Ovidiu Popica

Interviu Video: Cum iti poti promova produsele pe Gmail Ads. Explicatii de la un specialist in campanii pay per click

​Casuta de mesaje de la Gmail poate fi un loc eficient pentru
promovarea unor produse si servicii, cu o rata de click pe anunturi care poate
ajunge si la 15-20%.  In Romania,
promovarea pe Gmail este inca destul de putin utilizata, motiv pentru care
costul pe click este inca scazut, spune Dragos Smeu, specialist in campaniile
Pay per Click. Am discutat cu fondatorul agentiei de promovare digitala Mavericks,
printre altele, cum functioneaza o campanie Gmail Ads, la ce tip de clienti pot
ajunge mesajele si cu ce rezultate.



Dragos Smeu: Exista o oportunitate foarte buna la nivel de
ad-uri pe Gmail, unde nu sunt foarte multi advertiseri care liciteaza acolo. Gmail,
spre deosebire de Yahoo are anumiti diferentiatori foarte buni, pentru ca din
ce in ce mai multi tineri folosesc Gmail.



La nivel de achizitie de conturi noi, Gmail are o crestere
mai mare fata de Yahoo care deja a ajuns la nivelul maxim si acum este intr-o
oarecare scadere si, la fel, am observat pe parcursul mai multor campanii
desfasurate pe Gmail, vs Yahoo, sa spunem, un alt tip de audienta. O audienta
poate un pic mai obisnuita cu tehnologia, mai indreptata catre produse noi,
catre experiente noi si mai deschisa, inclusiv zonei de advertisement, spre
deosebire de Yahoo.



StartupCafe.ro: Se poate face si pe Yahoo publicitate?



Dragos Smeu: Se poate face si pe Yahoo insa acolo este media
traditionala, separat, spre deosebire de Gmail unde poti construi o campanie
direct din contul de Adwords si platesti doar la click. Este o campanie mult
mai eficienta, la nivel de cost si la novel de targetari pe care le poti face
in Gmail.



StartupCafe.ro: M-am conceput o campanie, un mesaj, intra
utilizatorul pe Gmail si...unde apare mesajul?



Dragos Smeu: Mesajul ii apare in inbox. Este locul in care
primesti mailurile de la prieteni, de la magazinul online la care poate te-ai
abonat, newletterele cu informatii, mesajele de bussines si asa mai
departe..Acest anunt, care este sub forma unui alt email, este un link
sponsorizat, apare ca prim mesaj de email in inbox-ul utilizatorului. Deci,
alaturi de celelalte 20 de email-uri pe care le vezi in inbox, primul mail va
fi anuntul sponsorizat. Ca un mail nou (...)



In inbox apare prima data subiectul mailului, se vede ca
este sponsorizat, dupa care la click ti se deschide anuntul. Practic ai in
inbox un email care se poate afisa diferit: poate fi o imagine - avantajul
Gmail fiind ca iti ofera un spatiu destul de larg, 615 pixeli latime cu de la
900 de pixeli in jos, deci poti avea o imagine destul de importanta in care
poti comunica destul de multe lucruri - iar daca esti, de exemplu un magazin
online care vrea sa promoveze anumite produse, poti sa ai chiar un carusel cu o
categorie de produse, cu pret, cu descrierea produsului samd.



Poate semana foarte mult cu un newsletter pe care il
primesti, doar ca nu se afiseaza in functie de adresa de email ci in functie de
segmentarile pe care le faci printre utilizatorii de gmail.



StartupCafe.ro: Deci am si posibilitati si tehnice, si
creative destul de mari...



Dragos Smeu: Iti ofera un spatiu de expunere foarte mare,
spre deosebire de Google Display Network (GDN) unde avem niste banere destul de
limitate (300x250px, 728x90) unde nu poti comunica foarte multe lucruri, aici
ai un patiu de desfasurare mult mai mare; si vizual, poti sa comunici si produsele,
poti folosi, impreuna, vizualul cu caruselul de produse, deci iti ofera o arie
destul de mare de "joaca".



StartupCafe.ro: Formate video pot fi inserate?



Dragos Smeu: Da. Exista si optiunea de a pune un embedd de
Youtube (nu poti urca un video ci doar un video de pe Youtube), mai degraba
pentru branduri ce au nevuoie de o vizibilitate mai buna a materialului video.





StartupCafe.ro: Cum pot segmenta audienta?



Dragos Smeu: Aici vine partea foarte interesanta la Gmail:
poti targeta foarte bine utilizatorul si, mai important interesele
utilizatorului, adica pe ceea ce apare in inbox-ul utilizatorului.



Sa luam un exemplu: sa zicem ca mi-am facut o rezervare la
booking.com iar subiectul emalului pe care l-am primit drept confirmare a
rezervarii are un text predefinit: "Felicitari, ai facut o rezervare la
Milano". Daca eu sunt, sa zicem, o firma de rent-a-car si vreau sa
inchiriez masini in Italia, Milano, atunci targetez in functie de cuvinte cheie
pe care utilizatorul le foloseste in inbox adica: booking si rezervare Milano.
Evident, nu voi avea sute, zeci de mii de afisari, voi avea cateva mii dar
foarte specifice, strict pe utilizatorii care au facut o rezervare in Milano si
pot sa am un anunt foarte specific in care le spun: "Inchiriaza Fiat 500
de la 15 euro pe zi!", sa zicem. Sunt foarte relevant, pentru ca acel
utilizator va veni in Milano si eu ii ofer un serviciu conex, de care el are
nevoie. Acesta ar fi un exemplu.



Alt exemplu poate fi in functie de semnatura pe care
utilizatorul o are la email. Foarte multe afaceri, inclusiv noi, folosim Gmail
ca si client de mail. Avem semnatura: General Manager, Director de Achizitii,
sa zicem, si targetez contextual, in functie de pozitia pe care potentialul
client o are. Targetez General Manager, CTO, CFO, si pot sa le ofer, sa zicem
un training, sau o carte de specialitate sau o inscriere la un eveniment...Deci,
pot sa merg foarte mult in profunzime.



StartupCafe.ro: Se pot face targetari geografice?   



Dragos Smeu: Da, pot targeta o anumita tara, chiar un anumit
oras si pot sa targetez, de pilda, Roma, toti cei care vin din Roma si au o
rezervare facuta pentru Bucuresti si pot avea un anunt in italiana in care le
spun sa vina in restaurantul meu din Bucuresti, cu specific romanesc. Pot
targeta inclusiv demografic, femei barbati, sau un anumit segment de varsta.



StartupCafe.ro: Pe de alta parte, suna cam scary! Sunt
destul de multe lucuri pe care le afla sistemul despre mine..



Dragos Smeu: Eu nu stiu ce vorbesti tu in Gmail, pe mine ma
intereseaza doar anumite aspecte pe care le pot lega de afacerea mea. Stiu ca
ai facut o reyervare pe booking dar nu stiu la ce hotel ai fost, cat ai platit,
cand vii...nu am astfel de detalii.



Stiu ca esti general manager dar nu stiu cum se cheama
compania, cati angajati ai, nu stiu astfel de detalii. Am doar anumite
indicii...intentii, nevoi care exista si pe acele nevoi incerc sa ma afisez ca
a fiu cat mai relevant. Acesta este obiectivul principal. Ma intereseaza cat
mai multe click-uri, nu doar sa se vada anuntul meu si atat, ci cat mai multe
click-uri care imi arata relevanta.



Cu cat am o rata de click mai buna inseamna ca anuntul meu
nu a fost scary, ci a fost relevent pentru audiente pe care targetat-o. De
acolo va veni un cost pe click mai mic, o rata de click catre site mai buna si,
in cele din urma, ceea ce ne intereseza pe toti, sa crestem afacerile pe care
le avem, vanzand mai mult produse de un anumit nivel. Deci, relevanta ma
intereseaza cel mai mult!





StartupCafe.ro: Hai sa vorbim de rezultate. Metricile sunt
identice cu cele din sistemul clasic de AdWords?



Dragos Smeu: Mai mult sau mai putin... Daca actiunea pentru
care platim in Search este click-ul ce te trimite catre site, in Gmail
monitorizam in continuare click-ul, dar click-ul pe deschiderea mailului. Doar
daca a deschis emailul, atunci vom plati acel click. De acolo, toate celelalte
clickuri sunt gratuite, nu au un cost suplimentar.



La nivel de rata de click am avut de la 7% pana la 15-20%
Destul de mare, o rata de click asemanatoare cu anunturile din campaniile de
Search. Cu cat anunturile erau mai segmentate, mai relevante pentru audienta pe
care o targetam, cu atat cresteam mai mult aceasta rata de click.



Cu cat ai o rata de click mai buna, sistemul iti ofera un
cost pe click mai redus. Te considera relevant si, spre deosebire de
Advertiserul B care are o rata de clic de 10% - tu avand 15% -, prefera sa te
afiseze mai mult pe tine pentru ca tu esti mai relevant pentru audienta pe care
o targetezi. E win-win! Si atunci, costul pe click poate sa scada destul de
mult.



Daca am face o comparatie CPC la Display cu CPC la Gmail,
avem un cost de doua, poate chiar trei ori mai mic decat intr-o campanie de
Display. Avem un cost mai mic, odata pentru ca este o solutie destul de noua,
destul de putin folosita, nu sunt foarte multi advertiseri care liciteaza, ceea
ce inseamna ca este o oportunitate foarte buna pentru advertiseri, neavand o
concurenta foarte mare, costul pe click este inca foarte mic (...)



StartupCafe.ro: La cati posesori de Gmail ajunge mesajul?



Dragos Smeu: Din pacate nu avem aceste informatii insa o
campanie de Gmail Ads poate fi o componenta importanta a unei campanii de
Display. Nu trebuie poate tot bugetul de display sa il alocam catre Gmail,
pentru ca avem un volum de afisari relativ limitat, este doar o anumita
audienta pe care o targetam, insa este important sa o includem in strategia de
performance media pentru un anumit produs/serviciu pe care il promvam.



Campania de Gmail trebuie gandita de la inceput separat, pe anumiti
indicatori, pe anumite strategii foarte relevante... sa ne gandim ce audienta
ar fi cea mai potrivita pentru produsul meu, ce mail-uri ar primi persoana
respectiva, care ar fi patternul de subject line-uri, de functii, cuvinte
cheie, astfel incat sa targetam cat mai exact produsele si serviciile noastre
pentru acea audienta.



StartupCafe.ro: Pot folosi campania de pe Gmail ca sa anunt
un produs sau un seviciu complet nou?



Dragos Smeu: Da. Este o strategie pentru a promova un produs
nou care apare pe piata. Foarte important insa, nu trebuie sa fie singura! Nu
faci awareness doar cu Gmail Ads, faci awareness si cu Gmail Ads.



StartupCafe.ro: E complicat sa fac o campanie pe Gmail?



Dragos Smeu: Nu e complicat dar nici foarte simplu. E o
subcampanie in campaniile de Display si acolo trebuie sa ai anumite cunostinte
de setare a unei campanii. Teoretic construiesti o campanie noua de Display, in
care selectezi ca placement Gmail.com, pentru ca vrei sa te afisezi doar acolo,
dupa care poti sa adaugi alte segmente (demografice, cuvinte cheie, functii)
apoi, cand construim anuntul, selectam formate de Gmail Ads. Sunt ad-uri pe
dimensiuni specifice. Exista tutoriale pe Google Support.



StartupCafe.ro: Poti sa imi recomanzi un buget?



Dragos Smeu: As incepe cu un buget cu care sa vad cum
functioneaza aceasta campanie, dupa care vad cum pot sa scalez bugetul, in sus
sau in jos. Un buget intre 300-500 euro pe luna ar fi un buget initial
suficient din care sa putem trage primele concluzii, dupa care sa vedem ce pasi
facem in perioada urmatoare cu campania de Gmail Ads.


Dragos Smeu este Trainer Acreditat Google, specialist in promovare Pay Per Click si fondatorul agentiei de promovare digitala Mavericks. Dragos este unul dintre vorbitorii de la workshop-ul itinerant "Ce poate face internetul pentru afacerea ta"  pe care StartupCafe.ro il organizeaza periodic, in diferite orase, pentru antreprenorii care vor sa afle cum isi pot dezvolta afacerile folosind internetul.
Parallax

Vizualizari
195
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri