Romania, locul doi la eficienta reclamelor pe mobil. Care sunt cele mai bune campanii
raluca.abrihann

Romania, locul doi la eficienta reclamelor pe mobil. Care sunt cele mai bune campanii

Imagine principala
Romania, locul doi la eficienta reclamelor pe mobil. Care sunt cele mai bune campanii
Numarul utilizatorilor de dispozitive mobile este in continua crestere la nivel global. Telefoanele mobile si tabletele nu mai sunt folosite doar pentru a comunica, ci incep sa reprezinte modalitatea cea mai rapida de acces la piata de produse si magazine online. Romania este pe primele locuri in Europa Centrala si de Est in privinta eficientei publicitatii pe mobil livrata prin tehnologia retargetarii in timp real, arata un studiu al RTB House.

"Consumatorii din ziua de azi se indreapta tot mai mult spre mobil atunci cand au de cautat sau cumparat ceva. Si cand vine vorba de publicitate pe mobil lucrurile sunt pozitive, am putut observa ca media CTR, adica relatia dintre numarul total de click-uri si afisarile reclamei, este superioara pe telefonul mobil, 0,84%, si pe tablete, 0,87%, comparativ cu  0.73% pe desktop. Prin folosirea tehnologiilor avansate, care permit personalizarea mesajului si promovarea acelor produse de care consumatorii sunt interesati putem spori considerabil potentialul ca oamenii sa remarce anuntul si sa decida achizitionarea lui", a declarat Catalin Emilian, director regional Romania & Bulgaria, RTB House.

Raportat la tarile din zona, utilizatorii din Romania sunt printre cei mai receptivi la publicitatea pe mobil. Romania ocupa locul 2 intr-un clasament pe baza ratei de click pe telefonul mobil cu 1,01%, comparativ cu Cehia 0,93%, Polonia 0,85%, Rusia 0,8%, Ucraina 0,73% si Grecia 0,52%. Lider detasat la acest capitol este Turcia, cu CTR de 1,44% la mobil.

Atunci cand vine vorba despre numarul de oferte, campaniile pe mobil s-au dovedit a fi mai eficiente in cazul prezentarii mai multor oferte. Bannerele cu 12 produse afisate au inregistrat o rata de click mai mare decat cele cu sase, respectiv trei produse, cu 19%, respectiv 39% mai mare. Varietatea produselor prezentate este mai mare si se explica astfel de ce reclamele respective au atins o medie CTR de 1,4% pe telefoanele mobile si 1,3% pe tablete.

Dimensiunile reclamei conteaza foarte mult, iar RTB House a analizat trei dintre cele mai utilizate: 300x250, 320x100 si 320x50. Cel mai performant este bannerul in format de 300x250, care a avut rezultate cu 186%, respectiv 133% mai bune decat celelalte, in cazul reclamelor mobile. Insa acest rezultat era de asteptat, intrucat bannerele de dimensiuni mai mari capteaza atentia mai repede decat cele de dimensiuni mici.





rtb_house_infographic_mobile


Foto: StartupCafe.ro





Descarca aici mai multe date din sutudiu
Parallax

Vizualizari
19
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 

  Ultimele știri

 

Cookie Settings