R.A.

5 pasi prin care poti castiga loialitatea clientilor

Imagine principala
5 pasi prin care poti castiga loialitatea clientilor
​Daca nu reusesti sa iti faci clientii sa se bucure pe deplin de
experienta achizitionarii produsului tau sau accesarii serviciilor
oferite de tine, startup-ul tau n-are nicio sansa de supravietuire in
ziua de azi, scrie entrepreneur.com. In special datorita tehnologiei si a
vitezei cu care circula informatia, clientii au devenit din ce in ce
mai pretentiosi, iar o afacere are nevoie de mai mult decat de
loialitatea lor. Are nevoie de clienti care sa fie dispusi sa le
promoveze brandul, in special in mediul online – retele de socializare
sau forumuri.


Drept urmare, circa 95% dintre companii sustin au ca prioritate in strategia lor de business oferirea unei experiente placute clientilor care le cumpara produsele sau utilizeaza serviciile lor, arata un raport al Forrester.

Iata 8 lucruri de care trebuie sa tii cont pentru a-i putea atrage pe clienti de partea ta:

1. Totul incepe cu alegerea omenilor potriviti pentru echipa ta
Trebuie sa fii foarte atent sa alegi angajati care sa poata relationa cu clientii carora se adreseaza compania ta. De asemenea, asigura-te ca cei din echipa ta impartasesc viziunea si asteptarile tale. Fiecare post din echipa ta poate avea efect asupra experientei unui client.

2. Asculta-it clientii si interactioneaza personal cu ei

Foarte multi antreprenori sunt atat de concentrati strict pe produsul lor, pe tehnologia pe care o dezvolta,  incat au de multe ori impresia si clientii lor gandesc la fel ca ei. Daca tu si cei din echipa ta n-ati avut nicio conversatie cu vreun client in ultima luna cu siguranta nu ai habar ce asteptari mai au ei de la produsul tau si cum se shimba nevoile lor. Clientii pe care ii pierzi inseamna teren castigat de concurenta.

3. Promoveaza-te aratand ca experienta clientilor este cea mai importanta pentru firma ta

Pentru ca acest lucru sa faca parte din strategia companiei pe care o conduci nu este suficient sa discuti despre importanta experientei clientilor in sedintele cu angajatii. Ai nevoie de un plan bine pus la punct, in acest sens, cu obiective concrete, validate de studii si cercetari de piata si comparatii cu ce are comeptitia de oferit.

4. Ofera echipei tale pregatirea si mentoratul de care are nevoie si nu uita ca angajatii au nevoie sa fie motivati
Instruiera echipei este doar inceputul. Cei mai potriviti pentru a oferi pregatire echipei, a-i pune la curent cu trendurile pietei si cerintelele clientilor pe ahgajati sunt chiar oamenii din echipa, acei membri cu cea mai mare experienta in companie si in domeniu.

Totodata, nu trebuie sa uiti ca angajatii au nevoie sa fie motivati. Ofera-le bonusuri si ai putea sa gasesti modalitati prin care sa implici si clientii in alegerea celor mai performanti angajati. Si nu uita o companie care nu isi trateaza cu respect angajatii sigur nu isi respecta nici clientii

5. Creeaza o legatura emotionala cu clientii
Legatura emotionala pe care o stabileste clientul cu brandul tau este principalul factor care il determina sa fie loial. Nu este suficient ca o companie sa fie doar prietenoasa cu clientii ei, ea are nevoie de carisma. Un brand “carismatic” le ofera clientilor ceva special si ii face pe acestia sa isi doareasca sa isi impartaseasca experienta cu cei din jur.

Sursa: Entrepreneur.com.
Parallax

Vizualizari
422
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri