Studiu: Romanii petrec mult timp pe mobil. Care sunt afacerile cel mai puternic influentate de acest trend - Marketing - StartupCafe.ro
raluca.abrihann

Studiu: Romanii petrec mult timp pe mobil. Care sunt afacerile cel mai puternic influentate de acest trend

Imagine principala
Studiu: Romanii petrec mult timp pe mobil. Care sunt afacerile cel mai puternic influentate de acest trend
Utilizatorii romani poarta peste tot dispozitivele mobile cu ei, le verifica frecvent si foarte des se intampla sa utilizeze mai multe dispozitive mobile in acelasi timp, arata un studiu realizat de EY. Care sunt industriile care ofera cea mai buna experienta de accesare a informatiei pe dispozitivul mobil si cum afecteaza convergenta digitala afacerile romanesti.

Top 3 al celor mai utilizate dispozitive mobile in fiecare zi arata ca 62% dintre utilizatorii de smartphone, 23% dintre utilizatorii de telefon mobil si 18% dintre utilizatorii de tableta folosesc aceste dispozitive mobile intre 2 si peste 6 ore pe zi, potrivit studiului “Utilizarea dispozitivelor mobile”.

Mai mult decat atat, doua treimi dintre respondenti spun ca, din momentul trezirii si pana se uita la dispozitivul mobil, trec sub 30 minute. Iar pentru 29% dintre respondenti se pare ca rutina diminetii incepe cu verificarea dispozitivului mobil inainte de micul dejun si uneori chiar inainte de spalatul pe fata.

“Convergenta digitala nu afecteaza iremediabil doar afacerile din economiile occidentale, ci are efect in toate industriile si in toate zonele geografice. Aceasta convergenta digitala intr-un ritm accelerat obliga si business-urile romanesti sa tina cont de modificarile pe care le aduce.”, declara Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY Romania

Industriile care ofera respondentilor cea mai buna experienta de accesare a informatiei pe dispozitivul mobil sunt: media si divertisment (63% dintre respondenti), industria de servicii financiar-bancare (52%), tehnologie si IT (47%), telecomunicatii (36%)

Industriile precum constructii si imobiliare (8%), leasing si asigurari (4%) si petrol si gaze (3%) au de imbunatatit experienta de accesare a informatiei pe dispozitive mobile.

Cresterea nevoii de fi conectat se reflecta nu numai in primul lucru pe care il fac utilizatorii dimineata, dar si in frecventa cu care se uita la dispozitivele mobile in timpul unei zile. 52% dintre respondenti spun ca se uita intre de 11 si 50 de ori in fiecare zi la dispozitivele lor mobile, iar 22% se uita intre 51 si peste 200 de ori in fiecare zi. Cea mai mare frecventa de utilizare a dispozitivelor mobile – peste 200 de ori in 24 de ore – se constata la segmentul de varsta 25-35 de ani (41%). Urmatorul segment  cu frecventa mare de utilizare este cel cuprins intre 45-55 de ani (26%).

Studii globale estimeaza o crestere anuala a traficului video cu 55% pana in 2020, impulsionat de serviciile de streaming video si de includerea de tot mai mult continut video in spatiul de media si publicitar.

Astfel, 37% dintre respondentii la sondaj vizioneaza 1-5 continuturi video/saptamana, 21% peste 15 continuturi video/saptamana, 19% vizioneaza intre 6 si 10 continuturi video, in timp ce doar 14% dintre respondenti nu vizioneaza nici un continut video pe saptamana.

Studiul EY scoate in evidenţa şi utilizarea unui numar mare de aplicatii, ceea ce se explica si prin categoriile diverse din care acestea fac parte: 66% dintre respondenti folosesc aplicatii din categoria business, 60% din categoria foto & video, cate 46% din categoria muzica si entertainment, cele mai coborate valori la utilizarea aplicatiilor le inregistreaza categoriile lifestyle (28%), health & fitness (25%) si sport (17%).




Descarca studiul “Utilizarea dispozitivelor mobile”


“Dispozitivele mobile au transformat semnificativ modul in care ne dorim sa interactionam cu informatia. Ele se afla alaturi de noi, in viata noastra, iar impactul pe care l-au produs deja asupra tuturor categoriilor de varsta este covarsitor. Felul in care avansul tehnologic si transformarea digitala pe care o parcurgem acum ne propun noi moduri in care sa relationam si sa accesam informatiile, schimba paradigma multor industrii, de la media si telecomunicatii, la servicii financiar-bancare si servicii medicale”, concluzioneaza Elena Badea, Director de Marketing, EY Romania.

Studiul are la baza 1.040 de raspunsuri la un chestionar alcatuit din 33 intrebari primite in perioada 8-29 iunie 2015 de la respondenti preponderent din mediul urban, cu varste intre 18 si 55+ ani, din 31 de judete ale tarii.
Vizualizari
23
Conţinut
Parerea ta despre articol
Adauga comentariu