Piața unică digitală: Firmele mici și mijlocii vor putea folosi datele colectate de sectorul public - Bani europeni - StartupCafe.ro
Adi Iacob

Piața unică digitală: Firmele mici și mijlocii vor putea folosi datele colectate de sectorul public

Thumbnail

Uniunea Europeană depune eforturi pentru formarea unei piețe unice pentru bunuri și servicii pe întreg teritoriul său. Piața unică digitală își propune să facă același lucru în sfera digitală, prin eliminarea barierelor de reglementare. Președinția României a ajuns la un acord politic provizoriu cu Parlamentul European care urmează să fie andosat de Consiliu, cu privire la propunerea de directivă privind reutilizarea informațiilor din sectorul public, ceea ce va genera beneficii mai ales pentru firmele mici și mijlocii.

„Succesul de astăzi al Președinției României reprezintă un pas major către dezvoltarea ecosistemului european de date deschise, generarea de economii substanțiale prin reutilizarea datelor pentru o gamă largă de produse și servicii noi și pentru crearea de noi ecosisteme de date valoroase în beneficiul cetățenilor, companiilor, IMM-urilor, etc”, a declarat Alexandru Petrescu, ministrul comunicațiilor, potrivit unui comunicat de presă al instituției.

Organismele din sectorul public produc și colectează cantități uriașe de date, care constituie o resursă valoroasă pentru dezvoltarea serviciilor digitale inovatoare, inteligenței artificiale și volumelor mari de date.

Acecst act legislativ va genera beneficii mai ales pentru firmele mici și mijlocii, prin reducerea barierelor la intrarea pe piață, prin reducerea taxelor pentru reutilizarea informațiilor din sectorul public, prin creșterea disponibilității datelor prin introducerea de noi tipuri de date publice și date obținute prin finanțare din fondurile publice precum datele deținute de întreprinderile publice din sectorul utilităților publice și al transporturilor și datele de cercetare, creșterea oportunităților de afaceri prin încurajarea publicării de date dinamice.

Piața unică digitală, un sector care cuprinde marketingul digital, comerțul electronic și telecomunicațiile, este un spațiu unitar în care oamenii și întreprinderile pot să facă schimburi, să inoveze și să interacționeze în mod legal, în condiții de siguranță, la un cost accesibil. Aceasta înseamnă că firmele sunt capabile să utilizeze pe deplin noile tehnologii și că, în special, firmele mici pot să traverseze spațiul UE „cu un singur click”. Studiile arată că această libertate ar putea contribui cu 415 miliarde de euro pe an la economia europeană și ar putea crea sute de mii de noi locuri de muncă.

Printre inițiativele cuprinse în acest proiect se numără și eliminarea taxelor de roaming și instalarea de puncte de acces Wi-Fi publice gratuite în comunitățile locale din întreaga UE (în piețe publice, piețe comerciale, parcuri, spitale).
 

Vizualizari
498
Conţinut
Parerea ta despre articol

Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicație (comunicare) nu angajează decât autorul iar Comisia Europeană nu este răspunzătoare de folosirea în alte scopuri a informațiilor conținute.

Adauga comentariu