Smile Media

[P] 5 mituri despre antreprenoriat. Care este realitatea, de fapt

Thumbnail

Pentru multi dintre noi visul de a deveni antreprenor nu apare peste noapte, ci, din contra, avem la dispozitie ani in care ne documentam si ne stabilim o strategie.

Cu toate astea, cei mai multi dintre noi pleaca la drum cu niste mituri despre antreprenoriat ce s-au sedimentat in timp si, pe care, de obicei, le demonteaza doar experienta personala.

Iti lasam mai jos un set de mituri pe care le-am identificat noi si, pe care antreprenorii cu care am stat de vorba de-a lungul timpului, le-au demontat.

Mitul 1.  Antreprenorii sunt complet independenti

Chiar daca esti singurul administrator al business-ului si vei avea libertatea sa stabilesti tu cele mai importante lucruri, in mod sigur in anumite servicii adiacente business-ului vei depinde de altii. Asa ca, asculta-ti contabilul si pregateste-ti toate documentele pana la data la care iti spune el. Sau, pune-ti ceasul sa sune la noapte, cand echipa ta de programatori o sa poata sa faca testele pentru site.

Fii deschis sa colaborezi cu ceilalti si adu-ti aminte ca nu le poti face tu pe toate, cel putin nu daca vrei ca lucrurile sa fie facute in mod profesionist.

Mitul 2. Banii sunt cel mai important lucru intr-un start-up antreprenorial

Da, banii sunt importanti intr-un startup, dar nu sunt cei mai importanti. Intai de toate, trebuie sa ai o idee buna, apoi un plan clar de afaceri si abia dupa aceea, e timpul sa te gandesti la finantare. Si oricum, azi ai la dispoizitie destul de multe optiuni pentru a obtine banii necesari: fonduri europene, solutii de creditare, investitori etc.
Intra in sectiunea Finantari si o sa gasesti acolo toate informatiile stranse de noi.

Mitul 3. Daca o idee a mers la altul, va merge si la mine

Daca tot am vorbit de idei si de planuri de afaceri, e cazul sa vobim si de acest mit, pe care l-am vazut pus in practica de multe ori.
Vezi un business care merge destul de bine. Faci putin research si vezi ca pe piata, concurenta pe acea nisa nu este foarte mare. Simti ca ar mai fi loc si te gandesti: De ce nu? Daca deja merge, o sa mearga si la mine.

Ei bine, sunt atat de multe lucruri care influenteaza profitabilitatea unui business, incat in niciun caz nu te poti baza doar pe ipoteza asta.

Ne intoarcem la ce spuneam mai sus: ai ideea, fa-ti planul de afaceri (teminic!), ia in calcul toate riscurile, dar bineinteles si toate oportunitatile si lupta sa devii un concurent puternic pe nisa ta.

Mitul 4. Daca am pretul cel mai mic, o sa inving concurenta

Asta este o strategie pe care multi o aplica la inceput, pentru a castiga cota de piata. Atentie, insa: risti sa intri in ceea ce antreprenorii cu experienta numesc  “razboiul saracului”!

Daca nu iti planifici atent resursele – ca la razboi – deschizi un front la finalul caruia, cand tragi linie, vezi, de fapt ca ai pierdut.

Psihologic, clientul accepta mai greu o crestere de pret, dupa ce ai “aruncat” in piata cu ieftineli (mai ales in afara perioadelor de preturi promotionale, cand toata lumea stie ca reducerea e pe durata limitata.  

Strategia pretului mic nu e neaparat gresita, atata timp cat ai toate calculele facute si stii exact cat timp poti sa o mentii. Si mai ales, daca ai pus la punct si planul B.

Mitul 5. La inceput, cheltuielile trebuie sa fie cat mai mici

Chiar daca e bine sa fii foarte atent cu cheltuielile pana reusesti sa-ti aduci afacerea intr-un punct de stabilitate, asta nu inseamna ca trebuie sa cumperi cele mai ieftine lucruri.

Poate ai impresia ca faci o economie, dar de multe ori un lucru ieftin se va strica mai repede, ceea ce se va traduce pentru tine intr-o cheltuiala facuta de mai multe ori.

Mai bine, evalueaza-ti de la inceput necesarul exact si aloca un buget corect pentru asta. De exemplu, nu trebuie sa-ti iei varfurile de gama la echipamente, dar inceaca sa-ti iei un echipament conform cu nevoile tale de business, nu cu ce foloseai tu acasa si “mergea”.

Uite, cei de la Canon, vin in sprijinul micilor antreprenori si ofera echipamente profesionale cu o garantie extinsa, pe o durata de 3 ani. Astfel, o sa poti sa fii sigur ca macar din zona asta n-o sa apara cheltuieli neprevazute.
In plus, daca achizitionezi produsele in perioada promotiei, iti dau si o suma de bani inapoi pe care sigur gasesti unde s-o cheltui cu folos.

Acestea sunt doar unele dintre miturile pe care noi le-am identificat. E posibil ca tu sa le fi stiut pe astea, dar sa te fi lovit de altele. Daca e asa, spune-ne in comentarii care sunt cele pe care le stii tu si hai sa vedem cum stau lucrurile, de fapt.

 

 

 

 

Parallax

Vizualizari
993
Conţinut
Parerea ta despre articol
1.436
Just for testing :

interaction: 0.86

popularity: 0.46

publishing: 2.89

expertise: 0.08

rating: 1.436

Content Marketing
SmileMedia nu ofera doar campanii. Functionam ca un digital newsroom capabil să creeze conținut de orice tip: grafic, text, foto, audio sau video.
Articole publicate : 1, 350
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri