Denisa Crăciun

Glovo, o nouă promisiune pentru curieri. Ce beneficii ar putea introduce

Thumbnail

Unicornul spaniol Glovo, activ și în România, promite că va crește drepturile și beneficiile sociale ale curierilor, indiferent de forma de angajare sau colaborare cu această companie.

Glovo a anunțat joi The Couriers Pledge (Angajamentul Curierilor), o inițiativă pe care intenționează să o implementeze pentru 40% din echipa sa, până la sfârșitul lunii iunie 2022 și care include:

  • câștiguri corecte raportate la numărul de ore lucrate (ghidate de datele WageIndicator privind câștigurile echitabile și salariile minime pe economie);
  • îmbunătățirea asigurărilor;
  • accesul la cursuri de formare;
  • cursuri de siguranță și mentenanță.

The Couriers Plegde ar putea fi introdus mai întâi în Georgia și Maroc, urmând ca până la finalul anului 2023 să fie implementat în toate țările în care compania Glovo este prezentă.

Prin noul angajament, Glovo promite:

  • Câștiguri echitabile – Transparență totală asupra câștigurilor pe oră pentru curieri, indiferent de forma colaborării. ”Bonusuri de loialitate” garantate sau compensate cu timp liber.
  • Acoperirea asigurării îmbunătățită (Siguranță 360º) – Asistență în cazul diverselor tipuri de accidente, răspundere față de terți și transportul bunurilor, alături de indemnizație de concediu medical, concediu de maternitate sau paternitate și accesul la beneficiul ”Cheltuieli de familie”.
  • Siguranță și mentenanță (Siguranță 360°) - Truse de siguranță rutieră, inclusiv căști și jachete reflectorizante, care vor fi puse la dispoziția tuturor curierilor prin Glovo Store, precum și acces la stații de reparații pentru biciclete.
  • Management proactiv – Procese de contestație echitabile și accesibile pentru toate conturile dezactivate ale curierilor, validate de o entitate independentă. Canalele nou înființate permit curierilor să contribuie în mod colectiv la deciziile care le influențează colaborarea cu platforma și favorizează dialogul deschis între curieri și asociații.
  • Interes pentru comunitatea curierilor – Cursuri de formare disponibile privind antreprenoriatul, managementul afacerilor, competențelor IT sau de limbi străine, pentru a ajuta curierii să-și dezvolte abilitățile profesionale și să evolueze în carieră. A fost implementat un buton SOS în aplicație în cazul unei situații de urgență și a fost introdusă o politică anti-discriminare pentru a preveni hărțuirea.

„Economia de tip gig a deschis multe oportunități noi, dar a adus și o serie de provocări și are nevoie de îmbunătățiri, în special în ceea ce privește drepturile sociale ale curierilor. În cadrul Glovo, am fost întotdeauna în favoarea asigurării unor drepturi sociale mai bune pentru curierii noștri, indiferent de situația lor contractuală. Până în 2023 ne așteptăm să colaborăm lunar cu aproximativ 240.000 de curieri din întreaga lume și ne angajăm să le oferim drepturi sociale mai bune și beneficii, protejând în același timp autonomia și flexibilitatea pe care aceștia le apreciază. Suntem de părere că această inițiativă stabilește un nou standard în industrie, pentru o gig economy corectă – una care are drepturi sociale și utilizează un cadru de bune practici în nucleul său”, a spus Sacha Michaud, co-fondator Glovo.

Angajamentele făcute de Glovo în cadrul proiectului The Couriers Pledge vor fi supuse unor audituri externe făcute de Fairwork, iar constatările vor fi făcute publice.

Fairwork este un proiect de cercetare internațional care evaluează condițiile de muncă ale platformelor digitale în baza a cinci principii ale muncii echitabile.

Cine este Glovo

Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat de doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona.

În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

În prezent, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în doar 6 ani de existență a obținut investiții de peste 1,2 miliarde de dolari.

În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București. În 2020, Glovo România a avut venituri de aproape 35 milioane de euro, aproape de 5 ori mai mult decât în anul 2019, când a înregistrat venituri de 6,6 milioane de euro.

Parallax

Vizualizari
290
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri