Denisa Crăciun

Glovo: Clienții români dau curierilor cel mai mare bacșiș din Europa. Cum a fost anul 2021 pentru startup-ul spaniol

Thumbnail

România ocupă prima poziție în topul țărilor în care operează compania de livrări Glovo din punct de vedere al bacșișului lăsat curierilor în 2021, care este de 7,6 euro, în medie, urmată de Spania cu 4 euro și Croația, cu 2,9 euro, potrivit unui raport realizat de startup-ul spaniol.

Până la finalul lui 2021, Glovo a adăugat pe harta sa 8 țări noi în care operează și peste 510 orașe. Astfel, a ajuns să fie prezent în 25 de țări și 1.300 de orașe în total, conform unui raport anual cu date despre rezultatele companiei de livrare.

Cel mai mare suporter Glovo din România este cel care a plasat în anul 2021 peste 13.590 de comenzi, în valoare de 47.800 euro, în timp ce la nivel global utilizatorul cu cele mai multe comenzi se află în Spania și a comandat de 17.564 de ori anul trecut, valoarea comenzilor sale fiind de 130.000 de euro.

Glovo în România în 2021

În 2021, micii sau sarmalele nu au fost printre cele mai comandate produse din România anul trecut, deși acestea rămân favoritele românilor când vine vorba despre cele mai relevante mâncăruri locale. Acestora li se adaugă și ciorba de burtă, orezul cu lapte, coliva, cozonacul și iahnia. Cel mai comandat preparat a fost însă pizza. Tot pizza a fost preferata și altor țări, aceasta fiind pe prima poziție în topul global al Glovo privind cele mai comandate feluri de mâncare.

La nivel global, România ocupă locul patru în topul celor mai “dulci” țări, fiind surclasată de Ucraina, Italia și Spania, iar București se află pe locul șase în top 10 cele mai dulci orașe. Eclerul este în topul poftelor românilor în 2021, din perspectiva dulciurilor. Dacă ne referim la mâncare, românii au poftit la burgeri, crispy chicken și sushi.

10 dimineața este ora la care se comandă așa numitele cravings (pofte), iar duminica este ziua oficială pentru satisfacerea lor. Luni este ziua în care oamenii comandă mai puțin, dar comenzile cresc în weekend.

Prima comandă din România plasată în anul 2021 a fost o șaorma de pui, la 8 dimineața, iar ultima comandă din an a constat în două pizza, livrate pe 31 decembrie, cu aproape două ore înainte de miezul nopții.

Ziua și minutul cu cele mai multe comenzi înregistrate pe plan local a fost 24 decembrie, la 10:00, când 3.114 de comenzi au fost livrate. Tot pe 24 decembrie, la ora 10:00, s-au primit și cele mai multe comenzi la nivel global - 9.682. 18 decembrie este ziua câștigătoare a anului, deoarece aceasta a fost semnalată ca fiind cea mai aglomerată zi din an pentru Glovo. Peste 1,4 milioane de comenzi au fost înregistrate, în total.

Glovo, pe plan global

Peste 180.000 de curieri Glovo au parcurs 571.745.324 km anul trecut, echivalentul a 52.000 ture în jurul suprafeței Lunii, conform raportului.

Cea mai bizară comandă a fost plasată în Muntenegru și a constat în trimiterea actelor de divorț prin opțiunea „Curier rapid”, serviciul de livrare rapidă prin care utilizatorii pot trimite pachete sau documente, dar și produse de larg consum. De asemenea, la nivel global, vânzările de jucării pentru adulți au crescut cu 20% sau că țara cu cele mai multe teste de sarcină comandate a fost Portugalia.

Potrivit Glovo, clienții săi au comandat de două ori mai multe cărți anul trecut, trandafirii și lalelele sunt printre cele mai cumpărate flori prin intermediul aplicației, iar colanții și ochelarii de soare au fost accesoriile fashion comandate cu precădere.

Cine este Glovo

Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil.

Startup-ul a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.

În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

În prezent, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în aproape 7 ani de existență a obținut investiții de peste 1,2 miliarde de dolari.

Despre apariția Glovo în România

În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București.

În 2020, Glovoappro SRL a avut venituri de 171,9 milioane de lei (circa 35 milioane euro), de mai bine de 5 ori mai mari decât în anul 2019, când înregistrase venituri totale de 32,4 milioane de lei (6,6 milioane de euro), conform datelor de la Ministerul Finanțelor consultate de StartupCafe.ro.

Totuși, și cheltuielile au fost mai mari. Astfel, Glovo a rămas pe pierderi în România și în anul excepțional 2020.

Cheltuielile companiei din România au crescut de la 63,3 milioane lei (12,8 milioane euro) în 2019 la 184,7 milioane lei (37,5 milioane euro) în anul 2020.

Chiar și așa, pierderile Glovo s-au diminuat în România, de la 30,8 milioane de lei (6,3 milioane euro) în anul 2019 la 12,7 miloane de lei (2,6 milioane euro) în 2020.

De asemenea, Glovoappro SRL și-a crescut personalul de la 34 de angajați în anul 2019 la 47 de oameni în 2020.

----

Citește și:

Parallax

Vizualizari
1733
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri