Adi Iacob
Platforma de crowdfunding (multifinanțare) Kickstarter permite celor care caută să obțină investiții pentru ideile lor de afaceri timp suplimentar pentru a-și îndeplini obiectivele, în contextul pandemiei de COVID-19.
Compania a anunțat că orice antreprenor cu o campanie de crowdfunding activă (live) acum poate solicita o prelungire de 7 zile, scrie The Verge.
Reprezentanții Kickstarter spun că dezvoltatorii de proiecte sunt afectați de situația actuală din lume ― care a afectat campaniile existente pe platforma de multifinanțare și cer timp suplimentar să se adapteze și, eventual, să ajungă la mai multe persoane.
Compania a oferit anterior prelungiri de 7 zile pentru circumstanțe specifice ― cum ar fi cea oferită antreprenorilor francezi după atacurile de la Paris.
În mesajul sa care anunță extinderea, Kickstarter le transmite antreprenorilor să-și regândească calendarul stabilit de producție și să ofere susținătorilor estimări mai precise.
Echipa Kickstarter a menționat că nu a văzut încă o „scădere vizibilă” în ceea ce privește sprijinul proiectelor de pe platformă.
Kickstarter a fost deschisă în 28 aprilie 2009 de Perry Chen, Yancey Strickler și Charles Adler. Compania are sediul la New York. Momentan, firmele românești nu pot să lanseze campanii de finanțare pe Kickstarter, însă antreprenori români au reușit, cu succes, să se finanțaze pe platformă prin societăți înregistrate în SUA sau în alte jurisdicții acceptate de Kickstarter.
În schimb, firmele din România pot lansa campanii de finanțare pe platforma de crowdfunding rivală, Indiegogo, deschisă în ianuarie 2008, la San Francisco, de antreprenorii Slava Rubin, Danae Ringelmann și Eric Schell.
Și în România, au fost deschise o serie de platforme de crowdfunding, cea mai cunoscută fiind Startarium.