Claudiu Zamfir
Cea mai mare bancă din România, Banca Transilvania, spune, luni, prin vocea președintelui său, că are resursele necesare și va găsi, împreună cu clienții săi, IMM-uri și persoane fizice care au luat credite de la BT, soluțiile pentru a ieși din impasul cauzat economiei românești în ansamblu de pandemia coronavirus COVID-19. Și alte bănci au anunțat măsuri de sprijin pentru clienți.
„Vom avea o atitudine proactivă şi de susţinere pentru companii şi pentru clienţii creditaţi pentru că acum solidaritatea a devenit obiectivul principal. (...) Vom găsi împreună cu clienţii noştri persoane fizice şi IMM-uri cele mai bune soluţii pentru a ieşi din impas, pentru a-i ajuta să îşi relanseze activitatea imediat ce contextul o va permite. Este o situaţie nouă şi unică, iar noi vrem să ajutăm. Trebuie să avem cu toţii un interes comun: bunul mers al României de azi, dar şi de mâine.
Avem resursele necesare, iar echipele noastre au experienţă, sunt dedicate şi implementează acum diferite formule de sprijin pentru clienţii care au credite. Prin felul lor, antreprenorii sunt capabili să găsească soluţii în orice context, însă este o situaţie unică. (...) . Este interesul tuturor ca economia României să fie susţinută de către stat, bănci şi de oricine o poate face”, a spus Horia Cioricilă, președintele Consiliului de Administra'ie al BT, într-o declarație acordată ZF.ro și preluată pe site-ul băncii.
Banca Transilvania a fost prima care a anunțat, încă din 14 martie, că va prelungi perioada de grație pentru cardurile de credit.
Banca Comericală Română: „Indiferent de COVID 19, în funcție de situația individuală, BCR are soluții concrete de reorganizare financiară a relației cu banca:
• perioadă de grație de trei luni la plata ratelor de credit,
• reducerea ratei la credit pe o perioadă limitată de timp,
• extinderea perioadei de derulare a creditului, pentru a diminua suma lunară de plată.
În cazul întreprinderilor mici și mijlocii, în linie cu autoritățile de reglementare, vom prelungi facilitățile de creditare pentru capital de lucru care au scadență până la sfârșitul lunii iunie, astfel încât să le ajutăm să își desfășoare activitatea normal în această perioadă dificilă”.
În contextul epidemiei de Covid-19, și pentru a sprijini măsurile de prevenție a răspândirii bolii, BRD Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet și Mobile Banking.
De asemenea, banca elimină toate costurile aferente tranzacțiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiționat de folosirea sau achiziția unor pachete de produse.