Denisa Crăciun

Curierii Glovo din Spania fac grevă

Thumbnail

Glovo are probleme acasă. La Barcelona, curierii platformei de livrare au intrat vineri în grevă și cer salarii mai mari și condiții de muncă mai bune.

Potrivit Sifted, curierii marketplace-ului online, organizați de sindicatele CCOO (pentru drepturile angajaților) și CGT Riders (pentru drepturile curierilor) cer:

  • o asigurare mai bună pentru accidentele de muncă;
  • plată mai bună a concediului de maternitate și paternitate;
  • creșterea tarifelor pentru orele de muncă în perioade cu cerere ridicată sau vreme rea;
  • opțiunea de angajare pentru orice lucrător care dorește acest lucru.

Această opțiune de angajare este destul de controversată în Barcelona, întrucât majoritatea personalului Glovo nu este salariat, ci este angajat printr-o agenție de muncă temporară, potrivit sindicatului CCOO.

Nici legislația spaniolă nu îi ajută pe curierii Glovo: Legea curierilor, nou adoptată, recunoaște lucrătorii platformei ca angajați, nu ca freelanceri, deși nu au un contract de muncă.

Potrivit Sifted, Glovo a colaborat cu aproape 12.000 de curieri (liber profesioniști) în luna martie a lui 2021, însă a spus că va angaja doar 2.000 dintre ei până la sfârșitul anului. Cei 10.000 de curieri rămași vor fi lucrători ocazionali.

CGT Riders reclamă că „Legea curierilor este insuficientă. Deschide ușile către subcontractanți și permite companiilor precum Glovo să angajeze freelanceri în condiții precare”.

Curierii solicită creșterea plății orelor lucrate duminica și în zilele de sărbătoare cu 0,75% și decontarea cheltuielilor zilnice făcute de curieri pe transport, de la domiciliu până la locul de muncă.

Aceștia vor introducerea transportului suplimentar, iar CCOO a promis că va răsplăti livratorii cu 0,32 euro per kilometru pentru utilizarea propriului mijloc de transport.

Cine este Glovo

Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat de doi tineri antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona.

În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).

În present, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în doar 6 ani de existență a obținut investiții de peste 1,2 miliarde de dolari.

În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București. În 2020, Glovo România a avut venituri de aproape 35 milioane de euro, aproape de 5 ori mai mult decât în anul 2019, când a înregistrat venituri de 6,6 milioane de euro.

Parallax

Vizualizari
2406
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri