Raluca Abrihan

Cat costa si cum poti sa iti promovezi afacerea pe Instagram

Imagine principala
Cat costa si cum poti sa iti promovezi afacerea pe Instagram
Din luna septembrie Instagram a permis accesul la platforma de anunturi pentru toata lumea. Initial, accesul era doar pentru Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Australia, Germania si Franta. In prezent, reteaua de socializare are peste 300 de milioane de utilizatori si au fost incarcate aici peste 30 de miliarde de fotografii. De care ar trebui sa tina cont brandurile cand vor trece la publicitatea pe aceasta retea.

La inceputul lui 2015, cand doar cateva tari aveau acces la platforma de advertising, o campanie putea incepe de la 50.000 de dolari, potrivit unor estimari ale analistilor din acest domeniu, arata  agentia de marketing online, Today's. Spre comparatie, in 2014, costul ajungea si la un milion de dolari intr-o vreme in care publicitatea pe Instagram era vazuta ca un serviciu premium.

In prezent, ca platforma de advertising, Instagram functioneaza pe modelul CPM (cost per mia de afisari) si se foloseste, in principal, ca un instrument de branding cu creatii proprii: ale brandului, ale unor parteneri.

La nivel mondial, marja de cost intre care se incadreaza CPM porneste de la patru dolari si ajunge la 13 dolari, in functie de segmentul de audienta cautat si de competitorii pe piata.

Pentru reclamele video se calculeaza un CPV (cost per view), care este de aproximativ 0,02 dolari, aproape de costul din YouTube. In comparatie cu Facebook, platforma care detine Instagram, costul poate fi mai mare. La nivel local, Instagram are aproape 330.000 utilizatori, iar 206.000 dintre acestia au fost activi in august 2015. In aceeasi luna au fost publicate peste peste 1,7 milioane cu peste 80 de milioane de like-uri la poze.

Cand vine vorba de videoclipuri, romanii au publicat putin peste 72.000 si acestea au primit peste 3,3 milioane de like-uri. Cele mai populare hashtag-uri in ultima luna de vara au fost "summer", "love" si "instagood". Folosirea hashtag-urilor face mai usoara popularizarea continutului, iar Instagram, ca Twitter, se bazeaza mult pe acest sistem si orice campanie trebuie gandita si in functie de acestea, mai arata,  Today's.

Anunturile pe Instagram se seteaza din platforma Power Editor, care dispune de aceleasi optiuni de targetare ca Facebook, fiind disponibile mai multe formate: imagine, video, multi-imagine sau pentru instalari de aplicatii mobile. Un detaliu suplimentar interesant este ca Facebook, care a cumparat Instagram cu un miliard de dolari in 2012, domina domeniul publicitatii pe mobil, 75% din veniturile sale de 3,8 miliarde de dolari venind de pe telefon.

"Publicitatea avea nevoie de Internet pentru a merge mai departe. Pe print, pe strada si pe TV erai limitat de mediu, dar ne uitam acum la ce pot crea unii oameni folosind Internetul si telefoanele mobile si este incredibil. Pe Instagram sunt multi tineri, cu varste intre 16 si 24 de ani, care comunica prin poze si video, nu neaparat prin cuvinte. Mediile pe care sa te exprimi se schimba constant, odata cu avansul tehnologic si asemenea se schimba si pentru publicitate. Ne-am bucura sa vedem o explozie a interesului pentru astfel de platforme si in Romania", a declarat Marius Lazarescu, fondator si director Today's.

Agentia Today's
se numara printre principalele agentii de incredere Google in Romania.
Esti interesat sa lucrezi cu o agentie Google? Gaseste toti partenerii aici
Parallax

Vizualizari
1992
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu

- Ultimele știri -

 


  Ultimele știri