Denisa Crăciun

Al doilea unicorn fondat de un român? Chili Piper ajunge aproape de 55 milioane dolari

Thumbnail

Și-a vândut casa și mașina și a investit toți banii obținuți în companie. Este povestea Alinei Vandenberghe, co-fondatoarea startup-ului Chili Piper, care se pregătește să devină unicron.

Chief experience officer (CXO) Chili Piper, Alina Vandenberghe, a participat miercuri seara la conferința Techsylvania, transmisă online, unde a împărtășit audienței povestea startup-ului său de succes: la început nu a vrut o finanțare externă, așa că a investit tot ce a avut în companie, pentru a se asigura că afacerea sa este stabilă și profitabilă, înainte să caute potențiali finanțatori.

Antreprenoarea a fondat Chili Piper (cu sediul în Brooklyn, New York) împreună cu soțul său, Nicolas (de origine francez), în 2016, iar în 2019 a atras prima investiție, de 3 milioane de dolari, urmată de o finanțare de 13 milioane de dolari de la Gradient Ventures, fondul Google pentru inteligență artificială, și alte 33 milioane dolari de la Tiger Global.

Treptat, compania a ajuns la o investiție totală de 54,4 milioane de dolari, conform CrunchBase.

Cum funcționează Chili Piper?

Chili Piper este un software avansat de planificare pentru echipele B2B (Business to Business), care ajută companiile să comunice mai rapid cu potențialii lor clienți: în momentul în care aceștia accesează site-ul respectivei firme, pot primi asistență imediată din partea unui angajat, în timp real.

Astfel, câștigul este de ambele părți: clientul poate economisi timp, fără a fi nevoie să aștepte să fie contactat de un angajat al companiei respective, iar firma poate atrage un nou client datorită rapidității cu care îi răspunde la întrebări.

De asemenea, Chili Piper ajută companiile B2B să își dubleze ratele de conversie, să crească satisfacția clienților și să atingă noi niveluri de productivitate.

Bineînțeles că drumul către succes a fost pavat cu obstacole. La început, spune Alina Vandenberghe, una dintre companiile care trebuia să încerce Chili Piper pentru 3 luni, a oprit procesul înainte ca experimentul să se finalizeze, întrucât și-a dat seama că existau clienți care nu utilizau soluția oferită de antreprenoare: jumătate folosea Chili Piper și cealaltă jumătate folosea propria cale pentru a contacta compania.

Astăzi, startup-ul are peste 140 de angajați, conform CNBC, și se pregătește să devină unicorn.

„Ne pregătim pentru statutul de unicorn, așa că vrem să consolidăm soluția pe care o avem într-o soluție de conversie foarte puternică, care nu atinge doar formele, ci și alte puncte”, spune CXO-ul Chili Piper. 

De asemenea, antreprenoarea susține că „vrem să alocăm bani pentru cauze de care ne pasă și nu facem lucruri doar pentru un profit financiar, facem asta pentru că putem schimba o mulțime de alte lucruri care pot fi îmbunătățite, așa că donăm 1% (n.r. din profit) pentru cauze care ajută la încetarea agresiunii dintre culturi și motivul pentru care facem asta este pentru că la Chili Piper angajăm persoane din întreaga lume, venim din atât de multe țări și atât de multe orașe”.

Ce viitor ar fi avut Chili Piper dacă ar fi început în România

Dacă ar fi rămas în România, Vandenberghe nu crede că ar fi avut la fel de mult succes și explică de ce.

Antreprenoarea declară că Chili Piper a studiat angajarea unor specialiști în vânzări în Europa și ceea ce a descoperit este că anumite companii europene au nevoie de mai mult timp pentru a lua decizii.

Pentru un ciclu de vânzări obișnuit, care ar putea dura 3 săptâmâni, companiile europene au nevoie de aproape 2 luni.

„Ciclul de vânzări este mult mai lung și sunt mult mai mulți oameni implicați în luarea deciziilor”, responsabilitatea nu revine unei singure persoane, care ar putea lua o hotărâre finală, ci mai multor angajați, spune CXO-ul Chili Piper.

În plus, companiile din Europa sunt mult mai reticente în a investi în software pentru a-și optimiza operațiunile. Acestea nu investesc în tehnologie, însă, spune Alina Vandenberghe, acest lucru se va îmbunătăți treptat, pentru că deja SUA a făcut o astfel de schimbare.

Co-fondatoarea Chili Piper precizează că dacă ar fi început o astfel de afacere în România, probabil nu ar fi rezistat, pentru că „rețeta” sa a funcționat mai bine în SUA.

Totuși, asta nu înseamnă că într-o altă industrie, cu alte posibilități, un antreprenor la început de carieră nu ar fi reușit să își dezvolte afacerea în România sau în orice altă țară europeană, completează ea.

Cine este Alina Vandenberghe

Alina Vandenberghe (37 ani) este absolventă a Universității Politehnica din București, iar prima afacere proprie a înființat-o înainte de liceu, când vindea produse de make-up.

După absolvirea facultății a plecat în SUA, unde a început să lucreze pentru Thomson Reuters. Antreprenoarea de origine română a mai lucrat la Bloomberg sau Pearson, conform profilului său de LikedIn.

CNBC notează că Vandenberghe a fost lăudată de Steve Jobs în 2010, când avea doar 25 de ani, pentru rezultatele sale de la Thomson Reuters.

În 2018, antreprenoarea și soțul său au mai co-fondat un startup, KosmoTime, care folosește puterea inteligenței artificiale pentru a reinventa viitorul productivității.

Întrebată ce simte un angajat care trebuie să plece dintr-o corporație și să-și facă propria companie, Vandenberghe spune că „cel mai greu mi-a fost să mă trezesc, să mă ridic din pat pentru a merge la serviciu, efectiv nu puteam să o fac. Era dureros să merg la serviciu și nu ar trebui, ar trebui să mă distrez pentru că lucram la ceva care mă pasionează și lucrul amuzant este că făceam lucruri de impact, lucram la produse minunate, în domenii foarte interesante, precum educația sau sănătatea”.

Experiența din corporații a ajutat-o, spune aceasta, pentru că i-a oferit o nouă perspectivă, de a verifica mereu realitatea.

Nu recomandă antreprenorilor să lucreze cu soțul sau soția, decât dacă au o metodă bună pentru evitarea conflictelor, precum și mare încredere în deciziile lor și spune că ea și partenerul său au lucrat împreună înainte de a fonda Chili Piper.

Un lucru pe care, dacă ar putea, l-ar schimba este că ar fi trebuit să obțină mai multe finanțări și să fie mai agresivi în eforturile lor de marketing la Chili Piper, spune Alina Vandenberghe.

Parallax

Vizualizari
9030
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri