Vlad Barza

Cum isi pregatesc romanii vacantele cu ajutorul online-ului - Ce cauta pe Google si cum se comporta cand fac planul unei calatorii

Imagine principala
Cum isi pregatesc romanii vacantele cu ajutorul online-ului - Ce cauta pe Google si cum se comporta cand fac planul unei calatorii
Romanii sunt mari fani ai smartphone-urilor, iar cand este vorba sa-si planifice o vacanta le folosesc din plin pentru a-si cumpara biletele de avion, pentru a-si rezerva cazarea si pentru a decide in ce excursii merg. Google a publicat date despre tarile care ii intereseaza cel mai mult pe turistii romani, dar si despre statele in care se cauta cel mai mult despre Romania, In plus, puteti citi despre ponderea mobil-PC cand este vorba despre diverse servicii de turism si despre tara care scapa cel mai putin afectata de panica produsa in randul turistilor de catre atentate si instabilitate.

Rata de penetrare a smartphone-urilor in tara noastra este de sub 50%, mai mica decat in diverse tari din Europa Centrala, insa vanzarile cresc puternic si cu siguranta vom recupera. In Romania s-au vandut anul trecut peste trei milioane de smartphone-uri si aproape un milion de tablete, multe dintre ele fiind folosite (si) pentru planificarea unor vacante. Mai ales tinerii folosesc mobilele, trei sferturi dintre cei de sub 34 de ani utilizand un smartphone.

In prezent este de neconceput sa iti faci o vacanta in strainatate fara a intra pe internet. Peste 90% dinter consumatori se informeaza online despre bilete de avion, hoteluri si transport, iar in total, din cautarile legate de vacante, peste jumatate sunt despre destinatii, o cincime despre diverse hoteluri si 13% despre bilete de avion. Fata de 2014, volumul cautarilor legate de destinatii de calatorie a crescut cu 20%, iar la zboruri cresterea a fost de 15%,

In Romania, 33% dintre cautarile online facute pe tema Calatorii-Turism sunt facute de pe dispozitive mobile, cea mai mare pondere din regiune (in Polonia este 22%, in Cehia, 24%).

In ce fel de categorii este cea mai mare ponderea dispozitivelor mobile, din totalul  cautarilor online despre calatoriil? La servicii de taxi dispozitivele mobile au peste jumatate din cautari, la excursiile la destinatie ponderea cautarilor mobile este de peste 40% din total, iar la cele despre vreme, de 37%.

Care sunt tarile despre care romanii cauta cel mai des informatii? Grecia, Italia si Spania sunt pe podium, urmate de SUA, Germania si Franta. Dan Bulucea, sef al Google Romania, a spus, la o intalnire cu presa, ca recentele atentate, instabilitatea si criza economica au afectat imaginea unor tari precum Egipt si Turcia, foarte castigata iesind Croatia, o tara care stie sa isi promoveze agresiv si eficent turismul.

Google a prezentat si date despre tarile din care se cauta cel mai mult informatii turistice din Romania, top cinci fiind alcatuit din Italia, Germania, Marea Britanie, Spania si SUA.

La intalnirea cu presa unde Google a prezentat datele au fost invitati si reprezentanti ai paravion.ro si vola.ro, site-uri foarte cunoscute pentru vanzarea de bilete de avion. Ambele site-uri au simtit orientarea romanilor catre dispozitivele mobile si ambele s-au adaptat, fie lansand aplicatii, fie simplificand experienta pe dispozitivele mobile. Acum cativa ani nu prea se intampla acest lucru, insa in prezent tot mai multi romani cumpara bilete de avion de pe mobil, iar tinerii cumpara in mai mare proportie bilete la low-cost.

Pe VOLA.ro ponderea traficului va fi la final de aprilie pentru prima oara mai mare pe mobil decat pe desktop, in timp ce anul trecut desktop-ul a avut 53,5%. La paravion.ro, desktopul are o pondere de 60%, insa compania a lansat si o aplicatie mobila care sa-i ajute pe cei care calatoresc, aplicatie care a fost descarcata de peste 10.000 de ori.

La distributia in functie de sistemele de operare de pe care se fac rezervarile, Android are 65%, iar iOS are 31%, arata datele VOLA.ro. De pe desktop se fac rezervari pentru 1,6 pasageri/rezervare, in timp ce de pe mobile, pentru 1,2, de aici putand deduce ca de pe mobil rezervarea este o experienta individuala, iar de pe dekstop este una de grup sau de familie.

Statisticile Paravion spun ca interesul utilizatorilor pentru informatii despre zboruri, city break-uri si vacante este destul de constant la nivelul unei zile in intervalul 9-22, dar se poate observa o preferinta pentru achizitie in timpul saptamanii, in perioada de dinainte de masa de pranz si imediat dupa aceasta din timpul zilelor lucratoare.

Important de mentionat in contextul mobile este ca utilizarea telefonului mobil in navigarea pe Paravion creste cu 85% pe orele din intervalul 17-22.00 fata de orele din intervalul 9-17.00.
Parallax

Vizualizari
43
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri