triunghiurile. Logourile cu forme drepte, ca triungiurile si patratele, sugereaza stabilitate intr-un sens mai practic si pot fi folosite si pentru a exprima echilibrul.

Liniile drepte si formele precise denota si forta, profesionalism si eficienta.

Un logo triunghiular poate fi asociat cu puterea, stiinta, religia, legea.

Aceste logouri sunt privite ca avand trasaturi masculine si sunt folosite mai ales de catre companii care vand produse destinate mai degraba barbatilor.

Exemple de companii care folosesc astfel de logouri: distribuitorul de pizza la domiciliu Domino's Pizza, producatorul celebrelor "caramizi" Lego, constructorul japonez de masini Mitsubishi, producatorul german de articole sportive Adidas.




Foto: Entrepreneur.com

Liniile verticale si cele orizontale. Subconstientul nostru asociaza liniile verticale cu masculinitatea, forta si agresivitatea.

In schimb, liniile orizontale exprima calmul, linistea, comuniunea.

Fonturile zimtate, ascutite pot trece drept agresive sau dinamice. Pe de alta parte, literele rotunjite si fine reflecta imaginea tineretii.



Printre cei care au aceste tipuri de logouri se numara: producatorul american de computere IBM, constructorul nipon de masini Honda, dar si ciocolata Toblerone.




Foto: Entrepreneur.com

Referinte citate de Entrepreneur:

thejlsagency.com

creativebloq.com

webdesignerdepot.com

youthdesigner.com

huffingtonpost.com

fastcompany.com

Citeste si:

Ghidul culorilor in afaceri: Ce le spune clientilor logoul firmei tale

Parallax

Vizualizari
3693
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu
poza de profil
Destul de speculativ articol. La fiecare exemplu poti da cel putin cateva contra-exemple - in plus, un logo bun e un logo universal, culoarea e doar o dimensiune dintre multe altele.Pe langa toate astea, un logo e doar o parte a identitatii unei companii. Ar ajuta daca ati spune si asta, altfel nu-i merge omului afacerea si crede ca-i de la logo, ca-i rosu in loc de albastru.
poza de profil
Aly
K
Mai poti apela la service-uri de genul https://www.logaster.com/ro/ cu ajutorul carora poti sa-ti creezi un loggo destul de ok dupa parerea mea. Si nu te va costa 250-300 euro.

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri