Companiile se grabesc sa intre in piata si promit valoare, utilitate si relevanta pe care nu le pot onora. O greseala des intalnita in randul startup-urilor este sa infloreasca beneficiile cu termeni la moda din industria in care activeaza. Dar iluzia se destrama repede, imediat ce produsele si serviciile ajung la consumatori, sustine Anthony Baker, Technical Director la agentia de digital R/GA Londra. El a explicat pentru StartupCafe care sunt cele mai frecvente greseli pe care le fac startup-urile atunci cand vor sa devina cunoscute in piata si care sunt principalele reguli pe care acestea ar trebui sa le urmeze pentru o promovare corecta.Un prim pas extrem de important, la lansarea in piata, de care trebuie sa tina cont orice firma este necesitatea de a adopta un punct de vedere clar, de a ramane pe pozitii, de a veni cu un factor diferentiator.
“A fi relevant din punct de vedere cultural este vital, iar o propunere de valoare, cu un punct de vedere clar si diferit de restul pietei poate ajuta un start-up nou sa se faca remarcat”, explica Anthony Baker.
Cea mai fecventa greaseala in randul startup-urilor: Sa promita mult si sa livreze putin
Topul greselilor:- lipsa unei explicatii a valorilor companiei
- lipsa unei explicatii a rolului produsului in viata consumatorului
- inabilitatea de a comunica limpede propunerea de valoare
- un serviciu imatur sau o strategie de produs care nu a fost testata in focurile competitiei si ale pietei
- selectarea segementului de public gresit, care afecteaza apoi eforturile de comunicare
“De exemplu, am vazut idei incredibile de B2C care se adresau publicului B2B si vice-versa”, explica reprezentantul R/GA Londra.
Daca vorbim strict de startup-urile din
domeniul tehnologiei printre cele mai des intalnite greseli in randul acestora se numara investitiile prea mari in solutii nepotrivite.
“Principala grelseala - sa o foloseasca de amorul artei. Tehnologia e magica atunci cand e invizibila. Companie fiind, e vital sa alegi platforme, programe si seturi de retele asa incat sa creezi cea mai fluida si minunata experienta pentru consumatori. De multe ori, companiile investesc prea mult in solutii personalizate care ar putea fi implementate usor cu ajutorul platformelor si serviciilor standard. In acelasi timp, sa alegi tehnologia gresita (o anume configuratie software sau hardware) poate afecta pe termen lung dezvoltarea si succesul companiei“, afirma Anthony Baker.
Trenduri in randul consumatorilor de care startup-urile trebuie sa tina cont pentru a se face remarcateComertul conversational castiga rapid teren gratie trendurilor organice de social media din spatiul digital, arata specialistul R/GA Londra.
In jur de
80% din traficul de internet pe mobil vine de la primele 5 aplicatii de mobil din lume, iar oamenii isi impart de la
70% la
80% din timpul petrecut pe mobil intre 5-8 aplicatii.
Anul aceasta, pentru prima data in istorie,
numarul de utilizatori activi lunari ai aplicatiilor de mesagerie a intrecut numarul de utilizatori ai retelelor de socializare. Din ce in ce mai multi oameni sunt din ce in ce mai activi in aceste comunitati mobile care au evoluat din aplicatii de chat in adevarate ecosisteme mobile.
Aplicatii precum WeChat, Line si acum Messenger profita de un comportament uman natural si confortabil: conversatul. Iar combinatia factorilor de mai sus a creat un canal nou prin care brandurile pot intra in legatura cu consumatorii intr-un mod mai util si mai relevant. Util = ceva care creeaza dependenta.
Interfetele mobile bazate pe conversatii ne ofera un mod accesibil, durabil si atragator de a interactiona cu serviciile brandurilor. Asta nu inseamna ca ne intoarcem la interfetele mobile cu mesaje scrise. Este vorba de o modalitate mai comoda de a ajunge la oameni oferindu-le feluri mai utile de a dezvolta o relatie cu brandul, fie ca vorbim despre experienta de a conversa prin mesaje, fie despre o experienta mai cuprinzatoare prin intermediul unui alt mediu, precum un website, o aplicatie de mobil, telefonul sau o locatie fizica, mai arata specialistul.
Consumatorul viitorului- vrea o relatie in timp real, viteza de reactie, utilitate si valoare reala mai presus de branding si elemente vizuale, continut si context mai presus de interfete.
- e intotdeauna prezent, intotdeauna conectat atat fizic cat si digital, si e parte integranta a unei retele de socializare durabile si interconectate in timp real, pe toate device-urile si experientele digitale, ceea ce ii permite sa gaseasca cele mai bune produse sau servicii la cele mai bune preturi, la momentul potrivit si in locul potrivit.
- este un consumator mai competent si constient, ce cauta experiente fie efemere dar extrem de distractive si satisfacatoare, fie produse si servicii longevive si o relatie cu brandul care sa ii imbunatateasca stilul de viata.